Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det snakkes ofte om dårlig hygiene, men hva er det egentlig? Hvis jeg bruker en truse en uke før jeg skifter så vil mange si jeg er uhygienisk. Hvorfor er det i tilfelle det?

Anonymkode: 313bf...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det snakkes ofte om dårlig hygiene, men hva er det egentlig? Hvis jeg bruker en truse en uke før jeg skifter så vil mange si jeg er uhygienisk. Hvorfor er det i tilfelle det?

Fordi det er ekkelt og grisete! 

• Liker 3
Skrevet

Trusa forblir jo ikke ren etter den blir brukt. 

Normalt sett vasker en seg hver dag og når man så er ren så tar en på seg rent tøy, ikke skittent tøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det stinker og er ekkelt.

Anonymkode: d96f4...50b

AnonymBruker
Skrevet

Dårlig hygiene er når bakterier for rom til å vokse og lage lukt. Å gå med samme truse i en uke er uhygienisk da det vil samle seg utflod, dødeceller fra hud, svette og bakterier fra endetarmen. Trusa dekker et område av kroppen som ofte blir klamt og svett og legg til det jeg nevnte over her, så blir det en real coctail av bakterier.

vanlig hygiene er å dusje minimum annenhverdag, skifte truse/sokker hver dag, pusse tenner hver dag og skifte klær etter behov. Er du blitt svett eller har sølt på klærne hiver man de til vask og tar på seg rene. 

Anonymkode: 23b46...196

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du vil stinke.

Anonymkode: c0470...f4f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dårlig hygiene er når bakterier for rom til å vokse og lage lukt. Å gå med samme truse i en uke er uhygienisk da det vil samle seg utflod, dødeceller fra hud, svette og bakterier fra endetarmen. Trusa dekker et område av kroppen som ofte blir klamt og svett og legg til det jeg nevnte over her, så blir det en real coctail av bakterier.

vanlig hygiene er å dusje minimum annenhverdag, skifte truse/sokker hver dag, pusse tenner hver dag og skifte klær etter behov. Er du blitt svett eller har sølt på klærne hiver man de til vask og tar på seg rene. 

Det er ikke like uhygienisk å bruke samme truse om det blir brukt bindinnlegg. Og det er faktisk mer hygenisk og sunt å dusje hver tredje dag.

Anonymkode: 535cc...762

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres unektelig uappetittelig ut, men dette du beskriver er jo ikke farlig i medisinsk forstand. I hvert fall ikke slik jeg forstår det. Hvis det da i tillegg ikke lukter så vil ikke andre enn brukeren av undertøyet bli berørt. At noe er ekkelt en subjektiv mening så det teller ikke.

Skrevet

Det er ikke like uhygienisk å bruke samme truse om det blir brukt bindinnlegg. Og det er faktisk mer hygenisk og sunt å dusje hver tredje dag.

Jeg dusjer hver dag, sikkert ikke like sunt som hver tredje men helt sikkert mer hygienisk. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Forundret.. skrev:

Jeg dusjer hver dag, sikkert ikke like sunt som hver tredje men helt sikkert mer hygienisk. 

Hva legger du i det å være hygienisk?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bind eller truseinnlegg skaper mye fukt som igjen skaper bakterier. Det er tross alt plast. Så selv om underlivet ligger mot bindet så kan bakteriene komme seg over i trusa. Den sitter jo stramt. Og rumpa er vel ikke dekket av bindet? Avføringsbakterier kan komme seg mot skjeden og urinrøret om de får mulighet. 

Skift truse hver dag. Må ikke dusje så ofte, men å skifte undertøy og vaske seg litt er lurt. 

Anonymkode: 4b66b...0ed

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i det å være hygienisk?

Å være ren. 

Skrevet

Det er nok ingen risiko med det, men vi lever tett på hverandre og det er ubehagelig å sitte ved siden av sånne på bussen og faktisk lukte personens dampende underliv. Eller klare å lukte den som har sittet på skinnstolen på jobb før deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...