Gå til innhold

Mamma ødelegger meg psykisk

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

lHei. Jeg er 16 å bor med mamma. Hun bruker vold hele tiden, hun er ikke normal. Hun blir sur for den minste ting, nå nettopp tok hun tak i foten min å klep til, fordi hun sa at jeg løy om at hunden har vært på do bare fordi han gjorde fra seg inne. Det har lenge vært et problem med at hun er syk, kan ikke bo med hun mere. Hun gir meg ikke nok mat, hun lar meg ikke gjøre hva jeg vil med håret ( rette det, farge det) hun sier kjempe stygge ting hele tiden. Men igår fikk jeg nok. Hun sa noe veldig stygt å da klarte jeg ikke å holde meg, jeg slo henne. Hun har slått meg masse før. Og nå har hun skrevet til bestemora mi om at de to skulle til politi stasjonen imorgen og at de skulle få meg innlagt på sånn psykatrisk klinikk fordi jeg gjorde det. Og hun sier hun skal lyve om alt får å få meg innlagt. Hun sier hun skal stikke seg selv med kniv i armen imorgen å si dt r meg. De kommer jo til å tro på henne?? Og jeg skal si at jeg slo henne fordi jeg taklet ikke mere rett å slett, og jeg skal si alt hun har gjort mot meg men hun sier bare at hun skal nekte og når hun nekter vil ingen tro meg. Hjelp? Føler meg så j*vli frustrert fordi jeg vet at hun har gjort ting mot meg og at hun skal få lyve. 

Anonymkode: bc46b...592

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uff kjære vene jeg får bare lyst til å gi deg en skikkelig klem jeg! Sånn skal du ikke måtte leve. Jeg anbefaler deg å han kontakt med barnevernet, de kan hjelpe deg. I tilleg kan du ta opp samtaler med telefonen din når moren din er stygg mot deg. dette kan du bruke for å vise hvordan ting er hjemme, sånn skal du hvertfall ikke bo lenger! 

Finn din avdeling og ring til dem med en gang, da får du råd og veiledning. 

https://barnevernvakten.no/kommune

Anonymkode: b72c7...b78

• Liker 9
Skrevet

Du bør kontakte barnevernet. Evt snakke med en lærer eller helsesøster så hjelper de deg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sånn skal du ikke ha det. Kontakt barnevernet i den kommunen( se på hjemmesiden til kommunen) du bor i så fort som mulig og fortell hvordan du har det hjemme. Du kan også snakke med helsesøster på skolen din. Når moren din sier at ingen vil tro på deg så er det et forsøk på hersketeknikk og å skremme deg. Ikke la deg skremme og det høres veldig usunt ut i hjemmet ditt.

Anonymkode: 75875...c46

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hun sa nettopp at hun skal ta selvmord imorgen,  mens hun gråt. Er det ikke litt rart at mamma skal ta selvmord bare pga jeg ikke skal bo hjemme lengre? 

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sa nettopp at hun skal ta selvmord imorgen,  mens hun gråt. Er det ikke litt rart at mamma skal ta selvmord bare pga jeg ikke skal bo hjemme lengre? 

TS

Det er bare noe hun sier for å gi deg dårlig samvittighet. Moren din behøver hjelp men ser det ikke selv antagelig. Du forteller barnevernet hva hun sier så kan de vurdere om de skal skaffe henne hjelp via andre instanser.

Anonymkode: b72c7...b78

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS.

Jeg ønsker at du skal kontakte noen i dag om det du opplever. Hvor i landet bor du? feks i Oslo har man Psykiatrisk Legevakt. Men du kan også ringe nærmeste legevakt å snakke med de selv om de ikke har psykiatrisk avdeling. Om du tar kontakt med feil instans så kan de peke deg til riktig sted.

Når du snakker med noen, hvem som helst, om hva du opplever så prøv å være så samlet som mulig. Jeg vet det er vanskelig men det er viktig å få frem alt på så ryddig måte som mulig. Fortell om volden, fortell om at din mor truer om å ta selvmord.

Hennes problemer er IKKE dine, og du skal ikke måtte handskes med dette.

https://psykiskhelse.no/trenger-du-hjelp
https://psykiskhelse.no/hjelpetelefoner-og-nettsteder

Anonymkode: cf6ee...134

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg.

Du må snakke med noen. Har du en lærer du stoler på, eller helsesøster? En god venninne som kan si fra til sine foreldre som igjen kan kontakte barnevernet?

