Gå til innhold

Slank med sideflesk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trener jevnlig men får ikke bukt med det irriterende sideflesket. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis sunn og næringsrik mat!

Anonymkode: 30d08...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du kanskje en av de som er tynn utenpå og feit inni. Fett i blodårer osv.Man kan ikke punkt trene så du må nok trene hele kroppen og spise mindre karbo.

Anonymkode: be124...5ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med sideflesk. Er vel der jeg har fett. Veier 64 kg og 175 høy. Hva burde jeg gjøre? Vil ikle spise så mye mindre heller :(

Anonymkode: 14495...352

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv styrketrening. Muskler hjelper å stramme opp kroppen.

Utfra min inntrykk unngår mange kvinner styrketrening fordi de vil ikke ha synlige muskler, men det skal veldig veldig mye til for at musklene skal være synlig. Så ikke vær redd for styrketrening 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunt kosthold, styrketrening og utholdenhetstrening. Bygg litt muskler og forbrenn samtidig 

Anonymkode: 5ff59...13d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 9.58, matrobot skrev:

Prøv styrketrening. Muskler hjelper å stramme opp kroppen.

Utfra min inntrykk unngår mange kvinner styrketrening fordi de vil ikke ha synlige muskler, men det skal veldig veldig mye til for at musklene skal være synlig. Så ikke vær redd for styrketrening 😉

Men jeg trener styrke 2 x hver uke, og det har jeg gjort i et år nå. Gjør meg ingenting med synlige muskler, så er absolutt ikke redd for det. 

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser mange nevner styrketrening, og det driver jeg jo med allerede. Så da er det vel kostholdet, som ikke er altfor ikke, men kan sikkert bli enda flinkere der. Hittil har liksom løsningen vært å pakke flesket ned i en bukse med høyre liv, men er jo ikke alltid man skal ha på seg en slik bukse. Jeg får fikse kostholdet.

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ta fettprosent-måling på et eller annet treningssenter? Det varierer litt hva det koster fra sted til sted (i mitt treningssenter er det rundt 450 kr per gang). Der måler de fett over hele kroppen - og du kan eventuell få råd av dem hvordan du trener/spiser riktig.

Hva slags styrketrening gjør du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, matrobot skrev:

Hva med å ta fettprosent-måling på et eller annet treningssenter? Det varierer litt hva det koster fra sted til sted (i mitt treningssenter er det rundt 450 kr per gang). Der måler de fett over hele kroppen - og du kan eventuell få råd av dem hvordan du trener/spiser riktig.

Hva slags styrketrening gjør du forresten?

Tror ikke de har fettprosent-måling på det treningsenteret jeg er medlem, men kan jo sikkert stikke innom et annet senter for å ta en slik test (om det ikke er kun for medlemmer).

Jeg har et fullkroppprogram som jeg utfører 2 x hver uke. Har egentlig satt sammen øvelsene selv, men er ganske sikker på at jeg får trent det meste av kroppen. Jeg har ikke høy BMI, den ligger ca. midt på normalen, så noen ganger lurer jeg på om det bare er slik kroppen min er, litt mer fleskete på midtpartiet enn ellers. 😛  

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du gjør ting riktig. Er du sikker på at du ikke bare er ekstra kritisk til deg selv? Det kan jo hende at du ser helt flott ut nå ;)

Jeg er aldri fornøyd selv heller, men når jeg er i en lat-periode (spesielt høsten/julen) og ser på bilder 3-6 måneder bakover i tiden, så tenker jeg "wtf, hvorfor jeg ikke fornøyd den gangen?".

Sjekk gjerne dine gamle bilder av deg selv og se om du er faktisk blitt bedre. Eller hva med å spørre en personlig trener om hva du bør gjøre fremover?

Endret av matrobot
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 28.5.2018 den 22.17, AnonymBruker skrev:

Trener jevnlig men får ikke bukt med det irriterende sideflesket. Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 43e4a...45b

Du må ned i fettprosent. Utfordringen er at det er genetisk bestemt hvordan fordelingen av fett er på kroppen. For din del er det dette "sideflesket" som er blant de siste stedene fettet forsvinner (forstod det slik at du generelt allerede er ganske slank). Siden det ikke er mulig å punktslanke må du generelt ned i fettprosent.

Om dette er en god ide er en annen diskusjon. Du er kanskje bare ekstra selvbevisst siden du har begynt å irritere deg, uten at noen andre engang hadde tenkt på dette.

Anonymkode: ccd02...454

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Men jeg trener styrke 2 x hver uke, og det har jeg gjort i et år nå. Gjør meg ingenting med synlige muskler, så er absolutt ikke redd for det. 

Anonymkode: 43e4a...45b

Tren hardere, du trener et dårlig program. Du skal løfte til det skriker i musklene og du kjenner det lenge etterpå. Gjerne tren 3 ganger i uken 

Anonymkode: c86e5...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 30.5.2018 den 14.33, matrobot skrev:

Det høres ut som du gjør ting riktig. Er du sikker på at du ikke bare er ekstra kritisk til deg selv? Det kan jo hende at du ser helt flott ut nå ;)

Jeg er aldri fornøyd selv heller, men når jeg er i en lat-periode (spesielt høsten/julen) og ser på bilder 3-6 måneder bakover i tiden, så tenker jeg "wtf, hvorfor jeg ikke fornøyd den gangen?".

Sjekk gjerne dine gamle bilder av deg selv og se om du er faktisk blitt bedre. Eller hva med å spørre en personlig trener om hva du bør gjøre fremover?

 

Det er definitivt et slappere parti enn resten av meg, og det disser når jeg går. Har ikke gamle bilder av meg selv uten klær slik at jeg kan sammenligne. Har vel aktivt gått inn for å dekke til akkurat det området når det er bildetaking på gang. 😛 Her er et bilde jeg tok i sted: 

 

screen3.thumb.png.441a55bd6ad61c614f99cb18170ed008.png

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tren hardere, du trener et dårlig program. Du skal løfte til det skriker i musklene og du kjenner det lenge etterpå. Gjerne tren 3 ganger i uken 

Anonymkode: c86e5...5ed

Er det nødvendig å trene 3 x hver uke når man bruker et fullkroppsprogram? 

Anonymkode: 43e4a...45b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det ser bra ut. Det kan være at buksen som presser ut noe litt (vanskelig å si). Men hvis du vil absolutt ta vekk dette, er det nok fettprosenten som må ned. Men det kan også være genetisk - som du må kanskje ned enda mer i forhold til de andre. Men som sagt- jeg synes at det ser bra ut.

Jeg anbefaler deg å ta et bilde av deg selv idag. Så sammenligner du deg selv om halvt år (høsten eller julen). Da kan du se utviklingen. Enten opp eller ned. Så vet du hva du kan gjøre til neste sommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det nødvendig å trene 3 x hver uke når man bruker et fullkroppsprogram? 

Anonymkode: 43e4a...45b

Nei - ikke gjør det. Du trenger helst 2 hviledager etter å ha trent hele kroppen. Men det du kan gjøre isteden - er å dele opp treningene. F.eks. Trene kun overkroppen mandag , underkroppen tirsdag og hele kroppen på fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...