Gå til innhold

Naboene slåss.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 6 måneder siden flyttet det inn et ungt ektepar i leiligheten over. Det er ekstremt godt isolert her, så vi hører ingenting fra de ellers, ikke engang trinn.

Men noen ganger er det som det tordner der oppe, og vi vet at det må være et voldsomt lydnivå for at vi skal høre det så godt. Ved tre anledninger har et vindu stått oppe, slik at vi har til slutt skjønt at disse lydene kommer av meget høylytt krangling, de løper etter hverandre, slår med dører, kaster ting, og noen blir slengt i gulvet, evt. kaster seg ned.

Så skjedde det noe i dag, som gjorde meg usikker på min rolle i dette. Til nå har vi valgt å ignorere det, da krangling ikke er noe vi har noe med. Men i dag er det 30 grader her, og alle vinduer står oppe over alt. Jeg står og koster på baksiden av huset, da jeg hører de komme springende inn på soverommet, som har vinduer på skrå over der jeg står. Hun brøler til ham, de springer igjen, og så er det en av de som slår den andre flere ganger med åpen hånd, mens den andre klynker. Rett etter dette slamres de to vinduene igjen så hardt at jeg frykter at glasset knuser.

Etter dette hører vi ingenting, før de begge kommer utmens vi rydder, med store solbriller på, og går rett forbi oss uten å hilse.

Jeg er litt usikker på hva jeg burde gjøre. Burde jeg holde meg unna? Jeg syns ikke det er riktig å bare ignorere dette, men hvem burde jeg gå til? Jeg vet ikke hvem som slår av de, så jeg vet ikke hvem jeg burde spørre om de har det bra. Og er det for voldsomt å ringe politiet? Jeg vet jo ikke 100% sikkert hva som skjer der oppe.

Anonymkode: fab49...c85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, vanskelig situasjon.

Vedrørende solbriller, kan det tenkes det kommer av en strålende sol ute? :vetikke:

Jeg syntes du bør innvolvere deg, hvis du frykter det handler om mishandling kun den ene veien.

Men, hvis begge er part i det, og gir hverandre gjensidig juling, så tenker jeg det er noe de kan hanskes med og bør ordne opp i på egenhånd.

Jeg har selv vært i ett samboerskap, der jeg fikk smake både kjevle og brødfjøl titt og stadig,

men det er nok (inntil nå) det beste og mest kjærlige forholdet jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ringe politiet er det eneste rette. Varsle om husbråk, men når det skjer, så kanskje politiet har mulighet til å bryte inn. Fortell at det har pågått en stund og at du hører slåssing og at viduer er blitt knust.

Du gjør dette fordi du er bekymret for paret, men også fordi det ikke skal være nødvendig for deg å leve med slike naboer. Det er jo ekstremt forstyrrende i tillegg. Det kan være at de ''liker å ha det sånn'', men da får de slåss i et roligere tempo, slik at det ikke er sjenerende for naboer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring politiet neste gang. Si st det høres ut som en blir mishandlet, slengt i gulvet og slått. 

Anonymkode: 04089...717

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...