Gå til innhold

Luksussalg - en selvmotsigelse?


Gnå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 timer siden, Gnå skrev:

Det har vært salg på Eger, og det blir "ville tilstander".

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24342119/ville-tilstander-paa-luksus-salg-i-oslo

Burde ikke de som er opptatt av luksusvarer osv., synes det er flaut å måtte kjøpe det på salg? 

😂 Jeg synes hele greia med luksusvarer som klær, sko og vesker er rart. Å stå i lang kø for dette er enda verre. Luksus som bil og bolig forstår jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestinnom
På 26.5.2018 den 14.12, Gnå skrev:

Det har vært salg på Eger, og det blir "ville tilstander".

https://www.minmote.no/#!/artikkel/24342119/ville-tilstander-paa-luksus-salg-i-oslo

Burde ikke de som er opptatt av luksusvarer osv., synes det er flaut å måtte kjøpe det på salg? 

I det man omtaler noe som «luksus» - og det er til salgs - så blir det plutselig ikke luksus.

Luksus er diskret og må ikke overkommuniseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gjestinnom skrev:

I det man omtaler noe som «luksus» - og det er til salgs - så blir det plutselig ikke luksus.

Luksus er diskret og må ikke overkommuniseres.

Ja. Det er litt det jeg mener. Handler ikke luksus om at det ikke skal være tilgjengelig for alle? Eller handler det bare om kvalitet? I siste tilfelle er det jo klart at en veske ikke blir noe dårligere selv om den "bare" koster 12 000 i stedet for 20 000 (fiktive tall). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsket på effekten av å sette en høy pris på et produkt. Og de fant ut at folk ble mistenksomme hvis produktet var billig. De var også mer tilbøyelige for å finne og se feil ved billigere produkter. Det viste seg at forbrukerene ble mer positive til produktet når det samme produktet var dyrt. Dette sier noe om hvor hjernevasket de fleste er. Det er stort sett bare en eneste identifikasjonsgreie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.5.2018 den 21.10, Martin13 skrev:

Det er forsket på effekten av å sette en høy pris på et produkt. Og de fant ut at folk ble mistenksomme hvis produktet var billig. De var også mer tilbøyelige for å finne og se feil ved billigere produkter. Det viste seg at forbrukerene ble mer positive til produktet når det samme produktet var dyrt. Dette sier noe om hvor hjernevasket de fleste er. Det er stort sett bare en eneste identifikasjonsgreie.

Godt poeng. Jeg har faktisk latt være å kjøpe klær på salgs fordi jeg tenker at det må være noe galt med det (som jeg ikke ser), når det er så billig, og ingen andre har kjøpt det :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...