Gå til innhold

Drar dere på jobb med feber?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ligger å vurderer om jeg skal på jobb i morgen eller ikke. Har hatt feber siden torsdagskvelden. Har vært noe bedre i dag, men har fått litt feber igjen i kveld og er ganske slapp. Litt vondt i kroppen osv. Har hatt 2 sykedager før i år og fler sykt barn dager.

Sjefen vil at vi skal si fra før kl 20 dagen før. Ville dere dratt på jobb? Jobber i barnehage, krever litt å være på jobb der også. Vet jo ikke om jeg har feber i morgen, men sikkert nogs redusert.

Anonymkode: 68c52...12b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du drar ikke på jobb i en barnehage med feber!!

Anonymkode: 34d1e...d8a

• Liker 4
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Hold deg hjemme, har du tenkt å smitte hele barnehagen, eller !?

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Feber er vel omtrent det eneste som holder meg hjemme, går ellers på jobb ved sykdom. Må legge til at jeg ikke har termometer, så når jeg snakker om feber, er det snakk om den typen feber man virkelig kjenner i kroppen. 

Anonymkode: b21a8...7c2

AnonymBruker
Skrevet

Er hjemme om jeg har oppkast, diare, feber eller migrene. Jobber og i barnehage :)

Anonymkode: aef52...7fd

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det, men jeg ville reagert på om ansatte i Bhg gjorde det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor høy temp har du da?

Spør pga jeg vet om noen som mener 37,8 er feber..

Anonymkode: 379c0...2b4

Skrevet

Drar kun på jobb med feber om det er pga cøliaki, altså fått i meg gluten. For da er jeg ikke smittsom. Ellers så holder jeg meg hjemme. Jobber også i barnehage, og vil ikke smitte flere. 

Så hold deg hjemme du 😊

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor høy temp har du da?

Spør pga jeg vet om noen som mener 37,8 er feber..

Nei det vet jeg ikke, tar ikke tempen. Mener jeg har feber når jeg begynner å skjelve og det svir i øynene\ koke i hodet.

AnonymBruker
Skrevet

Er hjemme om jeg har oppkast, diare, feber eller migrene. Jobber og i barnehage :)

Anonymkode: aef52...7fd

Hva om du har hatt feber på natten men ikke når du våkner om morgenen? Jeg ringte å sa i fra nå isted, fyf@an hvor disse tlf samtalene suger.

Har feber nå og vondt i kroppen, litt mindre en i går kanskje men det kan jo hende at er ok i morgen. Dog ganske slitsomt etter å ha ligget noen dager

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det vet jeg ikke, tar ikke tempen. Mener jeg har feber når jeg begynner å skjelve og det svir i øynene\ koke i hodet.

Da vet du jo ikke om du har feber....man kan ha feberfølelse uten reelt å ha feber. 

Blir litt dumt å ringe seg inn syk hvis man ikke har feber. 

En febermåler koster ikke all verden, det er noe enhver husstand bør ha. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vet du jo ikke om du har feber....man kan ha feberfølelse uten reelt å ha feber.

Blir litt dumt å ringe seg inn syk hvis man ikke har feber.

En febermåler koster ikke all verden, det er noe enhver husstand bør ha.

Hva annet kan det være mener du? Slapp, vondt i kroppen, skjelvinger, frysning og konstant sliten mm i 3 dager på rappen. Har vært litt bedre i dag men blusset opp igjen på etterm. For meg er det syk\ feber. Hadde vond hals også på torsdag og fredag.

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva om du har hatt feber på natten men ikke når du våkner om morgenen? Jeg ringte å sa i fra nå isted, fyf@an hvor disse tlf samtalene suger.

Har feber nå og vondt i kroppen, litt mindre en i går kanskje men det kan jo hende at er ok i morgen. Dog ganske slitsomt etter å ha ligget noen dager

Man skal helst jolde seg unna jobb og/eller barnehage to dager etter at man har blitt feberfri. Selv om du føler deg bra kan du fortsatt være smittsom.

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har feber er det ikke snakk om å dra på jobb engang. Bare jeg passerer 38 grader blir jeg helt slått ut og duger ikke til annet enn å holde senga. Knasker paracet som om det var godteri og der har hendt seg at jeg har begynt å grine fordi jeg ikke har hatt paracet liggende når jeg først har fått feber. Jeg høres sikkert ganske dramatisk ut, men jeg takler rett og slett ikke å ha feber. 

Anonymkode: 22b68...ae1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...