Gå til innhold

Gammel psykolog

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal snart til psykolog for første gang, men har fått vite at han er 72 år :sjokkbla: Noen andre som har gått til gamle psykologer? Hvordan er det i forhold til en som ikke er over pensjonist alderen ?

Anonymkode: 58510...440

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Noen av dem har vel opplevd og sett mye og blitt veldig åpen sinnede og tolerante, kanskje de har mer visdom og vet bedre hva pasientene trenger

Eller du kommer til en som har gammeldagse holdninger og syn på ting, som ikke holder seg skikkelig oppdatert eller insisterer på å bruke gamle, utdaterte metoder

Anonymkode: 88a7a...e97

AnonymBruker
Skrevet

Hva så? Jeg gikk til en psykolog som var 70 år. Etter ti timer var jeg frisk, i motsetning til de andre som jeg gikk til i årevis.. Så gammel trenger ikke bety dårlig og utdatert! 

Anonymkode: bbdd5...db8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal snart til psykolog for første gang, men har fått vite at han er 72 år :sjokkbla: Noen andre som har gått til gamle psykologer? Hvordan er det i forhold til en som ikke er over pensjonist alderen ?

Leger og psykologer m.m. blir pensjonister senest når de er 70. år. Etter den tid har de ikke lov til å jobbe med pasienter. 

Anonymkode: 3d22b...47d

Skrevet

En gammel psykolog kan være like god/dårlig som en yngre psykolog.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leger og psykologer m.m. blir pensjonister senest når de er 70. år. Etter den tid har de ikke lov til å jobbe med pasienter. 

Dette er så feil at jeg tror du må hoste opp en kilde på det :)

Anonymkode: 6b5b6...f6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neivel, så hvordan kan han forsatt være i jobb da?

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er så feil at jeg tror du må hoste opp en kilde på det :)

Send spørsmålet til statens autorisasjonskontor. De gir ikke autorisasjon til leger mv. Etter fylte 70 år. Ergo uten autorisasjon ingen jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Send spørsmålet til statens autorisasjonskontor. De gir ikke autorisasjon til leger mv. Etter fylte 70 år. Ergo uten autorisasjon ingen jobb. 

Nå er jo Ts sin behandler ikke lege, men psykolog. Så legers regler trenger nødvendigvis ikke å være det samme som psykologers.

Anonymkode: 034be...56f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pass på så han ikke lobotomerer deg. 

Anonymkode: 9bd8e...2a6

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaringer er at de yngre nyutdannede er dårlige psykologer. De følger lærebøkene slavisk, som går utover pasienten negativt. De kan ikke å tenke selv enda. Passer best for de med enkle, rett-frem problemer. Som for eksempel ptsd etter en bilulykke eller fødselsdepresjon. Noe som ikke er så komplisert og innviklet. 
De som er eldre og har mer erfaring er mye, mye bedre. 

Anonymkode: c45c7...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Min erfaringer er at de yngre nyutdannede er dårlige psykologer. De følger lærebøkene slavisk, som går utover pasienten negativt. De kan ikke å tenke selv enda. Passer best for de med enkle, rett-frem problemer. Som for eksempel ptsd etter en bilulykke eller fødselsdepresjon. Noe som ikke er så komplisert og innviklet. 
De som er eldre og har mer erfaring er mye, mye bedre. 

Anonymkode: c45c7...126

Kan signere denne. Hadde en nyutdannet psykolog. Hun var veldig følsom, tok alt personlig og klarte ikke å se på min problematikk fra et objektiv synspunkt. Hun klarte heller ikke å ta noen avgjørelser selv, slik at hun måtte ta meg opp med mer erfarne psykologer svært ofte. Jeg har riktig  nok en mer komplisert problematikk enn vanlig angst/depresjon. Jeg har emosjonelt ustabil pf og en del trekk fra andre personlighetforstyrrelser. Jeg tror nok at hun var flink med pasienter med andre lidelser, men å jobbe med alvorlige personlighetsforstyrrelser var hun nok litt for uerfaren for. Hadde en psykolog før henne som var eldre og mer erfaren. Hun taklet min problematikk helt utmerket. 

Anonymkode: 034be...56f

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som kommer med feilinfo, ikke SAK. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...