Gå til innhold

Inkasso-varsel!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk en inkasso varsel idag, for noe jeg hadde bestilt og returnert tilbake. Det første brevet jeg får er med gebyr og renter, de mener at det er forsinkelses renter. Dette er det første brevet jeg har fått , i mens jeg tok kontakt med de  og prøvdre å forstå hva som skjer! Fikk jeg en annen inkasso brev av det samme. I brevet står det at det er overdratt fra X1 til x2 og betalingen kan kun skje til de. Det påløp altså fra retur gebyret som var på 70,- til 450,- kr. Kan eg kreve at de de tar bort rentene, så kan jeg betale gebyret?  Hva kan jeg gjøre for å få rentene bort?

 

Takker på forhånd :)

 

 

Anonymkode: db953...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk en inkasso varsel idag, for noe jeg hadde bestilt og returnert tilbake. Det første brevet jeg får er med gebyr og renter, de mener at det er forsinkelses renter. Dette er det første brevet jeg har fått , i mens jeg tok kontakt med de  og prøvdre å forstå hva som skjer! Fikk jeg en annen inkasso brev av det samme. I brevet står det at det er overdratt fra X1 til x2 og betalingen kan kun skje til de. Det påløp altså fra retur gebyret som var på 70,- til 450,- kr. Kan eg kreve at de de tar bort rentene, så kan jeg betale gebyret?  Hva kan jeg gjøre for å få rentene bort?

 

Takker på forhånd :)

 

 

Anonymkode: db953...2b1

Med mindre du har betalt det du skylder eller returnert varen, så må du betale alt for å unngå at inkassoen ruller videre med nye gebyrer m.m. 

Du ser nå prisen for å havne hos inkassoselskapene. 

Anonymkode: 84c57...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bestride kravet. Send en e-post til inkassoselskapet og skriv at du bestrider kravet, da må alle kostnader stoppe til saken er løst.

Hvis du har bestilt en vare på nett og for eksempel returnert ved å bruke angreretten, skal du ikke betale noe som helst, med unntak av porto.

Her du returnert en vare etter avtale med butikken, så skal du i utgangpunktet heller ikke betale noe.

Du må finne ut hvorfor de mener du skylder dem penger. Ikke bare godta alt bare fordi de sender en regning.

Du får inkassobrev på inkassobrev helt ut av det blå, og det eneste du er opptatt er hvor mye du kan redusere kravene på?

Anonymkode: 5048d...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...