AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #1 Skrevet 25. mai 2018 Skal starte først med å si at jeg har nettopp vært hos legen ang. dette og vil gå igjen om det fortsetter, men vil bare høre om noen har noen erfaringer. I fjor sommer fikk jeg utslett på ene håndleddet. Det var på undersiden, først og fremst. Røde prikker som klødde. Jeg var dum som forsøkte å skjule det (siden jeg jobber i butikk og det ikke så særlig delikat ut når jeg skule ekspedere kunder) med å ha flere hårstrikker rundt, som et armbånd. Men da ble det jo klamt og svett og klødde enda mer. Så det gjorde det jo bare verre. Det gikk til slutt over, men var ikke fullstendig borte. Bare roet seg og sluttet å klø, men man kunne se "arr" etter det om man så godt etter. Så for noen uker siden tok jeg uten å tenke meg om samme type hårstrikk rundt håndleddet en kort stund (15-20 minutter) og senere den kvelden kom det tilbake. Jeg gikk til legen og han mente det kunne være kontakteksem. Han ga meg resept på Locoid, en kortisonsalve. Jeg brukte den som anvist og det hjalp mye, men det ble fortsatt ikke heeelt borte. Et par dager etter jeg sluttet kuren så merket jeg at det såvidt begynte å blusse opp igjen. Jeg har da selvsagt ikke hatt noe hårstrikk, armbånd eller noe annet rundt håndleddet, så da tror jeg ikke det er kontakteksem likevel. Jeg har klokke på andre håndleddet uten problem. Utslettet er bare rundt håndleddet, ingen andre steder. Det er veldig "dynamisk". Klør jeg på det såvidt så blir huden svært rød og det blusser opp umiddelbart. Lar jeg det være i fred (som f.eks når jeg våkner om morgenen etter å ha sovet) så er det nesten borte. Men bare jeg har på f.eks genser med lange ermer eller er borti såvidt, så blusser det opp. Jeg tar en runde til nå med salven og om det fortsatt blusser opp så tar jeg selvsagt kontakt med legen igjen. Men er det noen av dere som har hatt lignende type utslett og har noen ide om hva det kan være? Anonymkode: 86e30...bb6
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #2 Skrevet 25. mai 2018 Vi bruker kremen til baby, og fikk beskjed om å trappe ned. 2 ganger daglig i 1-2 uker, deretter 1 gang i 2-3 uker. Så 2-3 ganger i uken i 1-2 uker. Anonymkode: 61fe2...37c 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #3 Skrevet 25. mai 2018 Viktig med nedtrapping når en bruker den salven. Anonymkode: d8e5e...8a2
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #4 Skrevet 25. mai 2018 Ja, jeg trappet ned som anvist. 2 ganger om dagen i 1 uke, så 1 gang om dagen i 1 en uke. Anonymkode: 86e30...bb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå