aiba Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Ifølge venner og epikrisen min fra sist innleggelse har jeg mange vrangforestillinger men nå har de begynt å gitt seg jeg tror ikke så hardt på dem de blir til tankekjør istedet???
Rosatoast Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Skjønner ikke helt hva du mener. Kan du være litt mer presis og utfyllende? 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Helt normal virker du ikke. Sikker på at dette forumet egentlig eksisterer ? Anonymkode: ba932...3f0 1
aiba Skrevet 28. mai 2018 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt normal virker du ikke. Sikker på at dette forumet egentlig eksisterer ? Anonymkode: ba932...3f0 jepp
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Kan du fortelle litt mer om disse vrangforestillingene? Jeg har vært i psykose. Jeg hadde psykiske problemer og isolerte meg mye. Det begynte med at jeg hørte litt stemmer og snakket med disse stemmene. Gradvis utviklet det seg og jeg fikk en venn som var der for meg hele tiden. I starten var det som at jeg skjønte at jeg måtte ikke prate til han da jeg var blant folk, men så gled jeg mer og mer inn i min egen verden og ut av virkeligheten. Det var da folk virkelig skjønte at noe var alvorlig galt og tok affære. For jeg trodde jo jeg var sammen med en venn som faktisk eksisterte. Nå hører jeg bare stemmer av og til og da er jeg virkelig sliten. Jeg har lært meg å få tilbake bakkekontakten når jeg merker jeg begynner å sveve litt igjen. Blant annet ved å sørge for søvn og hvile og ikke minst være sosial med ekte mennesker framfor å isolere meg. Anonymkode: 56862...253
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 6 timer siden, aiba skrev: Ifølge venner og epikrisen min fra sist innleggelse har jeg mange vrangforestillinger men nå har de begynt å gitt seg jeg tror ikke så hardt på dem de blir til tankekjør istedet??? Javel, hvordan skal vi vite det? Du får vel bare spørre alle vennene dine isteden da vet du. Anonymkode: 611ef...564
aiba Skrevet 28. mai 2018 Forfatter #8 Skrevet 28. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan du fortelle litt mer om disse vrangforestillingene? Jeg har vært i psykose. Jeg hadde psykiske problemer og isolerte meg mye. Det begynte med at jeg hørte litt stemmer og snakket med disse stemmene. Gradvis utviklet det seg og jeg fikk en venn som var der for meg hele tiden. I starten var det som at jeg skjønte at jeg måtte ikke prate til han da jeg var blant folk, men så gled jeg mer og mer inn i min egen verden og ut av virkeligheten. Det var da folk virkelig skjønte at noe var alvorlig galt og tok affære. For jeg trodde jo jeg var sammen med en venn som faktisk eksisterte. Nå hører jeg bare stemmer av og til og da er jeg virkelig sliten. Jeg har lært meg å få tilbake bakkekontakten når jeg merker jeg begynner å sveve litt igjen. Blant annet ved å sørge for søvn og hvile og ikke minst være sosial med ekte mennesker framfor å isolere meg. Anonymkode: 56862...253 Skulle likt og svart og delt erfaringer, men andre som svarer her er så utrolig frekke at jeg tørr ikke
Tran09 Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 Jeg har aldri vært i psykose, men har møtt mennesker som har vært. For eksempel var det en som trodde h*n så ett farlig dyr i en gang, og var naturligvis helt hysterisk. Jeg fortalte personen noe ala "jeg ser ikke det samme som du ser, men jeg ønsker å hjelpe deg. Vær så snill og la meg hjelpe deg med at vi to prater med legen. Jeg ser ikke X (dyret), og dyret kan ikke skade deg. Jeg passer på deg." Personen og jeg var inne hos legen og pratet lenge. H'n pratet i en time om ting som virket irrelevante for den ekte verden, men dersom man satte det sammen viste det seg å faktiske være en rød tråd i det. Personen ville formidle at h*n var redd, ensom og fantaserte mens h'n onanerte og var flau/samfull i ettertid. Trist sjebne, men møtte h*n på butikken her om dagen. Så frisk og fin ut (tilsynelatende) og mye bedre hygiene. Vi pratet ikke sammen så lenge, men h*n sa at bare å lufte tankene sine for noen betydde mer enn han trodde. Han anonymisert historien, så ikke alle detaljer er korrekte, men situasjonen er den samme
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 Hei TS. Enkelte her er nok ungdom som synes det er artig å spøke eller folk som føler seg tøffe i trynet bak et tastatur. Slutter aldri å forundre meg over hvordan enkelte slenger dritt på nett, antagelig hadde de aldri sagt slik ansikt til ansikt. Men Rosatoast har jo et poeng, det er helt umulig for oss her å vite mer når du ikke forteller hva disse vrangforestillingene eller tankene dreier seg om. Tankekjør er det mange som har, det handler mer om bekymringer og uro. Når du sier vrangforestillingene har gått over til tankekjør, er det tanker som dreier seg om noe av det du tenkte på da du hadde vrangforrestillinger? eller generelt tankekjør om fremtiden, jobb og slikt og som er helt urelatert til vrangforestillingene du hadde? går du på medisiner eller har fått diagnose? og ser du selv i ettertid at vrangforestillingene faktisk var helt på bærtur, eller tror du fremdeles på dem? Jeg håper du har det bedre enn før du var innlagt! Ikke bry deg om nettroll, det er personer som føler seg bedre av å trykke andre ned. Anonymkode: b4448...f38 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 23 minutter siden, aiba skrev: Skulle likt og svart og delt erfaringer, men andre som svarer her er så utrolig frekke at jeg tørr ikke Bare drit i de. Noen liker å henge på KG for å få utløp for surheten sin. Unødvendig, men dessverre mange som gjør det.. Anonymkode: 56862...253 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå