AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #1 Skrevet 29. mai 2018 Min mann har sittet i styret for en fotballcup som laget har spart til, deltatt i dugnader i de sisre to årene og brukt veldig mye tid på dette for at hans datter (mitt stebarn) og laget skal få delta. Barnets mor, som verken har andre barn eller kjæreste har ikke deltatt i det hele tatt. Vi (meg, samboer,hans to barn, to felles barn) har lagt ferien vår til denne cupen siden min mann som er i styret og må være der under hele arrangementet. Vi skal bo i en gymsal sammen med laget. Moren har også bestemt seg for å ta ferien i samme by samtidig. Men skal bo sentralt og på hotell. Hun har da ikke muligheten til å huse det andre barnet sitt (som da må bli med oss) fordi hun skal dele rom med en venninne. Greit nok. Men.. Siden hun er i samme by, så mener hun at ansvaret ikke faller på noen. Altså, at det ikke er noens "uke". Dette er bare tull. Vi skal jo faktisk være der, ta ansvar for hele laget, bo der.. Og så mener hun at vi deltar i lik grad som hun. som kan bo hvor hun vil, gjøre hva hun vil, være hvor hun vil til enhver tid. Så vi har barna uken før, og uken etter (vi deler 14/14 i feriene). Hun reiser da til syden en uke rett etter cupen. Ingen problemer for oss fordi vi har flere barn og to fra eller til har vi ingen problemer med. Men det er prinsippet. Og så utrolig skuffende at hun ikke ser forskjellen. Og at vi faktisk har ansvaret for barna den uken vi er der. Hva mener dere? Anonymkode: af99d...797 2
Frostrose Skrevet 29. mai 2018 #2 Skrevet 29. mai 2018 Jeg forstår begge sider av saken. Din mann må jo uansett være med. Hadde du syntes det var bedre om du fikk bo på hotellmrns moren bodde på skolen med din mann og sønn? 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. mai 2018 #3 Skrevet 29. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Min mann har sittet i styret for en fotballcup som laget har spart til, deltatt i dugnader i de sisre to årene og brukt veldig mye tid på dette for at hans datter (mitt stebarn) og laget skal få delta. Barnets mor, som verken har andre barn eller kjæreste har ikke deltatt i det hele tatt. Vi (meg, samboer,hans to barn, to felles barn) har lagt ferien vår til denne cupen siden min mann som er i styret og må være der under hele arrangementet. Vi skal bo i en gymsal sammen med laget. Moren har også bestemt seg for å ta ferien i samme by samtidig. Men skal bo sentralt og på hotell. Hun har da ikke muligheten til å huse det andre barnet sitt (som da må bli med oss) fordi hun skal dele rom med en venninne. Greit nok. Men.. Siden hun er i samme by, så mener hun at ansvaret ikke faller på noen. Altså, at det ikke er noens "uke". Dette er bare tull. Vi skal jo faktisk være der, ta ansvar for hele laget, bo der.. Og så mener hun at vi deltar i lik grad som hun. som kan bo hvor hun vil, gjøre hva hun vil, være hvor hun vil til enhver tid. Så vi har barna uken før, og uken etter (vi deler 14/14 i feriene). Hun reiser da til syden en uke rett etter cupen. Ingen problemer for oss fordi vi har flere barn og to fra eller til har vi ingen problemer med. Men det er prinsippet. Og så utrolig skuffende at hun ikke ser forskjellen. Og at vi faktisk har ansvaret for barna den uken vi er der. Hva mener dere? Anonymkode: af99d...797 Skjønner ikke helt, er det deres uke, eller "tar" dere den ene ungen fra morens uke ekstra fordi det er cup?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #4 Skrevet 29. mai 2018 Hæ? Er dere ikke enige om uker på forhånd? Anonymkode: 67fba...a19 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #5 Skrevet 29. mai 2018 Jeg skjønner at det er urettferdig! Istede for at dette blir deres uke, så mors, så må dere ha barna tre uker på rad, samtidig ta alt ansvar mens mor slapper av og har ferie. Hva gjør egentlig mor i den byen når dere er der? Om hun ille skal tilbringe tid med barna? Uansett, du får tenke stort på det, og at dette er noe barna husker. Dere skaper gode barndomsminner med barna og lagvenner, mens mor gjør egne ting... Anonymkode: 69cf7...0fe 7
