Gå til innhold

Hvordan komme seg videre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Da jeg var 14 år ble jeg misbrukt seksuelt av min kjæreste. Dette er nå over ti år siden, men jeg sliter med det enda. Etter åtte år med samtaleterapi har jeg innsett at det ikke er noe å gjøre med minnene. Jeg har fortrengt det meste av disse situasjonene, jeg husker bare en skygge, en parfymelukt og en blåfarge. Men det som jeg sitter igjen med er en følelse av at det er noe galt meg meg. Jeg føler at jeg aldri kan bli hel igjen.

Jeg sliter mest med å slappe av med kroppen min, og det å innse at kroppen er min, og ikke et objekt. I årevis utagerte jeg ved å ha mange seksuelle forhold, fordi jeg trodde det var det eneste som hjalp, at det var det eneste jeg kunne tilby. Nå har jeg kjæreste, og jeg ser hvor trist han blir hver eneste gang han sier noe fint om kroppen min. Jeg klarer ikke å ta til meg noe som helst. Og en del av meg higer etter å like kroppen min, og endelig være fri, mens en annen del av meg sier «han mener det ikke. Du er ikke noe fin». Jeg vil kunne lære meg å slappe av med kroppen min, føle at jeg er mer enn en kropp jeg ikke eier, klare å ikke «forsvinne» ut av situasjonen når jeg har sex.

Er det noen som vet hva jeg kan gjøre? Er det noen som kan gi meg et tips? Jeg tør ikke å prate med noen om dette, ikke engang han som kjenner meg best av alle. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...