Gå til innhold

Varmt!! Vifte med luftkjøling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har varmpumpe og bruke den til å kjøle ned boligen, om du vurderer kjøp av denne burde du ikke ha den på auto og bruk 1 hakk. Jeg har aldri vinduene oppe for lufting (bortsett fra om det er tung luft) og jeg har det kjølig og godt :) 

Skrevet
22 minutter siden, PussLe! skrev:

Jeg har varmpumpe og bruke den til å kjøle ned boligen, om du vurderer kjøp av denne burde du ikke ha den på auto og bruk 1 hakk. Jeg har aldri vinduene oppe for lufting (bortsett fra om det er tung luft) og jeg har det kjølig og godt :) 

Bor desverre i blokk, ellers hadde varmepumpa vert det første jeg innstalerte! Helt fantastisk å ha (foreldrene mine har), kalt og kjølig hele den grusomt varme sommeren! 

Det er unormalt varmt nå da! Har en slik rund vifte, den har fungert frem til denne hetebølgen, er meldt 27 grader i morgen! Vurderer å kle på meg bikinien inne 😂

Skrevet

Har lest litt omtaler... mange som klager på ar du kun får luftig varm kuft ut, med mindre du har er vindu åpent, da tror jeg ikke jeg får en optimal plassering av den desverre, tror jeg skal finne frem bikinien 😂👍🏻

Skrevet
1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Bor desverre i blokk, ellers hadde varmepumpa vert det første jeg innstalerte! Helt fantastisk å ha (foreldrene mine har), kalt og kjølig hele den grusomt varme sommeren! 

Det er unormalt varmt nå da! Har en slik rund vifte, den har fungert frem til denne hetebølgen, er meldt 27 grader i morgen! Vurderer å kle på meg bikinien inne 😂

Er det slike regler at du ikke får lov å sette opp? I så fall kan du jo kjøpe: 

https://www.google.no/search?q=kjølevifte+til+rom&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwi10ZjJpqPbAhViLZoKHcr2B88Q_AUICygC&biw=1920&bih=933#imgrc=mnntyXPCdsZztM:

Skrevet
1 minutt siden, Ariana807 skrev:

Har lest litt omtaler... mange som klager på ar du kun får luftig varm kuft ut, med mindre du har er vindu åpent, da tror jeg ikke jeg får en optimal plassering av den desverre, tror jeg skal finne frem bikinien 😂👍🏻

Er det varmepumpen du snakker om? Du setter jo på hvilken innstillinger du selv ønsker.

Skrevet
33 minutter siden, Whiskey hangover skrev:

Har virdert en slikt tårn, men er nesten ingen som selger (i butikk), nettbutikk vil ta noen dager å komme frem, og ... har allerede en vifte som kan brukes bare, men som ikke egentlig er helt tilstrekkelig.

Skrevet
2 minutter siden, PussLe! skrev:

Er akkurat dette produktet tråden handler om.

1 minutt siden, PussLe! skrev:

Er det varmepumpen du snakker om? Du setter jo på hvilken innstillinger du selv ønsker.

Nei er omtaler om en slik vifte med luftkjøler jeg skriver om. Klager på at lufta kun blir fuktig men ikke egentlig kald, med mindre du har vindu og tilstrekkelig lufting.

Skrevet
2 minutter siden, Ariana807 skrev:

Nei er omtaler om en slik vifte med luftkjøler jeg skriver om. Klager på at lufta kun blir fuktig men ikke egentlig kald, med mindre du har vindu og tilstrekkelig lufting.

Hva med en slik en?

https://www.google.no/search?q=kjølevifte+til+hus&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj7vf2qqKPbAhVpIpoKHXEoCckQ_AUICigB&biw=1920&bih=933#imgrc=k-J28lomzbtzjM:

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ariana807 skrev:

Du trenger ikke bruke vann i vannbeholderen, det er mulig å bruke isbiter eller kjøleelementer også. Spesielt kjøleelementer som byttes ut jevnlig vil jeg tro kan gi god kjøling uten at luften blir for fuktig. :) 

Anonymkode: ce0ab...ab3

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke bruke vann i vannbeholderen, det er mulig å bruke isbiter eller kjøleelementer også. Spesielt kjøleelementer som byttes ut jevnlig vil jeg tro kan gi god kjøling uten at luften blir for fuktig. :) 

Anonymkode: ce0ab...ab3

Nope det går ikke med kun isbiter/kjøleelementer i, i følge mange mange produktannmeldelser, du må ha vann og kan/det er anbefalt å legge i kjøleelementer for maksimas effekt. Har hatt meg en runde å "lært" litt om produktet (fant en lignende litt billigere på jula, men samme kommentarer på den også.). Blir andefalt aircondition for en skikkelig kjøleeffekt, men har ikke muligjet til å kunne installere dette, da du trenger hull i veggen for å føre lufta ut. Du kan bruke et vindu, men å kunne dekke til slik at ingen vind/luft kommer inn igjen. 

Skrevet
8 minutter siden, PussLe! skrev:

Butikker i nærområdet selger ikke viftetårn, alt er bestillingsvare, og det hjelper lite (har undersøkt). 

Og jeg har jo en vifte, men den blåser jo bare den allerede varme lufta mot meg. Har den rett ved er åpent vindu i håp om å få ekte vind på meg, men ikke særlg kjølelde. Gleder meg til vinter!! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noe lignende som jeg kjøpte for noen år siden på lefdal. Den funker ikke til en dritt annet enn å bråke. I beste fall så fungerer den som en vanlig liten vifte til en 50 lapp. Største bomkjøpet jeg kan huske at jeg har gjort iallefall. Det jeg har best erfaring med er sånne tårnvifter som en annen har linket til her. Bestill et par sånne og mens du venter så kan du lage en redneck løsning av den vifta du alt har, ved og henge frosne isbiter I pose med klesklyper foran den blir det kaldt.

Anonymkode: 3e1b8...fae

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste  nylig om noen som satt frem en stor  bolle  med vann og isbiter og satt vifta mot denne, for å få  kald luft i rommet :) 

Anonymkode: 39f9b...836

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...