Gå til innhold

People pleasers som venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som er en skikkelig people pleaser og selv var jeg nok det i 20 årene selv. Jeg innser nå hvor irriterende det må ha vært for min daværende samboer, som også kommenterte det. Jeg tenkte at han var den onde, men innser at han hadde rett. Han mente at jeg ikke sto for den jeg var og ikke tok ansvar for det jeg gjorde. Og det hadde han rett i. Jeg skyldte på andre selv om jeg hadde sagt ja til det som påførte meg komplikasjoner. Da er man ikke snillere. Gjør man noe og står inne for det, så greit, men ikke hvis man gjør det kun for å få stjerne i boken og egentlig ikke vil.

 Det som gjør det svært irriterende er at people pleasers ALDRI kan si fra om noe, men blir passivt agressive. De går med på alt, uansett hvor dørmatte de måtte fremstå å være, for så å komme med små stikk for å fortelle deg at det ikke var greit. "Jada, ta den siste biten du, null stress"  og så får du høre " enkelte egoister skal alltid prioritere seg selv først og tar det siste stykket". Eller " jada, kan hjelpe deg med flytting. Bare hyggelig" også sier hun til andre senere " jeg rakk ikke det jeg skulle da, for måtte liksom  hjelpe en venninne, men det går greit det altså, at jeg ikke rakk polet og ikke har drikke til helga, null stress". De skylder på andre" beklager at jeg er sen, du skjønner mannen min trengte litt hjelp" istedenfor å si" jeg valgte å prioritere noe hjemme"

I tillegg pakkes alt inn i ord som skal dempe det de ønsker som "liksom, kanskje, og sånn, så det liksom, på en måte, muligens, tror jeg, har jeg så vidt hørt" 

Oppfordrer alle til å være mer direkte og ikke si ja, hvis dere mener nei. Dere fremstår svært usikre og det er uansett ikke noe hyggelig å få hjelp av noen som senere er bitre for det

 

Anonymkode: 04030...11d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slike folk får jeg gnagsår i magen av,så de holder jeg meg unna.

Anonymkode: a177b...8f1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du egentlig er sint på hvordan du selv var, ts. Hun gjør jo bare det du alltid pleide å gjøre. hvorfor skal du dømme henne så hardt for noe du har gjort mesteparten av livet? Hun har ikke kjæresten din som kan støtte henne og snakke om det

Anonymkode: 38e35...5fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer liksom aldri å irritere meg for hvordan andre er jeg da, deres valg og deres liv. Skader det deg veldig at hun er som hun er?

Anonymkode: 62c71...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer liksom aldri å irritere meg for hvordan andre er jeg da, deres valg og deres liv. Skader det deg veldig at hun er som hun er?

Anonymkode: 62c71...8f4

Ikke veldig, men noe. Det går utover meg ofte ts

Anonymkode: 04030...11d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du egentlig er sint på hvordan du selv var, ts. Hun gjør jo bare det du alltid pleide å gjøre. hvorfor skal du dømme henne så hardt for noe du har gjort mesteparten av livet? Hun har ikke kjæresten din som kan støtte henne og snakke om det

Anonymkode: 38e35...5fd

det er akkurat det som er med peoplepleasers. De tror at man må ha en kjæreste som må snakke og fortelle de hvordan ståa skal være. 

Jeg tror neppe hun er sint på seg selv hvordan hun var, fortiden eksisterer ikke å fremtiden har ikke kommet enda. Tror om mulig at det er samfunnet her som er problemet som er tydeligvis like vannsyra som disse menneskene er. 

Anonymkode: 2b7e4...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke veldig, men noe. Det går utover meg ofte ts

Anonymkode: 04030...11d

Må du være ned henne?

Anonymkode: 62c71...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en people irritator. 

Anonymkode: e71c9...362

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Er konfliktsky så bøyer meg i alle retninger for å please folk. Det er forferdelig! Blir sint på meg selv fordi det går jo bare utover meg selv mest. De gangene jeg har satt grenser så føler jeg meg ganske bra, at jeg har satt klare og tydelige grenser men allikevel. 

Anonymkode: f1495...818

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...