Gå til innhold

Hvordan formidle på en ok måte at han må være høyere enn meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man kun faller for menn som er høyere enn seg selv, hvordan løser man dette på nettdating som eks. Tinder, uten å møtte møte alle og enhver for så å se at det ikke er noe tiltrekning der når han er lavere, like høy eller så vidt høyere.

Jeg vet at mange reagerer på det der med høydepreferanser, men jeg kan bare ikke noe for at jeg ikke får meg på av menn som er mindre enn meg. Hvordan løser dere andre med samme preferanse dette? Skriver dere noe i profilen, spør dere om det?

Hvordan reagerer evt. dere menn om kvinner spør om dette?

Anonymkode: a122a...fa1

Videoannonse
Annonse
Gjest Ingrid78
Skrevet

Har ikke erfaring med nettdating i dag, men jeg husker jeg pleide å spørre hvordan de ville beskrive sitt eget utseende. Og hvis de unnlot å ta med høyde, så spurte jeg noe ala "høyden din da?" bare sånn lett og ledig. Var de små, så skravla jeg litt en stund til før jeg bare lot det dø ut. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ingrid78 skrev:

Har ikke erfaring med nettdating i dag, men jeg husker jeg pleide å spørre hvordan de ville beskrive sitt eget utseende. Og hvis de unnlot å ta med høyde, så spurte jeg noe ala "høyden din da?" bare sånn lett og ledig. Var de små, så skravla jeg litt en stund til før jeg bare lot det dø ut. 

Her ser man jo bilde, dessuten virker det jo så overfladisk å spørre om utseende. Jeg bryr meg ikke så mye om utseende ellers, må bare føle at han er større enn meg. Ellers får jeg litt sånn mamma følelse dessverre.

Skrevet

Hvorfor skriver du ikke bare i profilen din at du kun ønsker kontakt med menn over en viss høyde. Er mange som gjør det. Tror ikke noen menn reagerer negativt på det. Er en ærlig sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da bare å spørre rett ut. Ser ingen forskjell på å spørre om høyde eller å spørre om farge på øynene eller håret.

Hvor mye høyere må han være? Holder det med 1 cm høyere, eller må han være minst 15 cm høyere, slik at det ikke ser teit ut når du går med høye hæler?

Anonymkode: dd7b5...ee8

AnonymBruker
Skrevet

"Jeg trenger ikke noen som er 2m, men jeg setter pris på menn som er høyere enn meg, som er 170cm :)"

F.eks.?

Anonymkode: d4850...d71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da bare å spørre rett ut. Ser ingen forskjell på å spørre om høyde eller å spørre om farge på øynene eller håret.

Hvor mye høyere må han være? Holder det med 1 cm høyere, eller må han være minst 15 cm høyere, slik at det ikke ser teit ut når du går med høye hæler?

Anonymkode: dd7b5...ee8

Viste ikke at det var normalt å spørre om øyenfarge og hårfarge, for meg har det ingen ting å si. Dessuten ser man jo slikt på bildene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme ønske som deg, men synes ikke det er et problem. En del oppgir høyden sin på profilen. Og om det ikke kommer frem i samtalen, kan du jo skrive: "Kan jeg spørre hvor høy du er?" Ingen som har tatt det dårlig når jeg har spurt.

Anonymkode: 6359a...569

AnonymBruker
Skrevet

Du kan bare skrive i profilen " liker høye menn". 

Anonymkode: 02b31...b16

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har samme ønske som deg, men synes ikke det er et problem. En del oppgir høyden sin på profilen. Og om det ikke kommer frem i samtalen, kan du jo skrive: "Kan jeg spørre hvor høy du er?" Ingen som har tatt det dårlig når jeg har spurt.

Fint å høre, jeg bare føler meg så overfladisk og dust når jeg spør om det. Spesielt siden mange menn tar seg nær av det og det er jo gjerne de lave som ikke har oppgitt høyden i profilen.

