AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #1 Skrevet 28. mai 2018 Jeg bruker ikke menskopp, men vanlige bind. Jeg føler på presset om å bruke menskopp, og at de som ikke gjør det er uhygieniske og driter i naturen og fremtiden. Jeg har sykdom i underlivet og «kan ikke» bruke menskopp (eller tamponger). Er jeg da så fryktelig fæl, ekkel og uhygienisk? Anonymkode: 8acb0...7f4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #2 Skrevet 28. mai 2018 Eeh, nei! Hvem er det som presser deg da? Anonymkode: a09a6...081 3
Mistymya Skrevet 28. mai 2018 #3 Skrevet 28. mai 2018 Her gjør jeg det jeg kan for miljøet. Bl. a. Menskopp :) Men man kan bare gjøre det man kan. Ikke ha dårlig samvittighet. Det finnes tøybind som kan være et alternativ, men det hadde nok ikke passet meg. 3
Hulderen Skrevet 28. mai 2018 #4 Skrevet 28. mai 2018 (endret) 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker ikke menskopp, men vanlige bind. Jeg føler på presset om å bruke menskopp, og at de som ikke gjør det er uhygieniske og driter i naturen og fremtiden. Jeg har sykdom i underlivet og «kan ikke» bruke menskopp (eller tamponger). Er jeg da så fryktelig fæl, ekkel og uhygienisk? Anonymkode: 8acb0...7f4 Er det virkelig kommet dit nå, at det er et press for å bruke menskoppen? Da jeg begynte å bruke det for 20 år siden, ble vi som brukte det sett på som uhygieniske og ekle. Ofte gjort narr av. Skal si pendelen har svingt! Endret 28. mai 2018 av Hulderen 5
Mr. Kilmister Skrevet 28. mai 2018 #5 Skrevet 28. mai 2018 Drit i miljøet å gjør det som er best for deg, herregud!!!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #6 Skrevet 28. mai 2018 Du må ikke bry deg om hva menskoppmafiaen sier. Noen av de er fullstendig fanatiske og har mistet fullstendig grep om både intimgrenser, selvbestemmelsesrett og takt og tone. Du, og bare du, bestemmer hvilken mensbeskyttelse du vil bruke og du har rett til å gjøre det uten at noen skal komnentere på det eller mene noe som helst om det. Anonymkode: c3806...bfc 5
GammelKaktus Skrevet 28. mai 2018 #7 Skrevet 28. mai 2018 Jeg bruker bind og kommer til å fortsette med det. Aldri fått kommentarer på det. Eneste plassen jeg kan tenke meg at folk har litt for sterke meninger om den slags må jo være her inne. Hadde stusset voldsomt hvis bestevenninna mi hadde gjort opprør mot meg fordi jeg foretrakk bind... 😆 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #8 Skrevet 28. mai 2018 Kjenner mange som bruker det, men ingen som pusher andre til å gjøre det. Så bruk det du synes er mest behagelig. Det er jo ikke noe gøy for deg å bruke bind regner jeg med, mye enklere å putte noe oppi og kunne vente litt lenger før man bytter. Har selv endometriose og "bidrar" til miljøet ved å aldri ha mens 😅 men når den kommer måtte jeg hatt ei bøtte av en menskopp... Så nei, gjør det som er best for deg! Anonymkode: 88e93...653 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #9 Skrevet 28. mai 2018 Hva slags omgangskrets har du som presser deg til å bruke Menskopp egentlig? Det må jeg si var merkelig. Anonymkode: ed1fe...e43 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #10 Skrevet 28. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags omgangskrets har du som presser deg til å bruke Menskopp egentlig? Det må jeg si var merkelig. Anonymkode: ed1fe...e43 Helt enig, hvem har noe med hva du bruker, når du har mensen? Du kan vel ikke stadig få dette spørsmålet, eller at dette blir en diskusjon? Anonymkode: d67fd...cc0
Yuumi Skrevet 28. mai 2018 #11 Skrevet 28. mai 2018 Jeg vil egentlig prøve menskopp. Bestilte på facebook en gang for lenge siden, men fikk aldri noe. Så ble vel svindlet. Hvor kjøper dere menskoppene?
Chiyo Skrevet 28. mai 2018 #12 Skrevet 28. mai 2018 Er det mennesker som følger deg inn på toalettet for å se om du bruker bind eller menskopp? Jeg skjønner ikke helt hvor presset kommer fra. Jeg personlig bruker menskopp, men det gjorde jeg helt av meg selv fordi jeg likte tanken på å ha noe som jeg kan bruke igjen og igjen (sparer penger vettu), og som ikke lekker. Jeg har aldri blitt spurt om jeg bruker menskopp eller om jeg bruker bind. Jeg tror ikke jeg har pratet med andre kvinner om det. De eneste jeg har hatt samtalen med er kameratene mine. 1
tirben Skrevet 28. mai 2018 #13 Skrevet 28. mai 2018 Er dette virkelig noe som diskuteres? I min omgangskrets diskuteres det aldri hvordan man håndterer mensen. Jeg er overhodet ikke interessert i å vite detaljer om andres mens.
Chiyo Skrevet 28. mai 2018 #14 Skrevet 28. mai 2018 1 minutt siden, Emblja skrev: Jeg vil egentlig prøve menskopp. Bestilte på facebook en gang for lenge siden, men fikk aldri noe. Så ble vel svindlet. Hvor kjøper dere menskoppene? Jeg kjøpte en Mooncup. Jeg bare googlet Mooncup og bestile fra en norsk nettbutikk. Det var flere år siden, og jeg har den enda.
heipådegsann Skrevet 28. mai 2018 #15 Skrevet 28. mai 2018 For en rar ting av andre å legge seg opp i. Skjønner at det ønskes at flest mulig går over til mer bærekraftige alternativer. Har ikke mensen nå selv, men har lyst til å gå for et sånt alternativ når jeg tar ut spiralen. Likevel er det noe andre rett og slett ikke har noe med. Og du kan i tillegg ikke bruke kopp. Nei, be dem passe på seg selv ts. 1
solmåneogstjerner Skrevet 28. mai 2018 #16 Skrevet 28. mai 2018 Men merker andre hva du bruker under mensen? Bruk det du vil!
Mistymya Skrevet 28. mai 2018 #17 Skrevet 28. mai 2018 2 timer siden, Emblja skrev: Jeg vil egentlig prøve menskopp. Bestilte på facebook en gang for lenge siden, men fikk aldri noe. Så ble vel svindlet. Hvor kjøper dere menskoppene? Fertil.no har halv pris ut dagen!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #18 Skrevet 28. mai 2018 Jeg har og merket presset. Både om å bruke menskopp, men mest tampong. Folk som bruker bind er skitne, uhygieniske og lukter vondt. Visstnok Anonymkode: 4e697...a03
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #20 Skrevet 28. mai 2018 Har du sykdom som gjør at du ikke kan bruke det så er det jo ingenting å snakke om engang. Anonymkode: a7caa...79c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå