Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter tok hull i ørene hos frisør ( Det er ikke pircing studio her vi bor) for 2 uker siden og nå hadde hun gult puss, bak det ene øret.Vi er flinke å rense morgen og kveld. Er det noe på apoteket å få kjøpt for å bli kvitt det ?

Anonymkode: b1e24...d38

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville faktisk tatt ut øredobben. Det der er tegn på at vevet er ødelagt i øret, bli mest sansynelig plaget av verk så lenge hun bruker øredobbene. 

Anonymkode: 2e135...84d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

https://bodymod.no/blog/vanlige-piercingproblemer/ Les her, kanskje dere får noen gode råd. Ellers ville jeg dratt tilbake til frisøren og spurt om råd der. Føler de at de er i stand til å pierce folk, så burde de i det aller minste være i stand til å gi råd og hjelp i slike situasjoner også. 

Anonymkode: 6f9b7...fd7

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å rens morgen og kveld, det er dumt å ta den ut da hullet antageligvis kommer til å gro igjen nå. 

Skulle vært forbudt å bruke pistol på piercinger. 

Anonymkode: 1a8bf...eb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortsett å rens morgen og kveld, det er dumt å ta den ut da hullet antageligvis kommer til å gro igjen nå. 

Skulle vært forbudt å bruke pistol på piercinger. 

Herregud jeg har akkurat våkna og så ikke forskjellen på at du ble anbefalt å ta den ut vs at du selv sa at den var tatt ut 😂😂😂😂

Skrevet

HVA renser dere med? Mange skal på død og liv rense med pyrisept og jeg rister oppgitt på hodet hver gang. Man bruker saltvann.

Er også enig i at det burde vært forbudt å pierce med pistol.
Piercere er utdanna piercere, frisører er utdanna frisører.

Du lar ikke pierceren din klippe håret ditt, så da lar du ikke frisøren pierce deg!

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Sphynx skrev:

HVA renser dere med? Mange skal på død og liv rense med pyrisept og jeg rister oppgitt på hodet hver gang. Man bruker saltvann.

Er også enig i at det burde vært forbudt å pierce med pistol.
Piercere er utdanna piercere, frisører er utdanna frisører.

Du lar ikke pierceren din klippe håret ditt, så da lar du ikke frisøren pierce deg!

Bruker saltvann

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker saltvann

Puss er ikke uvanlig i groperioder. Det tar lang tid før den er grodd, fortsett med saltvann på qtips :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Sphynx skrev:

Puss er ikke uvanlig i groperioder. Det tar lang tid før den er grodd, fortsett med saltvann på qtips :)

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer likevel. Ja, det stemmer.

Anonymkode: d963c...4df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk ☺️

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man skal snurre litt på dem :) jeg har alltid gjort det likt med rens

Skrevet (endret)
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok hull hos piercer i fjor, og fikk beskjed om at de skal være mest mulig i fred. Fikk såvidt røre ved de da jeg skulle rense de med saltvansspray. 

Om det fortsetter å komme puss fra ørene så kan det også være at hun reagerer på materialet som er brukt i øredobbene. Mange mener at kirurgisk stål f.eks er allergifritt, men det er det ikke. 

Endret av Titania
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Titania skrev:

Jeg tok hull hos piercer i fjor, og fikk beskjed om at de skal være mest mulig i fred. Fikk såvidt røre ved de da jeg skulle rense de med saltvansspray. 

Om det fortsetter å komme puss fra ørene så kan det også være at hun reagerer på materialet som er brukt i øredobbene. Mange mener at kirurgisk stål f.eks er allergifritt, men det er det ikke. 

Ok, da går jeg for det, en pircer, burde jo ha peiling.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min på 7 skal få hull i ørene i bursdagsgave til uken. Anbefaler dere piercere til barn også? Bor i en relativt liten by men her er hvertfall noen tatoveringssjapper som også tilbyr piercinger. 

Anonymkode: fb5ca...53b

Skrevet

Du burde absolutt ikke sunurre på de. De gror overhodet ikke fast. Men under rens er det greit å gå rundt med en qtips med saltvann. Å sitte å snurre på de er vel det verste du kan gjøre, da kommer det bakterier til og den går ikke grodd i fred.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 7 skal få hull i ørene i bursdagsgave til uken. Anbefaler dere piercere til barn også? Bor i en relativt liten by men her er hvertfall noen tatoveringssjapper som også tilbyr piercinger. 

Å ta hull i øret er en piercing, så om du skal pierce barnet ditt, så gjør det hos en proff :) De som jobber på piercingstudio har nok stukket hull i øra på folk i alle aldre før :) Mange er redd for at det skal være vondt å pierce med nål, men det gjør absolutt ikke vondt. Å bli piercet med pistol derimot, det er vondt! Vondt der og da, vondt etterpå og vanskelig med grotid.

Jeg har hatt over 25 piercinger og har god erfaring :) Dette gjør man hos proffe fagfolk :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg blir litt provosert av det her, skal prøve å holde meg saklig. Selvfølgelig er det anbefalt at man drar til et profesjonell for å ta piercing, barn som voksne. Flere steder vil nekte å pierce barn, så du får forhøre deg. I tillegg er det lurt å google stedet du ønsker å pierce deg for å høre andres erfaringer. Du stikker faktisk et hull i huden for å sette inn et smykke, du bør tenke deg om hvor du gjør det selv om det "bare" er hull i ørene. 

Anonymkode: 6f9b7...fd7

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke anbefalt å snurre på ørepynten. Du skal rense med saltvann. Rens forsiktig og bløt opp pusset sånn at ørepynten ikke sitter fast i tørket puss. Det er det beste rådet du får fra piercingstudioer og som de andre skriver, det er de som kan dette her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å spre feilaktig informasjon som i verste fall kan føre til heftig infeksjon! Du skal ta minst mulig på øredobbene/piercingene. Jo mindre du tar på dem, jo mindre bakterier kommer inn i såret.

Og hvor får dere det fra at de gror fast?! Metall kan ikke "gro fast" i huden.

La øredobbene være i fred og rens med saltvann. Frisører vet ca. ingenting om hud og kropp. Ikke er utstyret sterilt heller. Så til dere som ikke har tatt piercing enda - gå til noen med utdanning og erfaring!

Anonymkode: 09384...114

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...