Gå til innhold

Noen som har positive erfaringer av zoloft?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå tatt steget og startet med medisin. Hylgrein før jeg klarte å ta den første halve tabeletten (25 av 50mg skal trappe opp til 50 mg etter en uke) det satt langt inne. Hadde også lest så mye negativt om zoloft (dumme meg som søkte), men etter 2 år hvor jeg har slitt veldig tungt så må jeg prøve. Det har jo klikket litt for meg og jeg har ikke lyst bli bli fullstendig gal heller. Nok om det. Er det noen som har noen positive erfaringer fra bruk av zoloft? 

Anonymkode: 8b62b...745

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på zoloft i to og et halvt år, men jeg følte ikke at den hjalp noe særlig, den ga meg mindre matlyst i tillegg.

Anonymkode: e3e53...f89

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på zoloft i to og et halvt år, men jeg følte ikke at den hjalp noe særlig, den ga meg mindre matlyst i tillegg.

Anonymkode: e3e53...f89

Men hvorfor gikk du så lenge på den hvis den ikke hadde noe særlig virkning? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på zoloft i en lengre periode for noen år tilbake.  Det hjalp meg godt, og var helt klart det riktige der og da. Gikk i samtaleterapi og jobbet med meg selv samtidig. Zoloft alene ville nok neppe vært en vidunderkur alene,  men det gjorde meg mer mottakelig for å gjøre jobben for å bli bra. Lykke til!

Anonymkode: 7f5fd...2f2

• Liker 2
Skrevet

Medisin fungerer ulikt på forskjellige mennesker. Om det funker for deg vet du ikke før du har prøvd. Mange medikamenter får et ufortjent dårlig rykte, fordi NOEN har dårlige erfaringer med det. Andre kan oppleve at det var akkurat den medisinen de trengte for å leve et godt liv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på zoloft i en lengre periode for noen år tilbake.  Det hjalp meg godt, og var helt klart det riktige der og da. Gikk i samtaleterapi og jobbet med meg selv samtidig. Zoloft alene ville nok neppe vært en vidunderkur alene,  men det gjorde meg mer mottakelig for å gjøre jobben for å bli bra. Lykke til!

Anonymkode: 7f5fd...2f2

Så godt å høre. Det var det behandler sa til meg også, at det ville gjøre det lettere i samtaleterapi og veien videre for å bli bra. Tusen takk ❤️ 

18 timer siden, BeautyBox skrev:

Medisin fungerer ulikt på forskjellige mennesker. Om det funker for deg vet du ikke før du har prøvd. Mange medikamenter får et ufortjent dårlig rykte, fordi NOEN har dårlige erfaringer med det. Andre kan oppleve at det var akkurat den medisinen de trengte for å leve et godt liv. 

Ja, er klar over at medisin fungerer forskjellig fra person til person. Det er uansett godt å høre andres positive erfaringer når man har tatt steget med å få medikamell behandling. Det kan være betryggende i en oppstartsfase tenker jeg, hvertfall føler jeg det slik for min egen del.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...