Gå til innhold

Er Tesla et oppskrytt bilmerke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært borti en Tesla og som kan fortelle litt? Er dette rett og slett et fantastisk bilmerke som lever opp til forventningene? Eller har bilene fått overdrevent mye skryt?

Anonymkode: ff332...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er en fin bil, og vil skaffe meg en når jeg har lappen 😄 
Om jeg noen gang får råd. ._.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra bil! På alle måter. Men samtidig veldig dyr. Og er fortsatt litt usikkert hvor god holdbarhet de har, og hvordan verdien vil være som bruktbil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt søsken har Tesla, men kommer til å bytte den ut. Bilen er oppskrytt. Det er en av få elbiler med hengerfeste, men siden bilen i seg selv er så tung kan man ikke ha henger på mer enn 750 kg hvis man har vanlig B-sertifikat.

Anonymkode: 153f5...240

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker bilen min! Virkelig den er helt fenomenal å kjøre spesielt lengre strekninger og jeg storkoser meg. Men det er ofte en del små plukk på den. Blir som en mobiltelefon som henger seg opp og må restartes av og til. Og så er det jo det faktumet at en blir fullstendig overvåket og kontrollert hele tiden mens man har bilen i sin eie. Det er jo positive og negative sider ved det

Anonymkode: c4fd5...42a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kjøpt en ny, og er foreløbig veldig fornøyd hvertfall. Med de dieselprisene som er nå om dagen og med tanke på hvor mye vi kjører i løpet av en uke, så er det veldig greit med elbil. 

Stor bil og god plass er det også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge Consumer Report er det mye småfeil på Tesla. De har hatt en del utfordringer med produksjonsavvik ved samlebånd også. Har en god kamerat som hadde en S i fire år. Han var fornøyd og savner bilen sin i dag (han bytta til noe mer fornuftig), men for prisen får du egentlig bare en artig el-duppedings.

Mine hovedproblem med Tesla er todelt: Interiøret er stygt og enkelt. Langt ifra nivået til andre biler i den prisklassen, især om du sammenlikner med f.eks. Volvo V90 (Tesla har hentet kompetanse nettopp fra Volvo for å fikse dette).

Nummer 2 er at chassiset, som på model S visstnok er utviklet av Mercedes, er ganske velfungerende, men det klarer ikke å skjule den voldsomme vekta til batteripakken. Bilen akselerer noe vanvittig, men straks du svinger merker du at doningen har en tung rumpe på linje med en liten lastebil. Bilene er fint kontrollerbar, men jeg foretrekker så avgjort en lett bensinbil for å ha det moro med norsk veistandard fra 60-tallet, aka sving på sving på opp på ned.

Anonymkode: 572c8...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke så mye om bil, men har en tendens til alltid å havne bak en som kjører under fartsgrensen. Hvorfor ikke dra på litt når man kan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært borti en Tesla og som kan fortelle litt? Er dette rett og slett et fantastisk bilmerke som lever opp til forventningene? Eller har bilene fått overdrevent mye skryt?

Anonymkode: ff332...cfb

Det skal være en fantastisk bil å kjøre, og når ting først fungerer så er det visst vanskelig å gå over til noe annet.

Men enkelte opplever mye problemer med akkurat sin bil, og må gjentatte ganger til service. Og serviceapparatet er ganske underdimensjonert i forhold til populariteten her på berget, så ventetidene kan være ekstreme.

Men de som faktisk har Tesla lovpriser den generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, visp skrev:

Kan ikke så mye om bil, men har en tendens til alltid å havne bak en som kjører under fartsgrensen. Hvorfor ikke dra på litt når man kan?

Det har jeg aldri opplevd. Påstår du at Tesla-eiere kjører oftere under fartsgrensen enn alle andre? Tvert imot, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jabx skrev:

Det har jeg aldri opplevd. Påstår du at Tesla-eiere kjører oftere under fartsgrensen enn alle andre? Tvert imot, vil jeg si.

Neida, har ikke laget noe statistikk på det, men jeg jobber i et område med mange Teslaer og har lagt merke til det en stund at de kjører under fartsgrensene. Selvfølgelig er det sikkert overvekt av de som kjører normalt, men Tesla er en svær og iøyenfallende bil. Nå skal det sies at det er veldig mange av de som bruker det som konebiler, tror jeg, for jeg sjekker jo ut sjåføren når jeg kjører forbi og ofte ser det ut som eldre kvinner med endel penger. De har sikker fått formaning om å kjøre forsiktig. Er bare litt lei av at det ofte er de som lager kø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teslasjåfører er som folk som kjører BMW, Audi, Porsche, Benz og andre dyrere biler - de tror bilmerket gjør at de har forkjørsrett. 

Holder alltid ekstra god avstand til slike idioter på veien. Særlig når vi skal ned til Tesla-land om sommeren aka Tjøme der vi har sommerhus (arvet hus som ble bygget mange tiår før Tjøme ble det det er i dag). 

Anonymkode: 7d034...c5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, visp skrev:

Neida, har ikke laget noe statistikk på det, men jeg jobber i et område med mange Teslaer og har lagt merke til det en stund at de kjører under fartsgrensene. Selvfølgelig er det sikkert overvekt av de som kjører normalt, men Tesla er en svær og iøyenfallende bil. Nå skal det sies at det er veldig mange av de som bruker det som konebiler, tror jeg, for jeg sjekker jo ut sjåføren når jeg kjører forbi og ofte ser det ut som eldre kvinner med endel penger. De har sikker fått formaning om å kjøre forsiktig. Er bare litt lei av at det ofte er de som lager kø.

Årsaken til at de lager kø, er at jo fortere de kjører, jo mer strø bruker de. Dette da særlig om vinteren. Så et nytt utrykk som er kommet nå, er: I dag ble jeg forbikjørt av en Tesla, da er det vår!

Ja, Tesla er oppskrytt! Men det sitter nok litt langt inne å innrømme det fra de som eier den :) 

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tesla er Harry. Min 96-modell Corolla er mye kulere. Så det så! 

Anonymkode: 62062...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har vært borti en Tesla og som kan fortelle litt? Er dette rett og slett et fantastisk bilmerke som lever opp til forventningene? Eller har bilene fått overdrevent mye skryt?

Anonymkode: ff332...cfb

Det er som med alt annet, merkehysteri. Folk bak rattet i en tesla er hva folk bak rattet i en sort Audi tidligere var alene om, overlegne folk som tror de eier både veien og verden. 

Anonymkode: c7b76...555

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg vært styrtrik hadde jeg nok kjøpt tesla. Ikke for status sin del men fordi det siest at d er bra biler og man støtter en bra industri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mange sure oppgulp i denne tråden. Kan man ikke diskutere teknologi litt saklig her for en gangs skyld?

Anonymkode: 572c8...205

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.5.2018 den 18.07, tdm900 skrev:

Årsaken til at de lager kø, er at jo fortere de kjører, jo mer strø bruker de. Dette da særlig om vinteren. Så et nytt utrykk som er kommet nå, er: I dag ble jeg forbikjørt av en Tesla, da er det vår!

Ja, Tesla er oppskrytt! Men det sitter nok litt langt inne å innrømme det fra de som eier den :) 

Ah, er det slik det henger sammen🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 Hadde det ikke vært for alle godene som fulgte medså ville slike biler aldri i verden blitt populært... 

Anonymkode: bdae1...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...