Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvor raskt kan jeg ta bilsertifikatet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det får ta den tiden det tar! :-) Det viktigste er å bli så trygg bak rattet som mulig, tenker jeg!

Nå har jeg fått første kjøretime på torsdag! Gleder meg! 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Brukte 24 dager. Hadde øvelseskjørt MYE med foreldrene mine noen år tidligere, så er jo ikke helt det samme som hos deg.

Anonymkode: 2a983...e9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal også ta lappen i år, tenkte jeg! Er 29. Har kjørt veldig lite. Klarer å starte bilen på sånn 5. forsøk, kan gire SÅVIDT når noen sier hvilket gir haha. Har klart bakkestart 😎, og jeg har kjørt en kort, rett strekning og parkert i innkjørsel. 

Det verste syns jeg, er når det er andre biler eller folk rundt meg. Da jeg skulle stoppe i et kryss og kjøre ut (Lata som det var rødt lys) så fikk jeg prestasjonsangst da det kom bil bak meg og kvalte bilen sikkert ti ganger. De var heldigvis tålmodige, jeg hadde L på bilen. Men det stressa meg skikkelig. De kjørte til slutt forbi, og jeg følte meg bare helt idiotisk!

Jeg tenker å stikke til en kjøreskole i slutten av juli/ starten av aug da.

Bør man egentlig kontakte kjøreskoler i god tid på forhånd? Er det ofte kø på kjøreskoler?

Anonymkode: fab5e...b37

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg skal også ta lappen i år, tenkte jeg! Er 29. Har kjørt veldig lite. Klarer å starte bilen på sånn 5. forsøk, kan gire SÅVIDT når noen sier hvilket gir haha. Har klart bakkestart 😎, og jeg har kjørt en kort, rett strekning og parkert i innkjørsel. 

Det verste syns jeg, er når det er andre biler eller folk rundt meg. Da jeg skulle stoppe i et kryss og kjøre ut (Lata som det var rødt lys) så fikk jeg prestasjonsangst da det kom bil bak meg og kvalte bilen sikkert ti ganger. De var heldigvis tålmodige, jeg hadde L på bilen. Men det stressa meg skikkelig. De kjørte til slutt forbi, og jeg følte meg bare helt idiotisk!

Bør man egentlig kontakte kjøreskoler i god tid på forhånd? Er det ofte kø på kjøreskoler?

På min kjøreskole er det litt over et års ventetid, men det er nok ikke normalen.

Anonymkode: 54bfe...472

Skrevet (endret)
På 29.5.2018 den 11.16, AnonymBruker skrev:

Det er jo helt sjukt. 110.000 kroner på bare kjøretimer det da + ca 20.000 på alt det obligatoriske.
Er ikke alle som har en mamma eller pappa som gidder å bruke sin bil til øvelseskjøring.

Av de 110 timene er det jo meningen at man kjøre mye privat da. Du trenger jo ikke førerkort for å kjøpe deg en bil, så du kan kjøpe deg en bil og få noen til å bli med deg som har hatt førerkort sammenhengende i minst fem år etter de fylte 20!

Endret av WCKD
Skrevet
På 1.6.2018 den 1.52, Elena87 skrev:

200-400? 😱😱😱😱😱 jeg har tatt 1...

Dette tallet innebærer privat også....

Skrevet
På 4.6.2018 den 22.01, AnonymBruker skrev:

Vel, hadde det bare vært deg på veien så hadde du ikke trengt kjøreopplæring 😂

Skrevet
4 minutter siden, WCKD skrev:

Dette tallet innebærer privat også....

Jeg har ingen til å kjøre med meg jeg da 😭😭 ingen familie eller venner

Skrevet
Akkurat nå, Elena87 skrev:

Jeg har ingen til å kjøre med meg jeg da 😭😭 ingen familie eller venner

Får finne deg en Tinderdate som vil kjøre rundt med deg da :P 

Skrevet
1 minutt siden, WCKD skrev:

Får finne deg en Tinderdate som vil kjøre rundt med deg da :P 

Har kjæreste men han er 20 år. Det er ulovlig å kjøre med han da før om 5 år :(

Skrevet

Er du ikke 31...?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjørte opp i vinter. Hadde kjørt en del automat som 16-17-åring, men så ble det litt sporadisk her og der.. Før jeg bestemte meg nå. Er 32 år og tok to kjøretimer utenom det obligatoriske. Stod på første forsøk. Kjørte litt privat mellom kjøretimene, har hatt egen bil lenge. 

Skrevet

Første kjøretime overstått! Kjempegøy! 😄

Nå vil jeg bare kjøre hele tiden! Har dessverre ikke familie med bil, men får vel vurdere Tinder bare for øvelseskjøring? Neida ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, granolagirl skrev:

Første kjøretime overstått! Kjempegøy! 😄

Nå vil jeg bare kjøre hele tiden! Har dessverre ikke familie med bil, men får vel vurdere Tinder bare for øvelseskjøring? Neida ;)

Gjør det, og start opp en blogg 😃

Anonymkode: 2a0a1...d36

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...