Gå til innhold

Beste rute fra Bømlo til Florø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal feriere på vestlandet i sommer, først blir det noen dager på Bømlo, før vi kjører opp til Florø. Vi har vært en del på vestlandet, men ikke akkurat der, er det noen som har forslag til en bra rute å kjøre? Kan man kanskje ta ferge en del av veien? Jeg har prøvd å google, men ble ikke så mye klokere siden jeg vet ikke helt hva jeg skal søke på... 

Anonymkode: 8efee...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, du kan og må ta ferge, da over Sognefjorden. Kjører du E39 blir det mellom Oppedal og Lavik. Du kan velge en lengre rute og kjøre via Hardanger, innom Odda, ferge over fra Jondal til Tørvikbygd og så kjøre mot Bergen og fortsette videre nordover på E39. Du kan også kjøre innom Hardanger, kjøre videre fra Odda mot Kinsarvik, videre retning Eidfjord, kjøre over Hardangerbrua, Voss og så til Vik, da ferge der, Vangsnes til Dragsvik og så kjøre mot Høyanger, og videre inn på E39. Du kan også kjøre Voss til Lærdal, ferge fra Fodnes til Mannhelleren, kjøre forbi Sogndal, videre innom Jølster til Førde og så til Florø. Vil påstå at den siste turen er den vakreste. 

Anonymkode: 40206...118

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du kan og må ta ferge, da over Sognefjorden. Kjører du E39 blir det mellom Oppedal og Lavik. Du kan velge en lengre rute og kjøre via Hardanger, innom Odda, ferge over fra Jondal til Tørvikbygd og så kjøre mot Bergen og fortsette videre nordover på E39. Du kan også kjøre innom Hardanger, kjøre videre fra Odda mot Kinsarvik, videre retning Eidfjord, kjøre over Hardangerbrua, Voss og så til Vik, da ferge der, Vangsnes til Dragsvik og så kjøre mot Høyanger, og videre inn på E39. Du kan også kjøre Voss til Lærdal, ferge fra Fodnes til Mannhelleren, kjøre forbi Sogndal, videre innom Jølster til Førde og så til Florø. Vil påstå at den siste turen er den vakreste. 

Anonymkode: 40206...118

Takk for svar og gode tips! 😊 Den siste strekningen har vi kjørt ofte og liker den veldig godt! Jeg tror jeg leste at man kunne ta ferge fra Bømlo til Bergen, men er usikker om det blir veldig omvei. Er ikke godt nok kjent der! 

Anonymkode: 8efee...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korteste er vel E39 til Førde og så «ta til venstre» til Florø. Det går ferje fra Stord (Sandvikvåg) til Os(Halhjem). Det går ikke ferje fra Bømlo til Bergen. 

Det er utallige muligheter for omveier på varierende vegstandard, prøv ruteplanleggeren på vegvesen.no/trafikk

Anonymkode: 3ad27...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korteste er vel E39 til Førde og så «ta til venstre» til Florø. Det går ferje fra Stord (Sandvikvåg) til Os(Halhjem). Det går ikke ferje fra Bømlo til Bergen. 

Det er utallige muligheter for omveier på varierende vegstandard, prøv ruteplanleggeren på vegvesen.no/trafikk

Anonymkode: 3ad27...a8f

Takk for tips! 🤗

Anonymkode: 8efee...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ha bllen med er det ikke så enkelt, men det er en fantastisk båtreise (hurtigbåt) mellom Bergen - Florø.                                         Det går også å ta med bil på hurtigruten (nattseiling), men dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, bullehurk skrev:

Må dere ha bllen med er det ikke så enkelt, men det er en fantastisk båtreise (hurtigbåt) mellom Bergen - Florø.                                         Det går også å ta med bil på hurtigruten (nattseiling), men dyrt.

Takk for svar! Ja, vi bor i Oslo og skal på bilferie så dessverre vanskelig å la den være igjen! Jeg skulle gjerne tatt båt hele veien! 🤗 

Anonymkode: 8efee...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...