Leviin Skrevet 27. februar 2005 #1 Skrevet 27. februar 2005 Jeg vet INGENTING om butikkdrift - men det slo meg her om dagen at det er behov for en bestemt type butikk her jeg bor... og lurer på hvor man skal begynne hvis man vil undersøke muligheten for å realisere en slik idé? At JEG syns det er behov for det, betyr jo ikke nødvendigvis at det vil være mulig å leve av, feks. Markedet er ikke stort, så det vil ikke nødvendigvis bli det helt store salget. Det er bokhandel jeg tenker på, forresten. Noen som har noe peiling, på hva man bør vurdere/ta med i betraktningen.... eks. startkapital - evt støtte man kan få - om det er fordeler/ulemper i forhold til å bli med i en kjede osv osv osv...? Og hva med å eie/drive alene kontra samarbeide med noen - hvordan organisere deling av ansvar/eierskap/lån/inntekter osv....?
Dagoberta Skrevet 28. februar 2005 #2 Skrevet 28. februar 2005 Det finnes noe som heter Nettverkskreditt som kan hjelpe deg med alt fra hvordan du finner ut om det er marked for butikken din til å fylle ut lånesøknader og sette opp forretningsplaner. Jeg la nettopp ut om dem i det vide og brede på tråden om 'uoppnåelig pikedrøm', du kan jo kikke litt der Synes det er en kjempeide å starte bokhandel, forresten, det må jo være en drømmejobb
Gjest Catwoman Skrevet 28. februar 2005 #3 Skrevet 28. februar 2005 Hvis det ikke finnes en bokhandel i området der du bor, tror jeg absolutt det er marked for dette. :-) Men siden du ikke vet noenting om butikkdrift hadde det kanskje vært lurt å få med seg en samarbeidspartner som har litt forutsetninger for å kunne drive butikk? Det kan vel uansett være greit å være to når man prøver seg på et sånt prosjekt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå