Gå til innhold

Vil du ha mer penger eller mer tid?


Gjest anonym

Du kan velge mellom å få en time ekstra i døgnet, eller penger tilsvarende det du tjener på en time i vanlig arbeid.  

  1. 1. Du kan velge mellom å få en time ekstra i døgnet, eller penger tilsvarende det du tjener på en time i vanlig arbeid.

    • Jeg ville helt klart ha valgt mer tid
      9
    • Jeg heller nok litt mot å ville hatt mer tid framfor ekstra penger
      5
    • Jeg ville hatt litt av begge deler - en halv time mer tid, og lønn for en halv time arbeid.
      2
    • Jeg heller nok litt mot å ville hatt mer penger framfor ekstra tid
      5
    • Jeg ville helt klart ha valgt mer penger
      13


Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hm ja dette blir hypotetisk. Jeg bare lurer på om penger eller tid er knapphetsfaktoren i hverdagen.

Hvis man har mer tid kan man jo bare jobbe mer og dermed få mer penger, men ikke tenk slik, da forsvinner poenget.

Jeg har rimelig lite penger men jeg ville heller hatt mer tid enn mer penger likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne alltids tenke meg mer penger. Hvem kunne ikke det... :roll: Men hvis situasjonen er nøyaktig slik den er i dag, og jeg kunne få mer tid eller mer penger, ville det ikke være tvil; mer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte at jeg ville ha mer penger. Men det er ikke helt sant, kun i den situasjonen jeg er i i dag. Vet ikke hvor lenge jeg har jobb. Ellers så har man vel nok penger tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skulle gjerne jobbet litt mindre.

Jeg har egentlig nok tid, jeg bare bruker den feil.

Hvis man ikke sløver foran tv for eksempel, vips så har hver eneste kveld massevis av tid.

Så det er vel energi og tiltakslyst jeg egentlig mangler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trenger ikke mer tid, men mer energi til å gjøre noe med den tiden jeg har.

Jeg har samboer, men ingen barn enda, så det kan være forklaringa på at jeg ikke føler vi har noen tidsklemme. Vi har en del timer der vi sløver forran tv'n eller pc'n hver dag. Så en time ekstra trenger jeg ikke. Da tar jeg heller pengene.

Med lønn for en time mer hver dag kunne jeg sånnsett nesten tatt fri en dag hver uke, og på den måten fått mer tid, men jeg trenger ikke tid, jeg trenger energi/tiltakslyst.

Så aller helt ville jeg nok hatt det som trengs for å få gjort noe de timene jeg har til rådighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Siden jeg bare har 70% stilling og det attpåtil i en kjekk turnus med lange friperioder, ønsker jeg mer penger, ikke mer tid... Tid har jeg nok av - men jeg bruker den kanskje feil noen ganger. Penger derimot... Vel, det kunne jeg fått realisert noen drømmer med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...