AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #1 Skrevet 26. mai 2018 Pga helsetilstanden er jeg for tiden immobil. Jeg er innlagt en helseinst (ikke sykehus) og nå har sykepleier luftet for meg mulighet til å reise hjem på perm. Problemet er bare det at jeg ikke kan gå i trapper på en lang stund og derfor må fraktes i båre opp trappen. Dvs jeg må ha ambulanse. Det jeg lurer på da, som jeg ikke tør å spørre om, koster det penger og hvor mye? Jeg vet at man må betale for drosje om man reiser på perm fra sykehus. Anonymkode: cd7d2...a7c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #2 Skrevet 26. mai 2018 Nei, det koster ikke noe. Men ambulansen burde ikke brukes kun fordi du ikke klarer å gå trapper. Anonymkode: 48404...d12
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #3 Skrevet 26. mai 2018 Nei, det koster ingenting. Her kom ambulansen og hentet mamma da hun skulle på korttidsopphold. Anonymkode: 56d1d...b83
altflyter Skrevet 26. mai 2018 #4 Skrevet 26. mai 2018 Nei. Ambulase koster ingenting med mindre man misbruker nødnummeret (da kan man få bot). Er forøvrig enig i at det er pussig å bruke ambulanse bare fordi du ikke kan gå i trapper, men en stor andel av ambulanseturer er transport og ikke utrykning. Det koster ikke deg noe. 1
kikkana Skrevet 26. mai 2018 #5 Skrevet 26. mai 2018 Ikke enda, men med dagens folkevalgte i posisjon blir det garantert egenandel etter hvert. Først egenandel så bare tipper jeg de plusser på med mer etter litt tid. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #6 Skrevet 26. mai 2018 En stor del av ambulansejobben består av syketransport. Du betaler ikke noe for det Anonymkode: aee5e...090 6
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #7 Skrevet 26. mai 2018 Det er gratis, men du må belage deg på kanskje å vente en stund da det er kode 3 tur, noe som betyr at alle akutturer kommer foran og de kan ikke gi noe tidspunkt for transport. Anonymkode: 3ebac...10b 3
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #8 Skrevet 26. mai 2018 Begge beina er ubrukelige så krykker er ikke noe alternativ og lang bratt trapp vanskeliggjør rampe Har tenkt tanken med rampe og rullestol på utlån. Og jeg kan ikke bæres opp heller Da jeg kom hit ble jeg fraktet liggende på båre, men her er heis. Jeg kan ikke bygge om huset heller da dette er midlertidig. Anonymkode: cd7d2...a7c
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #9 Skrevet 26. mai 2018 I noen kommuner er det faktisk brannvesenet som kommer og bærer personer opp/ ned hvis vedkommende klarer å ta en taxi frem og tilbake. Eller at man får en syketransport. Man skal ha en medisinsk tilstand som krever overvåkning og/ eller behandling eller være sengeliggende for å ha krav på en en vanlig ambulanse. Selv om ambulansene blir misbrukt på slike “bæreturer” fordi at avdelingen lyver eller AMK er dårlig på å bruke hele medisinsk indeks så er det ikke ok for det. Anonymkode: 48404...d12 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #10 Skrevet 26. mai 2018 Hvis det begynner å brenne, klarer du å komme deg ut av bygningen på egenhånd? Anonymkode: 48404...d12 5
Psykoselig Skrevet 26. mai 2018 #11 Skrevet 26. mai 2018 Noen kommuner har egen syketransport. Så det kan du sjekke ut. Jeg har vært i ambulanse mange ganger, men det har vært fordi jeg har måttet dra til akuttmottaket og ikke kunnet ta taxi.
Daria Skrevet 26. mai 2018 #12 Skrevet 26. mai 2018 Snakk med de ansatte der du er innlagt. Dette er ikke en ny situasjon for dem, de har helt sikkert hørt alle spørsmålene mange ganger før, og vet hva som er den beste løsningen for din situasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #13 Skrevet 26. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Begge beina er ubrukelige så krykker er ikke noe alternativ og lang bratt trapp vanskeliggjør rampe Har tenkt tanken med rampe og rullestol på utlån. Og jeg kan ikke bæres opp heller Da jeg kom hit ble jeg fraktet liggende på båre, men her er heis. Jeg kan ikke bygge om huset heller da dette er midlertidig. Anonymkode: cd7d2...a7c Da burde du kanskje bli liggende, frem til du føler deg bedre ? Anonymkode: 211b0...87e
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #14 Skrevet 26. mai 2018 Kanskje du bør ha et rehabiliteringsopphold. Som en annen bruker sier vil du ikke greie å komme deg ut om det begynner å brenne. Anonymkode: e3e67...445
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #15 Skrevet 28. mai 2018 På 26.5.2018 den 18.50, AnonymBruker skrev: Hvis det begynner å brenne, klarer du å komme deg ut av bygningen på egenhånd? Anonymkode: 48404...d12 Nei, jeg klarer ikke gå. Ikke med krykker engang. Rullestol kan jeg sitte i kortere perioder før jeg får dritvondt i beina. Vi har mange trapper, og jeg klarer ikke 1 trappetrinn engang. Anonymkode: cd7d2...a7c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2018 #16 Skrevet 28. mai 2018 På 26.5.2018 den 21.44, AnonymBruker skrev: Kanskje du bør ha et rehabiliteringsopphold. Som en annen bruker sier vil du ikke greie å komme deg ut om det begynner å brenne. Anonymkode: e3e67...445 Det er det jeg har pga jeg ikke kan oppta sykehussenger i månedsvis som det jo vil ta for å gjenoppta gangfunksjonen. Men jeg har lyst hjem og de har luftet muligheten for det. Når jeg har kommet meg opp i 1. etg så har jeg alt jeg trenger der og rømningsvei via veranda med trapp til hagen om noen bærer meg... eller sleper meg etter dyna som vi lærte på forglytningsteknikk under evakuering en gang. Anonymkode: cd7d2...a7c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå