Gå til innhold

Hvor mange kjønn finnes det?  

23 stemmer

1. 1. Hvor mange kjønn finnes det?

• Ett (HEN)
      0
    • To (Det normale)
      18
    • Tre
      0
    • Fire
      1
    • Fem
      0
    • Seks
      0
    • Sju
      0
    • Åtte
      0
    • Ni
      0
    • Ti
      1
    • Uendelig
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.ung.no/oss/kjonnsid/213022.html

Ikke alle mennesker føler seg hjemme i kategoriene hankjønn eller hunkjønn. Professor i sexologi Esben Esther Pirelli Benestad mener det finnes syv ulike kjønn.

Det finnes kun to. Punktum.

Anonymkode: 07164...de9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er to biologiske kjønn. 

I Norge er det 2 juridiske kjønn. 

Men følelsesmessig hevdes det å være langt flere. Og følelser er kompliserte. 

Facebook har 56 ulike kombinasjoner av kjønn. 

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Du burde hatt med kjønn i avstemnigen, som i kjønnet til den som svarer. Har en følelse av at en overvekt av kvinner duller med disse kjønn-greiene

Anonymkode: 2bdb8...13d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er Apachehelikopter.

Anonymkode: 38af2...9eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk 2. Det er kvinnelig kjønnsorgan og mannlig kjønnsorgan. 

Så er det noen som føler seg som et eller annet. Vanskelig for meg å forstå. Skjønner ikke. 

Anonymkode: 9ad50...163

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde hatt med kjønn i avstemnigen, som i kjønnet til den som svarer. Har en følelse av at en overvekt av kvinner duller med disse kjønn-greiene

Ja kvinner er ofte  best på dette med medfølelse, frihet, toleranse og empati ja, vil jeg si. ;) Vi lar oss ikke så lett true av nye ideer og tanker og virkelighetsforståelser nei.

Anonymkode: abb02...0b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja kvinner er ofte  best på dette med medfølelse, frihet, toleranse og empati ja, vil jeg si. ;) Vi lar oss ikke så lett true av nye ideer og tanker og virkelighetsforståelser nei.

Anonymkode: abb02...0b1

Ja man ser det på alle dere kvinner som tror på ånder, spøkelser, spåmenn og åndenes makt. Kanskje greit å la den vitenskapelige verden være hos de som kan tenke vitenskapelig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vel, det er 2 kjønn, genetiske misdannelser, samt psykiske lidelser.

Enkelte mener at vi skal kalle genetiske misdannelser, og/eller psykiske lidelser, for "kjønn", men for meg blir dette veldig feil, dessuten blir det veldig vanskelig å fastslå, psykiske lidelser kan en forsøke sette i bås, men båsene blir ganske tilfeldige og vage, og skal alle få en bås en føler seg helt hjemme I, blir det like mange båser som mennesker. Skal antall kjønn være definert av antall mennesker på kloden? Dette blir vanskelig å administrere i praksis,s elv omd et sikkert er gode intensjoner bak..

Er nok best å holde oss til 2, det betyr ikke at folk ikke har misdannelser og psykiske lidelser, og kan oppleve store utfordringer relatert til dette, bare at vi kaller dette unntak mer enn regler.

Anonymkode: 6ff9e...3b8

• Liker 1
Gjest Mary Boleyn
Skrevet

3, hunkjønn, hankjønn og intetkjønn. Så er det de som har en psykisk lidelse og føler at de er født i feil kropp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...