Gå til innhold

Hull i ørene hos frisør.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min datter tok hull i ørene hos frisør ( Det er ikke pircing studio her vi bor) for 2 uker siden og nå hadde hun gult puss, bak det ene øret.Vi er flinke å rense morgen og kveld. Er det noe på apoteket å få kjøpt for å bli kvitt det ?

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville faktisk tatt ut øredobben. Det der er tegn på at vevet er ødelagt i øret, bli mest sansynelig plaget av verk så lenge hun bruker øredobbene. 

Anonymkode: 2e135...84d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://bodymod.no/blog/vanlige-piercingproblemer/ Les her, kanskje dere får noen gode råd. Ellers ville jeg dratt tilbake til frisøren og spurt om råd der. Føler de at de er i stand til å pierce folk, så burde de i det aller minste være i stand til å gi råd og hjelp i slike situasjoner også. 

Anonymkode: 6f9b7...fd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett å rens morgen og kveld, det er dumt å ta den ut da hullet antageligvis kommer til å gro igjen nå. 

Skulle vært forbudt å bruke pistol på piercinger. 

Anonymkode: 1a8bf...eb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortsett å rens morgen og kveld, det er dumt å ta den ut da hullet antageligvis kommer til å gro igjen nå. 

Skulle vært forbudt å bruke pistol på piercinger. 

Anonymkode: 1a8bf...eb2

Herregud jeg har akkurat våkna og så ikke forskjellen på at du ble anbefalt å ta den ut vs at du selv sa at den var tatt ut 😂😂😂😂

Anonymkode: 1a8bf...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA renser dere med? Mange skal på død og liv rense med pyrisept og jeg rister oppgitt på hodet hver gang. Man bruker saltvann.

Er også enig i at det burde vært forbudt å pierce med pistol.
Piercere er utdanna piercere, frisører er utdanna frisører.

Du lar ikke pierceren din klippe håret ditt, så da lar du ikke frisøren pierce deg!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Sphynx skrev:

HVA renser dere med? Mange skal på død og liv rense med pyrisept og jeg rister oppgitt på hodet hver gang. Man bruker saltvann.

Er også enig i at det burde vært forbudt å pierce med pistol.
Piercere er utdanna piercere, frisører er utdanna frisører.

Du lar ikke pierceren din klippe håret ditt, så da lar du ikke frisøren pierce deg!

Bruker saltvann

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker saltvann

Anonymkode: b1e24...d38

Puss er ikke uvanlig i groperioder. Det tar lang tid før den er grodd, fortsett med saltvann på qtips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sphynx skrev:

Puss er ikke uvanlig i groperioder. Det tar lang tid før den er grodd, fortsett med saltvann på qtips :)

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

Anonymkode: b1e24...d38

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer likevel. Ja, det stemmer.

Anonymkode: d963c...4df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer likevel. Ja, det stemmer.

Anonymkode: d963c...4df

Takk ☺️

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

Anonymkode: b1e24...d38

Kan man skal snurre litt på dem :) jeg har alltid gjort det likt med rens

Anonymkode: 1a8bf...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, men en ting til jeg lurer på, noen sier man skal snu på øredobbene av og til, for at de ikke skal gro fast, vet du om det stemmer ?

Anonymkode: b1e24...d38

Jeg tok hull hos piercer i fjor, og fikk beskjed om at de skal være mest mulig i fred. Fikk såvidt røre ved de da jeg skulle rense de med saltvansspray. 

 

Om det fortsetter å komme puss fra ørene så kan det også være at hun reagerer på materialet som er brukt i øredobbene. Mange mener at kirurgisk stål f.eks er allergifritt, men det er det ikke. 

Endret av Titania
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Titania skrev:

Jeg tok hull hos piercer i fjor, og fikk beskjed om at de skal være mest mulig i fred. Fikk såvidt røre ved de da jeg skulle rense de med saltvansspray. 

 

Om det fortsetter å komme puss fra ørene så kan det også være at hun reagerer på materialet som er brukt i øredobbene. Mange mener at kirurgisk stål f.eks er allergifritt, men det er det ikke. 

Ok, da går jeg for det, en pircer, burde jo ha peiling.

Anonymkode: b1e24...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min på 7 skal få hull i ørene i bursdagsgave til uken. Anbefaler dere piercere til barn også? Bor i en relativt liten by men her er hvertfall noen tatoveringssjapper som også tilbyr piercinger. 

Anonymkode: fb5ca...53b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde absolutt ikke sunurre på de. De gror overhodet ikke fast. Men under rens er det greit å gå rundt med en qtips med saltvann. Å sitte å snurre på de er vel det verste du kan gjøre, da kommer det bakterier til og den går ikke grodd i fred.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 7 skal få hull i ørene i bursdagsgave til uken. Anbefaler dere piercere til barn også? Bor i en relativt liten by men her er hvertfall noen tatoveringssjapper som også tilbyr piercinger. 

Anonymkode: fb5ca...53b

Å ta hull i øret er en piercing, så om du skal pierce barnet ditt, så gjør det hos en proff :) De som jobber på piercingstudio har nok stukket hull i øra på folk i alle aldre før :) Mange er redd for at det skal være vondt å pierce med nål, men det gjør absolutt ikke vondt. Å bli piercet med pistol derimot, det er vondt! Vondt der og da, vondt etterpå og vanskelig med grotid.

Jeg har hatt over 25 piercinger og har god erfaring :) Dette gjør man hos proffe fagfolk :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Datteren min på 7 skal få hull i ørene i bursdagsgave til uken. Anbefaler dere piercere til barn også? Bor i en relativt liten by men her er hvertfall noen tatoveringssjapper som også tilbyr piercinger. 

Anonymkode: fb5ca...53b

Kjenner jeg blir litt provosert av det her, skal prøve å holde meg saklig. Selvfølgelig er det anbefalt at man drar til et profesjonell for å ta piercing, barn som voksne. Flere steder vil nekte å pierce barn, så du får forhøre deg. I tillegg er det lurt å google stedet du ønsker å pierce deg for å høre andres erfaringer. Du stikker faktisk et hull i huden for å sette inn et smykke, du bør tenke deg om hvor du gjør det selv om det "bare" er hull i ørene. 

Anonymkode: 6f9b7...fd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt å snurre på ørepynten. Du skal rense med saltvann. Rens forsiktig og bløt opp pusset sånn at ørepynten ikke sitter fast i tørket puss. Det er det beste rådet du får fra piercingstudioer og som de andre skriver, det er de som kan dette her. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet var ikke til meg, men jeg svarer likevel. Ja, det stemmer.

Anonymkode: d963c...4df

Slutt å spre feilaktig informasjon som i verste fall kan føre til heftig infeksjon! Du skal ta minst mulig på øredobbene/piercingene. Jo mindre du tar på dem, jo mindre bakterier kommer inn i såret.

Og hvor får dere det fra at de gror fast?! Metall kan ikke "gro fast" i huden.

La øredobbene være i fred og rens med saltvann. Frisører vet ca. ingenting om hud og kropp. Ikke er utstyret sterilt heller. Så til dere som ikke har tatt piercing enda - gå til noen med utdanning og erfaring!

Anonymkode: 09384...114

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...