Gjest Overrasket
Skrevet

Hvordan? Du finner ledig plass på profilen og og skriver "må være høyere enn meg". 
Det er et helt greit krav og absolutt ikke feil. Det blir rart når noen sier "du MÅ være 1,85" (f.eks.) akkurat som om man noengang ville klart å se forskjell på 1,84, 1,845 og 1,85 men generelle høydepreferanser (som høyere enn meg) er da både saklig og relevant.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fint å høre, jeg bare føler meg så overfladisk og dust når jeg spør om det. Spesielt siden mange menn tar seg nær av det og det er jo gjerne de lave som ikke har oppgitt høyden i profilen.

Ikke ta det så høytidelig. En annen ting er at det er noen menn som har lue på alle bildene. Da spør jeg om det er fordi han ikke har hår! :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ta det så høytidelig. En annen ting er at det er noen menn som har lue på alle bildene. Da spør jeg om det er fordi han ikke har hår! :fnise:

Har lært at de som kun har luebilder er alle skalla. Det gjør ikke meg noe, men at de prøver å holde det skult gjør noe, det gjør at jeg ikke er interessert i dem.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man virkelig oppgi høyde i profilen nå da? Altså, jeg er 181cm så jeg er jo dermed helt på snittet, men jeg gidder ikke nevne høyden i bioen min. Da mister jeg jo jenter som har 185++ som et krav.  Fordi når de møter meg, betyr plutselig ikke høyden så mye.

Anonymkode: ae74a...bfd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man virkelig oppgi høyde i profilen nå da? Altså, jeg er 181cm så jeg er jo dermed helt på snittet, men jeg gidder ikke nevne høyden i bioen min. Da mister jeg jo jenter som har 185++ som et krav.  Fordi når de møter meg, betyr plutselig ikke høyden så mye.

Grunnen til at jeg ønsker å vite høyden er fordi jeg har vært på mange dater hvor jeg ikke har vist høyden, og de fleste har vært ca like høy som meg, og da får jeg bare rett og slett ikke noe tiltrekning til dem, og jeg ønsker ikke kaste bort mer av min eller andres tid.

Kanskje er det noe annet også ved disse som har gjort at det er dødfødt, men da er det tydelig vis noe felles for disse "lave" mennene på nettdating som ikke appellerer il meg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er en høy dame på 180 cm, så skjønner jeg deg godt...men da blir det langt færre menn å velge mellom. Har ei venninne i den størrelsen som rager over de fleste menn, og hun har vært singel meste parten av livet.  

Anonymkode: 40fca...859

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du er en høy dame på 180 cm, så skjønner jeg deg godt...men da blir det langt færre menn å velge mellom. Har ei venninne i den størrelsen som rager over de fleste menn, og hun har vært singel meste parten av livet.  

Anonymkode: 40fca...859

Nei, jeg er ikke så høy, jeg er helt "normal", men foretrekker likevel at han er høyere.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir også skeptisk til de som har solbriller på alle bildene. Da regner jeg med at de skjeler ganske kraftig.

Anonymkode: 5aa88...279

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg ønsker å vite høyden er fordi jeg har vært på mange dater hvor jeg ikke har vist høyden, og de fleste har vært ca like høy som meg, og da får jeg bare rett og slett ikke noe tiltrekning til dem, og jeg ønsker ikke kaste bort mer av min eller andres tid.

Kanskje er det noe annet også ved disse som har gjort at det er dødfødt, men da er det tydelig vis noe felles for disse "lave" mennene på nettdating som ikke appellerer il meg.

Da er det bare å spørre. Jeg har blitt spurt før selv. Det er vel kanskje ikke frekt. Men det er ikke helt "clean" heller føler jeg. Det er som jeg skulle skrevet til en jente hvor høy hun her eller hva slags størrelse bukser hun bruker.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare skrive "jeg er ganske overfladisk og tenner ikke på dverger så derfor må alle menn være over 1.80 høy :))" i bioen din?

Anonymkode: 8a357...b2d

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...