Ulrikke Skrevet 29. mai 2018 #6 Skrevet 29. mai 2018 Hvem sin uke er dette egentlig? Hvis det er deres uke (pluss uka etter, siden mor reiser til Syden) kan jeg jo faktisk forstå det hvis hun holder seg litt i bakgrunnen men har lyst til å se på kampene og dermed kombinerer det med en ferietur med venninne. Er det hennes uke blir det jo annerledes, da burde det jo vært avtalt på en ordentlig måte hvem som gjør hva. Er ikke ferieukene fordelt nå som vi er i slutten av mai, bør det gjøres tidligere neste år 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #7 Skrevet 29. mai 2018 Jeg er enige i at dere har ansvaret den uka. Og så er jeg fristet til å si: og hva så? Virker ikke som det er så godt avtalt på forhånd hvem som har hvilken uke. Men uansett burde det jo ikke være noen krise at en datter får en uke 'for mye' med far. Ville ikke tenkt på prinsipper, bare prøvd å avklare i bedre tid neste gang. Skal du diskutere dette noe mer leder det kun til dårlig stemning. Anonymkode: d9575...9a1 7
frekvens Skrevet 29. mai 2018 #8 Skrevet 29. mai 2018 Jeg skjønner godt prinsippene dine. Vi har det på samme måte her i huset. Mor til mine to første kan ofte ikke stille opp (blir gradvis bedre) verken økonomisk eller på andre måter. Jeg synes også det er helt greit og min samboer vil helst ha hele flokken samlet så hun tar imot med åpne armer også når jeg er bortreist på jobb. Men så var det prinsippene da. Ofte kommer slike ting veldig overraskende på meg. Hun har frekkhetens nådegave eller så skjønner hun nada. Her for en stund siden sto hun utenfor på gårdsplassen med sin kjæreste bak og sa at hun kom ikke til å betale noe på klær fremover(med et smil). «Såååååeeeh, du skal ikke ha noen utgifter i det hele tatt i forhold til ungene?.»- spurte jeg... «NEI» kom det med et enda større smil.. jeg ble så paff at jeg begynte å stamme😂
FjellFrua Skrevet 29. mai 2018 #9 Skrevet 29. mai 2018 16 minutter siden, frekvens skrev: Jeg skjønner godt prinsippene dine. Vi har det på samme måte her i huset. Mor til mine to første kan ofte ikke stille opp (blir gradvis bedre) verken økonomisk eller på andre måter. Jeg synes også det er helt greit og min samboer vil helst ha hele flokken samlet så hun tar imot med åpne armer også når jeg er bortreist på jobb. Men så var det prinsippene da. Ofte kommer slike ting veldig overraskende på meg. Hun har frekkhetens nådegave eller så skjønner hun nada. Her for en stund siden sto hun utenfor på gårdsplassen med sin kjæreste bak og sa at hun kom ikke til å betale noe på klær fremover(med et smil). «Såååååeeeh, du skal ikke ha noen utgifter i det hele tatt i forhold til ungene?.»- spurte jeg... «NEI» kom det med et enda større smil.. jeg ble så paff at jeg begynte å stamme😂 Wow, finnes det flere av samme ulla som min x? Nå fem år etter brudd tror jeg det kan telles på en hånd hva som er blitt kjøpt der. Type noen sokker og kanskje en truse 😂😅. Og nå er det nesten ikke samvær lenger, fordi det ene barnet «er så sur på meg» kanskje fordi du er borte mye av tiden og når du kommer sitter du og FaceTimer med kjæreste og ungene hennes i Asia. 🙄 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #10 Skrevet 29. mai 2018 Hater sånne historier! Men gled deg til barna blir større/voksne, så slipper du ha noe mer med den mora å gjøre. Anonymkode: d2395...83d 1
Kontormus Skrevet 29. mai 2018 #11 Skrevet 29. mai 2018 Jeg skjønner ikke. Mor har ikke flere barn, men kan ikke huse det andre barnet? Og hun mener denne uken ikke inngår i samværsregnskapet fordi dere er i samme by? Hva syns du hun skulle gjort, bodd på hotell OG ha ansvar for barn(a) mens hun bodde alene på hotell? Eller, skulle hun ha sovet i gymsalen sammen med dere for at samværsregnskapet skal være gyldig? 5
TheGirlWhoWaited Skrevet 29. mai 2018 #12 Skrevet 29. mai 2018 9 hours ago, AnonymBruker said: Og så utrolig skuffende at hun ikke ser forskjellen. Og at vi faktisk har ansvaret for barna den uken vi er der. Hva mener dere? Anonymkode: af99d...797 Jeg mener dere skal la være å snakke om hvem som "må ha ansvaret for barn(a) og heller tenke på at barna kanskje har lyst til å tilbringe tid med begge foreldrene. 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #13 Skrevet 29. mai 2018 Øh, jeg skjønner ikke helt..mulig dette kun er fordi jeg er gift med barnefar - men er det ikke sånn at man VIL ha mest mulig tid med barna sine? Det virker her som at den som har en uke mindre har vunnet, og den som får en ekstra uke har tapt? Burde det ikke være motsatt? Jeg trodde folk pleide å krangle om hvem som skal få barna mest..? Er ikke 3 uker på rad med barna sine helt toppers? Hadde heller skjønt det om det var mor som var sint for at hun ikke fikk hatt skikkelig tid med dem på 3uker.. Anonymkode: 37ead...bcd 8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #14 Skrevet 29. mai 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øh, jeg skjønner ikke helt..mulig dette kun er fordi jeg er gift med barnefar - men er det ikke sånn at man VIL ha mest mulig tid med barna sine? Det virker her som at den som har en uke mindre har vunnet, og den som får en ekstra uke har tapt? Burde det ikke være motsatt? Jeg trodde folk pleide å krangle om hvem som skal få barna mest..? Er ikke 3 uker på rad med barna sine helt toppers? Hadde heller skjønt det om det var mor som var sint for at hun ikke fikk hatt skikkelig tid med dem på 3uker.. Anonymkode: 37ead...bcd Tenkte som deg da jeg var gift. Etter at jeg ble skilt ble det annerledes Anonymkode: 67fba...a19 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #15 Skrevet 29. mai 2018 Slik jeg forstår det regner mor barnet som «borte på cup» altså på lik linje med de andre barna som er med på cup’en, men i dette tilfellet så er en av ansvarspersonene barnets far (i motsetning til de andre barna)..dermed regner stemor barnet som «med far» (fars uke..) - har jeg forstått rett.. eller..? Anonymkode: f8273...8c6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2018 #16 Skrevet 30. mai 2018 Hæ! Forstod jeg deg riktig, TS, at "problemet" er at dere vil ha en uke ferie mindre med barnet? Er det i det hele tatt mulig å tenke sånn? Anonymkode: 04ed4...5f1 5
Peaches Skrevet 30. mai 2018 #17 Skrevet 30. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte som deg da jeg var gift. Etter at jeg ble skilt ble det annerledes Anonymkode: 67fba...a19 Er du mindre glad i ungene dine når du er skilt? Hva er sammenhengen? Er du bitter på eksen og vil ødelegge mest mulig? 5
SesameStreet Skrevet 30. mai 2018 #18 Skrevet 30. mai 2018 Jeg er litt usikker på hva du så for deg. Tenker du at du skulle ønsket at moren hjalp til med å følge barn til kamper osv...?
RoH Skrevet 30. mai 2018 #19 Skrevet 30. mai 2018 (endret) Stakkars unger. Nok en tråd der skillsmissebarn er "årsaken" til konflikt. Har en inngått et forhold med en mann / dame med barn fra før bør en skjønne hva dette innebærer. Det er ikke kjernefysikk akkurat. Du TS bør til bakke ut og passe på dine egne saker og dine egne barn, mannen din får ta hånd om sine barn og sin eks. ikke så vanskelig og skjønne det, han har et ansvar som går langt ut over ditt ansvar? Endret 30. mai 2018 av RoH 4
RoH Skrevet 30. mai 2018 #20 Skrevet 30. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenkte som deg da jeg var gift. Etter at jeg ble skilt ble det annerledes Anonymkode: 67fba...a19 Hva ble annerledes? For meg er hver uke og hver dag jeg ikke er sammen med barna mine noe som jeg går glipp av og et savn. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå