Minnie23 Skrevet 30. mai 2018 #61 Del Skrevet 30. mai 2018 29 minutter siden, O.G. skrev: Men da må du ikke skrive sånt, fordi de fyrene som puler 30 år eldre kvinner bruker vanligvis å få betalt.... Skrive sånt? Jeg reagerte på det innlegget ditt og hvorfor du er så dømmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 30. mai 2018 #62 Del Skrevet 30. mai 2018 4 minutter siden, Minnie23 skrev: Skrive sånt? Jeg reagerte på det innlegget ditt og hvorfor du er så dømmende. Jo, jeg dømmer når en dame som ikke en gang er ute av tredveårene blir ilag med og gravid med en fyr på snart 70. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. mai 2018 #63 Del Skrevet 31. mai 2018 På 30.5.2018 den 8.40, Rosemoren skrev: Det må ha vært et under, så absolutt! Unntak vil du alltid finne, men siden forventet levealder på begynnelsen av 1800-tallet var ca 45 år (og lavere på 1600-tallet) sier det seg selv at det du beskriver ikke er normalen. Den gangen døde de fleste kvinner mens de fremdeles var i fruktbar alder, veldig mange døde i barsel, og at de fikk barn frem til sin død var derfor ikke så uvanlig. Argumentet om at det var vanlig at de fikk barn i høy alder tidligere faller på sin egen urimelighet på grunn av det overnevnte, fordi høy alder da, ikke er det samme som høy alder i dag. 20 timer siden, pelikanen skrev: 1750 var forventet levealder 35 år, leste jeg Ang. gjennomsnittlig levealder: Levealderen for 2-300+ år siden er så lav hovedsakelig pga høy barnedødelighet. Det var ikke slik at man døde av alderdom når man var 30... Hvis man først kom seg gjennom barneårene uten å dø, hadde man sjanser til å bli forholdsvis gammel. Det er mange historiske kilder som viser at folk med god helse ble både 70 og 80 år gamle. 13 timer siden, Jordbæra skrev: Mormoren min mistet menstruasjonen først etter hun fylte 58 år så det er fullt mulig vil jeg tro. Helt vanlig å ha mensen til man er i slutten av 50-årene, men det betyr ikke at man kan bli gravid og fullføre et svangerskap så lenge. Det er vanlig å regne med at man i praksis er steril de siste ca. ti årene før man kommer i overgangsalderen. Hvis man blir gravid i slutten av 40-årene eller i 50-årene er det vanlig med spontanabort fordi eggene ikke lenger er som de skal, ofte svært tidlig i svangerskapet. Så veldig få kvinner over 50 kan bli gravide og fullføre et svangerskap på naturlig måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 31. mai 2018 #64 Del Skrevet 31. mai 2018 Ryddet for persondebatt. Edie, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kleenex Skrevet 31. mai 2018 #65 Del Skrevet 31. mai 2018 På 29.5.2018 den 12.19, MissDesiree skrev: https://www.seher.no/kjendis/modell-brigitte-nielsen-54-viser-frem-babymagen/69848700 Altså...Hvordan er det i hele tatt mulig?? Skjønner at dette ikke er en naturlig graviditet, men er ikke det veldig risikofylt å gå gravid i den alderen? Hvorfor ikke adoptere et litt eldre barn? Hun har jo 4 biologiske fra før... Brigitte Nielsen, regner jeg med og ikke Birgitte. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissDesiree Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #66 Del Skrevet 31. mai 2018 1 minutt siden, Kleenex skrev: Brigitte Nielsen, regner jeg med og ikke Birgitte. Se og hør som er kilden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissDesiree Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #67 Del Skrevet 31. mai 2018 14 timer siden, Jordbæra skrev: Mormoren min mistet menstruasjonen først etter hun fylte 58 år så det er fullt mulig vil jeg tro. Ja, finnes unntatt for all del! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bambi1995 Skrevet 31. mai 2018 #68 Del Skrevet 31. mai 2018 15 timer siden, Jordbæra skrev: Mormoren min mistet menstruasjonen først etter hun fylte 58 år så det er fullt mulig vil jeg tro. man begynner å bli infertil ca 10 år før overgangsalderen har jeg hørt 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cookie123 Skrevet 31. mai 2018 #69 Del Skrevet 31. mai 2018 3 timer siden, MissDesiree skrev: Se og hør som er kilden Ja...? Se og Hør skriver navnet hennes korrekt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissDesiree Skrevet 31. mai 2018 Forfatter #70 Del Skrevet 31. mai 2018 37 minutter siden, Cookie123 skrev: Ja...? Se og Hør skriver navnet hennes korrekt. Beklager kjære grammarnazi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 16. juni 2018 #71 Del Skrevet 16. juni 2018 On 5/29/2018 at 12:41 PM, Christy89 said: Jeg vet det, men spurte hvorfor Dårligere eggkvalitet og vanlig alderdomsforfall (venene blir stivere, cellefornying langsommere osv). Lett å finne info om aldring dersom det er et ukjent fenomen for deg. Det sagt, kan BN ha bedre forutsetninger og lavere risiko enn kvinner som er 20 og 30 år yngre (hun har tross alt hatt noen svangerskap uten de store problemene), som kan ha andre helserelaterte problemer. Som høy bmi, bakovervendt livmor, høyt blodtrykk, diabetes osv 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 16. juni 2018 #72 Del Skrevet 16. juni 2018 On 5/31/2018 at 9:01 AM, Anonymus Notarius said: Ang. gjennomsnittlig levealder: Levealderen for 2-300+ år siden er så lav hovedsakelig pga høy barnedødelighet. Det var ikke slik at man døde av alderdom når man var 30... Hvis man først kom seg gjennom barneårene uten å dø, hadde man sjanser til å bli forholdsvis gammel. Det er mange historiske kilder som viser at folk med god helse ble både 70 og 80 år gamle. Helt vanlig å ha mensen til man er i slutten av 50-årene, men det betyr ikke at man kan bli gravid og fullføre et svangerskap så lenge. Det er vanlig å regne med at man i praksis er steril de siste ca. ti årene før man kommer i overgangsalderen. Hvis man blir gravid i slutten av 40-årene eller i 50-årene er det vanlig med spontanabort fordi eggene ikke lenger er som de skal, ofte svært tidlig i svangerskapet. Så veldig få kvinner over 50 kan bli gravide og fullføre et svangerskap på naturlig måte. Helt vanlig er det ikke, det vanlige er at den opphører før den tid (men ikke helt uvanlig). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bullehurk Skrevet 16. juni 2018 #73 Del Skrevet 16. juni 2018 På 29.05.2018 den 13.13, ilsep skrev: Hvorfor tar du det for gitt at barnet skal konfirmeres? Du får ha det hyggelig på kverulantfestivalen i sommer da 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 17. juni 2018 #74 Del Skrevet 17. juni 2018 Det har alltid vært mye synsing vedrørende mødre og alder når de får barn. Selv er det mange jeg synes ikke burde ha barn - men det er IKKE på grunn av alder. Selv fikk jeg sistemann som 42. Alternativet er at hun ikke fikk vokse opp, men livet er hun foreløpig er strålende fornøyd med. Det er så mange skakkjørte foreldre der ute, at alder er det siste jeg hadde giddet å bry meg om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 17. juni 2018 #75 Del Skrevet 17. juni 2018 10 minutter siden, Sobril skrev: Det har alltid vært mye synsing vedrørende mødre og alder når de får barn. Selv er det mange jeg synes ikke burde ha barn - men det er IKKE på grunn av alder. Selv fikk jeg sistemann som 42. Alternativet er at hun ikke fikk vokse opp, men livet er hun foreløpig er strålende fornøyd med. Det er så mange skakkjørte foreldre der ute, at alder er det siste jeg hadde giddet å bry meg om. Veldig godt sagt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 17. juni 2018 #76 Del Skrevet 17. juni 2018 21 timer siden, Limbo 2014 skrev: Helt vanlig er det ikke, det vanlige er at den opphører før den tid (men ikke helt uvanlig). Siden gjennomsnittsalder for menopause er 52 år, antar jeg det er ganske vanlig (som du sikkert vet betyr gjennomsnitt at det finnes folk som kommer i overgangsalderen både før og etter dette). