Gå til innhold

Farge på kjole i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal i bryllup om et par uker og har fremdeles ikke funnet en kjole..Jeg synes det er veldig vanskelig. Er det fremdeles fy fy med svart kjole i bryllup? Jeg finner en del fine kjoler i fargen "nude". Blir denne fargen for lys i et bryllup?

Jeg tenkte ikke på slike ting i mitt eget bryllup. Om gjestene hadde svart eller rød kjole spilte ingen rolle, men vi er alle forskjellige og jeg er usikker på hvordan brudeparet ser på dette...

Anonymkode: d03c3...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg finner en del fine kjoler i fargen "nude". Blir denne fargen for lys i et bryllup?

Nei, det må jo være helt fint det! 

Dette at en ikke skal bruke lyse kjoler for ikke å "forveksles" med bruden, er jo bare noe tull som ikke mange synes å følge allikevel! 

Anonymkode: 38607...3c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig hadde IKKE brukt svart kjole i et bryllup. Men er ei jeg veit kommer i svart kjole til vårt bryllup, og det er greit. Men hvit kjole, helt hvit kjole synes jeg ikke er akseptabelt, men resten er jo helt greit :) Så kjør på med den fargen du liker best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke sort, hvitt eller beige. Nude er fyfy. 

Anonymkode: 57cd2...9c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det må jo være helt fint det! 

Dette at en ikke skal bruke lyse kjoler for ikke å "forveksles" med bruden, er jo bare noe tull som ikke mange synes å følge allikevel! 

Anonymkode: 38607...3c1

Fordi de vet like lite som deg. Man hvis du vil bli kveldens snakkis, da kjører du på med en cremet kjole....

Anonymkode: 57cd2...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er usikker, spør bruden.

De fleste syntes hvit, nude, rødt og svart er uakseptabelt. Samt kløft og lårkort. Er virkelig ikke vanskelig å finne helt ok kjoler som er utenfor disse kategoriene. 

Anonymkode: 5533d...9fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at på kg er det superviktig å ikke ha hvitt, svart, rødt eller grønt, i det virkelige liv er det viktigst å styre unna hvit (personlig syns jeg nude nesten går innunder den kategorien). Å komme i svart i et sommerbryllup er heller ikke det beste. Jeg er på kjolejakt selv til bryllup, og det er jo masse fint! Jeg er dessverre diger så ikke alt passer meg, men så lenge du går fra str 44 og nedover er det flust av kjoler å velge mellom. 

Anonymkode: 2bb28...138

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Byjenta! skrev:

Jeg personlig hadde IKKE brukt svart kjole i et bryllup. Men er ei jeg veit kommer i svart kjole til vårt bryllup, og det er greit. Men hvit kjole, helt hvit kjole synes jeg ikke er akseptabelt, men resten er jo helt greit :) Så kjør på med den fargen du liker best :)

I vårt bryllup brukte den kvinnelige forloveren hvit kjole. Det gjorde også brudepikene. Det ble mer helhetlig da

Anonymkode: 9d523...97b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit å bruke en nude kjole. Samme med svart også. Ville kanskje ikke valgt noen av de fargene selv, fordi det finnes så mange andre fine farger. Men jeg syns det er helt innafor

Anonymkode: 3b43b...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp bilder fra et bryllup der flere venninner av bruden hadde nude/lys rosa kjoler. Som regel går dette bra, men i dette bryllupet hadde bruden er mer moderne «bohemsk» kjole med blonder over hudfarge. Det gjorde at man faktisk lette etter bruden på bilder osv. Mitt tips er derfor å høre med bruden. Har hun en stor, hvit kjole vil aldri en enkel nude kjole kunne konkurrere, men derfor greit å sjekke :) 

Anonymkode: 77ee3...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at på kg er det superviktig å ikke ha hvitt, svart, rødt eller grønt, i det virkelige liv er det viktigst å styre unna hvit (personlig syns jeg nude nesten går innunder den kategorien). Å komme i svart i et sommerbryllup er heller ikke det beste. Jeg er på kjolejakt selv til bryllup, og det er jo masse fint! Jeg er dessverre diger så ikke alt passer meg, men så lenge du går fra str 44 og nedover er det flust av kjoler å velge mellom. 

Anonymkode: 2bb28...138

Grønt?

Anonymkode: c88a0...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup eller ei, nude er helt fryktelig farge på klær. Man ser helt naken ut og det ser bare rart ut. Samme med blek rosa etc.

Når det gjelder bryllup skal man selvsagt ikke gå i hvitt, jeg ville heller aldri vurdert svart. Det er så mye fine sommerkjoler i både print og flere farger der ute, så det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritt

Etter min mening er hvit den eneste fargen man bør unngå, men en helt enkel hvit kjole bør også være ok, så lenge den ikke minner om en brudekjole.

Nude og lyserosa er ok, samme med sort og rødt og selvfølgelig grønt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.5.2018 den 20.52, AnonymBruker skrev:

Grønt?

Anonymkode: c88a0...ef3

Grønt påkaller de underjordiske, må vite! Og slikt kan man jo ikke ha noe av i et bryllup. :fnise: (Denne regelen er enda mer utdatert enn at man ikke kan bruke rødt, og det sier litt.)

Anonymkode: 6a3b9...d06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Svart, hvit, rød eller veldig lyse kjoler som nesten ser hvit ut er nei.

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 30.5.2018 den 20.57, Kritt skrev:

Etter min mening er hvit den eneste fargen man bør unngå, men en helt enkel hvit kjole bør også være ok, så lenge den ikke minner om en brudekjole.

Nude og lyserosa er ok, samme med sort og rødt og selvfølgelig grønt.

 

 

Hvit kjole er aldri greit i bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BearMama
På 30.5.2018 den 16.29, AnonymBruker skrev:

I vårt bryllup brukte den kvinnelige forloveren hvit kjole. Det gjorde også brudepikene. Det ble mer helhetlig da

Anonymkode: 9d523...97b

Men da er det spesifisert av bruden. 

Det er alltid lurt å forhøre seg med bruden om en er usikker. Om det er et veldig klassisk bryllup der bruden er litt gammeldags i tankegangen kan det oppstå unødvendig drama.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 16.29, AnonymBruker skrev:

I vårt bryllup brukte den kvinnelige forloveren hvit kjole. Det gjorde også brudepikene. Det ble mer helhetlig da

Anonymkode: 9d523...97b

ja brudepiker er helt i orden. det skal våre og. men personlig syntes ikke jeg noen andre skal det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår rød, hvit, sort og de lyseste fargene.

Er ikke så vanskelig å finne en kjole i blå, lilla, gul, grønn, rosa osv.. alt som er mønstret med rød, hvit og sort funker også.

Anonymkode: 090ab...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår å bruke hvitt, rødt og sort i bryllup. Den eneste fargen jeg hadde reagert på at andre hadde brukt, er hvit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...