Du kan ikke bo under slike forhold, og trenger hjelp til å komme deg vekk.

Klem!

Anonymkode: b03be...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på deg TS.

Hvordan går det?

Anonymkode: cf6ee...134

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

De kommer jo til å tro på henne?

Nei, de kommer ikke til å gjøre det. Hun har ingen makt over deg. Det er realiteten deres forhold imellom. De kommer til å tro på deg. Hva enn hun sier, stol på at de vil høre på deg, hun har ingen makt over deg. Slik er loven.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går bra nå :) takk for fine svar

TS

• Liker 3
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

Papirfly, mod.

AnonymBruker
Skrevet

"This be the Verse" - Philip Larkin: 

They fuck you up, your mum and dad.

They may not mean to, but they do. 

They fill you with the faults they had. 

And add some extra, just for you. 

But their were fucked up, in their turn.  

By fools in old-style hats and coats.... 

Anonymkode: 48e96...48f

AnonymBruker
Skrevet

Tulle-tråd det her...trolle-tråd mener jeg..

Anonymkode: 954c0...dae

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tulle-tråd det her...trolle-tråd mener jeg..

Tja. Kanskje ikke? Jeg hadde en mor som var prikk lik den Ts beskriver. 

Anonymkode: b851d...107

• Liker 3
Skrevet
På 27.5.2018 den 16.17, AnonymBruker skrev:

lHei. Jeg er 16 å bor med mamma. Hun bruker vold hele tiden, hun er ikke normal. Hun blir sur for den minste ting, nå nettopp tok hun tak i foten min å klep til, fordi hun sa at jeg løy om at hunden har vært på do bare fordi han gjorde fra seg inne. Det har lenge vært et problem med at hun er syk, kan ikke bo med hun mere. Hun gir meg ikke nok mat, hun lar meg ikke gjøre hva jeg vil med håret ( rette det, farge det) hun sier kjempe stygge ting hele tiden. Men igår fikk jeg nok. Hun sa noe veldig stygt å da klarte jeg ikke å holde meg, jeg slo henne. Hun har slått meg masse før. Og nå har hun skrevet til bestemora mi om at de to skulle til politi stasjonen imorgen og at de skulle få meg innlagt på sånn psykatrisk klinikk fordi jeg gjorde det. Og hun sier hun skal lyve om alt får å få meg innlagt. Hun sier hun skal stikke seg selv med kniv i armen imorgen å si dt r meg. De kommer jo til å tro på henne?? Og jeg skal si at jeg slo henne fordi jeg taklet ikke mere rett å slett, og jeg skal si alt hun har gjort mot meg men hun sier bare at hun skal nekte og når hun nekter vil ingen tro meg. Hjelp? Føler meg så j*vli frustrert fordi jeg vet at hun har gjort ting mot meg og at hun skal få lyve. 

Hei kjære deg. Hørtes helt uutholdelig og ha det slik du har det. Ingen skal ha det slik. Din mor høres ut som trenger hjelp, og det trur jeg du og burde ha. Ring eller oppsøk hjelp så fort du kan. Om du bor i trondheim, oppsøk Catharina senteret. Har mye erfaring selv og jeg fikk hjelp på dagen og slapp bo hjemme. Ta kontakt med meg om du vil.. jeg vil hjelpe deg så mye jeg kan. Mvh Monica 

AnonymBruker
Skrevet
På 28.5.2018 den 10.21, AnonymBruker skrev:

Det går bra nå :) takk for fine svar

TS

Så hva løste dette plutselig, siden det går bra nå? En psykisk syk mor går ikke over. Det kan bli rolig, så er hun på igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Tja. Kanskje ikke? Jeg hadde en mor som var prikk lik den Ts beskriver. 

Jeg er klar over at det er mange slike skjebner, og det gjør meg vondt. Men det er måten det skrives på...noe skurrer her...

Men glad for å se empatien til folk, det er godt.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er klar over at det er mange slike skjebner, og det gjør meg vondt. Men det er måten det skrives på...noe skurrer her...

Men glad for å se empatien til folk, det er godt.

Det kan også være Stockholms syndromet som trer inn. Nesten Alle barn uansett alder prøver å dekke over situasjon, de er redd for at det skal bli verre. Så de kan godt si det går bra neste dag..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være Stockholms syndromet som trer inn. Nesten Alle barn uansett alder prøver å dekke over situasjon, de er redd for at det skal bli verre. Så de kan godt si det går bra neste dag..

Hmm jo...men jeg har sett flere lignende tråder tidligere. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...