Gå til innhold

Naproxen og tungpustethet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fra lørdag kveld til søndag formiddag tok jeg til sammen 3 tabletter naproxen mot menssmerter. Etter det ble jeg fort svimmel, hvis jeg anstrengte meg eller reiste meg opp e.l., og dette pleide ikke å skje før. Jeg føler meg også slapp og trett, og puster litt tungt. Det føles liksom ikke som om luften kommer helt inn når jeg puster, jeg føler jeg må "kompensere" ved å puste veldig dypt. Jeg vet ikke helt om dette bare er psykisk/stress eller om det er naproxen som fører til det, men jeg har hørt at bruk av naproxen kan føre til hjertesvikt, er det noen som vet om dette virker som symptomer på det?

Jeg har nesten ikke fått noe mer menssmerter etter jeg tok tablettene, så jeg lurer på om virkningen fortsatt er der og det ble litt for mye? Vanligvis får jeg menssmerter i flere dager... Er bare litt bekymret for om det er noe alvorlig som skjer. 

Anonymkode: 66ef1...357

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ikke tro at Naproxen fører så fort til hjertesvikt, er nok mer om det blir brukt mye og over lengre tid. 
Synes du skal ta dette opp med fastlegen din. Så kan fastlegen gjøre en vurdering av om dette er en bivirkning eller noe annet. Fortsetter tungpustheten (eller om den ikke har gitt seg per nå) så synes jeg du skal ta en telefon til legevakten og rådføre deg om hva du skal gjøre og evt komme inn for vurdering.

Skrevet

Takk for svar. Det virker som den kommer og går, egentlig... jeg blir fort stressa til vanlig, men samtidig pleide ikke akkurat dette å skje før. Men jeg får se det litt an. 

AnonymBruker
Skrevet

For astmatikere så kan NSAIDS føre til tungpusten. 

Det kan jo være at du stresser deg opp mer når du kjenner at du blir litt tungpusten også blir ting verre. 

Men om du er engstelig for det så ringer du legevakten. 

Anonymkode: 71db3...33b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...