Gå til innhold

Ta lappen som voksen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har tatt lappen som voksen eller ungdom/ung voksen? Jeg er 25 og har tenkt å ta lappen når jeg er ferdig med å studere neste år. Jeg kjørte litt og tok ti kjøretimer i 17-års alderen. Tror dere kanskje det tar kortere tid å lære å kjøre nå? Jeg tenker kanskje at jeg nå er roligere og tryggere på meg selv?

Anonymkode: 8d593...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok lappen da jeg var 27. Var dedikert, så jobbet for å få det til. Det kan godt være at du leser trafikkbildet bedre når du er eldre, men det trenger ikke være tilfelle. Noen er raske til å ta ting, mens andre bruker lengre tid. Ingen fasit der, dessverre 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange godt voksne som er utrygge bak rattet, så om du er mer rolig og trygg nå er det bare du som vet. Har du øvelseskjørt i mellomtiden? Jeg ville gjort det så mye jeg kunne frem til du skal begynne på kjøreskolen igjen. Jo mer du øvelseskjører "hjemme" jo flinkere og tryggere blir du, så jo fortere vil du bli klar til å ta lappen. 

Anonymkode: c0a76...95d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp i vinter og er 32. Hadde øvelseskjørt litt da jeg yngre, men ikke tatt noen kjøretimer - har alltid hatt en idiotisk angst for kjørelærere, derfor det har tatt så jævlig lang tid! :hoho:

Jeg tok det obligatoriske og to kjøretimer utenom. Stod på første forsøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen når jeg var 21. Gikk kjapt det. 

Anonymkode: ee001...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er øyeblikk 27 og besto førerprøven forrige uke. Har øvelseskjørt masse på forhånd så jeg var veldig trygg i trafikken, kjøretimene gikk til å prate med læreren som jeg klikka bra med - føltes ut som kompiskjøring og ikke læretimer.. Kjørte i 20 min på oppkjøring og sto, null stress.

Anonymkode: 7b1eb...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent av foreldrene mine tok lappen nå, hun er 75. Det er ganske voksent😊

Anonymkode: 76a93...64c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du klarer det. Alle og enhver kjører bil, smal sak dette.

Anonymkode: 9745c...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen da jeg var 36. Det gikk helt fint. :) 

Anonymkode: fcca8...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv noe seint ute og tok ikke klasse B før ved 22 års alderen og året etter så tok jeg lastebil og buss sertifikatene, Og er idag langtransportsjåfør.

Anonymkode: 9b878...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tommelfingerregel fra gammelt av (før det var mulig å øvelseskjøre i trafikken med andre enn autoriserte kjørelærere) var at en trengte like mange kjøretimer som alderen. Altså en person på 20 trengte 20 timer, mens en på 40 trengte 40 timer. Folk er jo forskjellige, men i snitt stemte nok det ganske bra.

Anonymkode: d057a...8ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klart du klarer det. Alle og enhver kjører bil, smal sak dette.

Anonymkode: 9745c...23e

Det var det jeg fortalte meg selv også, når jeg begynte å nærme meg 40. "Herregud, alle idioter jeg kjenner klarer helt fint å kjøre bil. Det finnes ingen grunn i verden til at ikke jeg også skal klare dette!" Og det fikk jeg helt rett i. :) 

Anonymkode: b5266...9b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...