Gå til innhold

Hva bruker du sobril mot?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om det hjelper mot angst...får så sterk angst( nesten sammenbrudd) hvis jeg må sitte et sted jeg ikke kan forlate...f.eks møte,venterom,frisør,konsert....samme hvor lystbetont det er.

Anonymkode: 2e71a...0f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det hjelper. Valium/stesolid derimot. 

Anonymkode: ca905...e48

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes ikke det hjelper. Valium/stesolid derimot. 

Samme her. For meg fungerer bare valium. Bruker det mot angst.

Anonymkode: 7b5c4...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Bruker dere antidepressiva i tillegg? Er valium vanedannende? Hvilken type angst har dere? 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det hjelper mot angst...får så sterk angst( nesten sammenbrudd) hvis jeg må sitte et sted jeg ikke kan forlate...f.eks møte,venterom,frisør,konsert....samme hvor lystbetont det er.

Å sløve deg ned på piller fremfor å utsette deg for eksponering er å gjøre vondt verre. En pille for alt som er ille er en dårlig løsning. Kom deg i terapi.

Jeg har fått Sobril en gang, intravenøst, i forkant av gastroskopi for mange år siden. Jeg slang som en fyllikk i flere timer etterpå. 

Anonymkode: 6f19a...f12

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok. Bruker dere antidepressiva i tillegg? Er valium vanedannende? Hvilken type angst har dere? 

Bare dra til legen, du. Da får du hjelp, og noe som passer til deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. For meg fungerer bare valium. Bruker det mot angst.

Men det skal man vel bare bruke i en kort periode..? 

Anonymkode: 10320...c5d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Antidepressiva virker heller ikke på meg. Jeg har forsøkt flere slag uten hell. Valium er det eneste jeg har god erfaring med. Jeg har generell angst, sosial angst og PTSD. Ja, valium er vanedannende, så jeg bruker det maks to eller til nød tre ganger i uka, i tillegg til å legge inn friuker hvor jeg ikke tar noen ting, men da må jeg også begrense stressnivå og sosialt liv :)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det skal man vel bare bruke i en kort periode..? 

Det skal man da med sobril også.

Anonymkode: 5e2cf...d10

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal man da med sobril også.

Anonymkode: 5e2cf...d10

Såklart. Synes det er merkelig å bruke noen av delene til angst. Jeg har fått Atarax fra fastlegen min og cipralex mot depresjon. Ingentingen av det som hjalp da... :( 

AnonymBruker
Skrevet

Valium skal kun brukes ved sterk angst og panikkangst, men det er ikke til å komme fra at enkelte av oss opplever det flere ganger i uka... Det er ikke veldig lenge siden det var hver dag. Medisineringen gir meg også mulighet til å reflektere over egen angst utenfor angsten. Det er helt umulig å jobbe terapautisk med den når jeg står i den.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å sløve deg ned på piller fremfor å utsette deg for eksponering er å gjøre vondt verre. En pille for alt som er ille er en dårlig løsning. Kom deg i terapi.

Jeg har fått Sobril en gang, intravenøst, i forkant av gastroskopi for mange år siden. Jeg slang som en fyllikk i flere timer etterpå. 

Anonymkode: 6f19a...f12

Ts her. Har gått i terapi ,og det hjalp...men angsten har gradvis komt tilbake samtidig som jeg trappa ned på antidepressiva. Å ha angst er helt ubeskrivelig vondt...og av og til er det greit med hjelp i form av medisin...men selvsagt ikke på sikt. Bare det p gå til lege er et pes....får angst mens jeg venter,det bygger seg opp til lengre jeg må vente. Sist måtte jeg avbestille timen...

AnonymBruker
Skrevet

Ting virker forskjellig på folk. Jeg blir stuptrøtt av valium, men har det fint på sobril. Begge deler er vanedannende. Men antidepressiva er ingen bra greie det heller. Kan være greit en stund men problemene blir ofte forverret når man trapper ned og vil slutte. 

Anonymkode: 98956...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på antidepressiva før, men nå tar jeg bare valium ved behov. Det er vanedannende ja så man må begrense forbruket. For meg fungerer det godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er dumt folk tar piller for å døyve problemene istedenfor å prøve å løse årsakene. Ender bare opp med å måtte ta masse piller for å klare seg igjennom dagen istedenfor å jobbe med seg selv.

Mennesker er sterke og kan komme seg gjennom alt,men dere klarer ikke det hvis det er avhengige av piller.

Anonymkode: 0eee6...912

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker kun Sobril i forbindelse med reiser. Det funker helt fantastisk da. 
Men ville aldri funnet på å bruke det i hverdagslige situasjoner som frisør, venterom og slikt. Hverdagslige situasjoner må man bare jobbe med, og jobbe hardt. Det er både vondt og slitsomt jobbe med det, men det er det eneste som hjelper. Sobril "utsetter" bare problemet. 
Økt angst ved nedtrapping av antidepressiva er helt vanlig, men du bør snakke med legen for å se om det kanskje var for tidlig trappe ned. 

Anonymkode: 7e731...b8d

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er dumt folk tar piller for å døyve problemene istedenfor å prøve å løse årsakene. Ender bare opp med å måtte ta masse piller for å klare seg igjennom dagen istedenfor å jobbe med seg selv.

Mennesker er sterke og kan komme seg gjennom alt,men dere klarer ikke det hvis det er avhengige av piller.

Anonymkode: 0eee6...912

Nå kan det hende noen har brukt 20år på behandling og eksponering men likevel føler angst, og derfor bruker piller. Dessuten er psykiatrisk behandling langsom, muligens rn gang i uka så ting tar tid. 

Anonymkode: 98956...c95

• Liker 5
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker kun Sobril i forbindelse med reiser. Det funker helt fantastisk da. 
Men ville aldri funnet på å bruke det i hverdagslige situasjoner som frisør, venterom og slikt. Hverdagslige situasjoner må man bare jobbe med, og jobbe hardt. Det er både vondt og slitsomt jobbe med det, men det er det eneste som hjelper. Sobril "utsetter" bare problemet. 
Økt angst ved nedtrapping av antidepressiva er helt vanlig, men du bør snakke med legen for å se om det kanskje var for tidlig trappe ned. 

Anonymkode: 7e731...b8d

Har du angst for å reise, men syntes det bare er dumt at noen har angst mot frisør?

• Liker 5
Skrevet

Fikk sobril fra legen først. Hjalp ikke særlig mye heller. Derretter fikk jeg Vival og den fungerer mye bedre. Samme som Valium 

AnonymBruker
Skrevet

Sobril, valium osv er sterkt vanedannende. Hvis du har behov for å endre over lang tid, angst ville jeg forsøkt Cipralex eller noe tilsvarende. Noen tabletter er veldig virkningsfulle etter ca 2 uker. Spesielt når man bare sliter med en ting og det ikke er sammensatt med flere diagnoser. 

Å ta feks sobril i akutte angst situasjoner og inntil en langtidsvirkende begynner å gi virkning i kroppen, er ok. 

Anonymkode: 33761...8a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...