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 17. juni 2018 #77 Del Skrevet 17. juni 2018 41 minutter siden, Anonymus Notarius said: Siden gjennomsnittsalder for menopause er 52 år, antar jeg det er ganske vanlig (som du sikkert vet betyr gjennomsnitt at det finnes folk som kommer i overgangsalderen både før og etter dette). Dvs at gjenndnittsalder for bortfall av menstruasjon er 52 år* Dvs at det vanlige er årene årene rundt 52 og det blir mindre vanlig jo lenger unna 52 du kommer. «Slutten av 50 årene» vil si 6-7 år etter, og gitt normalfordeling, vil det være like mange som da mister menstruasjonen rundt 45-46 år. Dette da dekker et tidsspenn på 10-12 år. Om det var helt likt fordelt, ville det da vært kun 20 % som mistet mensen de suste to årene av en 10 års periode. Og vi vet jo at det ikke er jevnt fordelt, men en opphopningen rundt 52+:- oh færre ut i «halene», det vil dermed kun være en liten andel som mister menstruasjonen i slutten av 50 årene. Det vanlige er forøvrig mellom 45-55, det er altså ikke en normalfordeling, men altså fortsatt ikke vanlig når man er i slutten av 50-årene. *Ref https://nhi.no/sykdommer/kvinne/hormonbehandling/overgangsalderen/ «Klimakteriet er et annet navn på overgangsalderen. Det vil si perioden før og etter den siste menstruasjonsblødningen, som også kalles menopausen. Menopausen inntrer vanligvis i 45 til 55 års alderen (gjennomsnitt 52 år).» 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant Skrevet 18. juni 2018 #78 Del Skrevet 18. juni 2018 22 timer siden, Sobril skrev: Det har alltid vært mye synsing vedrørende mødre og alder når de får barn. Selv er det mange jeg synes ikke burde ha barn - men det er IKKE på grunn av alder. Selv fikk jeg sistemann som 42. Alternativet er at hun ikke fikk vokse opp, men livet er hun foreløpig er strålende fornøyd med. Det er så mange skakkjørte foreldre der ute, at alder er det siste jeg hadde giddet å bry meg om. Men det er stor forskjell på 42 og 55 da... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 18. juni 2018 #79 Del Skrevet 18. juni 2018 14 timer siden, Limbo 2014 skrev: Dvs at gjenndnittsalder for bortfall av menstruasjon er 52 år* Dvs at det vanlige er årene årene rundt 52 og det blir mindre vanlig jo lenger unna 52 du kommer. «Slutten av 50 årene» vil si 6-7 år etter, og gitt normalfordeling, vil det være like mange som da mister menstruasjonen rundt 45-46 år. Dette da dekker et tidsspenn på 10-12 år. Om det var helt likt fordelt, ville det da vært kun 20 % som mistet mensen de suste to årene av en 10 års periode. Og vi vet jo at det ikke er jevnt fordelt, men en opphopningen rundt 52+:- oh færre ut i «halene», det vil dermed kun være en liten andel som mister menstruasjonen i slutten av 50 årene. Det vanlige er forøvrig mellom 45-55, det er altså ikke en normalfordeling, men altså fortsatt ikke vanlig når man er i slutten av 50-årene. *Ref https://nhi.no/sykdommer/kvinne/hormonbehandling/overgangsalderen/ «Klimakteriet er et annet navn på overgangsalderen. Det vil si perioden før og etter den siste menstruasjonsblødningen, som også kalles menopausen. Menopausen inntrer vanligvis i 45 til 55 års alderen (gjennomsnitt 52 år).» Joda, enig i det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enirt Skrevet 18. juni 2018 #80 Del Skrevet 18. juni 2018 Det er alt for gammelt! Jeg har to søsken som er over 20 år eldre enn meg. Mamma fikk meg utroolig sent og hun døde når jeg var 8 år på grunn av sykdom knyttet til alder. Søsknene mine hadde mange fine år med moren min, fikk oppleve masse med henne og virkelig vokse opp, få barn og kjøpe hus før hun døde. Det eneste jeg omtrent husker er at hun satt foran tven eller sov fordi hun var så sliten. Jeg var et aktiv barn, men jeg skjønte aldri hvorfor moren min alltid var så sliten. Når jeg så vennene mine hadde foreldre som tok dem med på både badeland og skøytehallen osv ble jeg veldig misunnelig. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg