Gå til innhold

Tips om seksuelt frustrert hannhund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vår unghund sliter litt for tiden.

Han ble kjemisk kastrert for 8 uker siden, men enten har den ikke full effekt ennå, eller så er det ikke tilstrekkelig med kjemisk kastrering.

Uansett, nå har nabofrøkna tydeligvis løpetid,  har sett seg ut vår hannhund som en partner, og kommer støtt og stadig på visitt.  Og han blir helt  stresset og tullerusk.  Hun flørter, legger halen til side, og inviterer åpenlyst til samkvem.

Han har også begynt å bli sinna på andre (hann?)hunder som går forbi, og det er helt nytt nå.

De siste dagene har han måttet sitte inne med dørene lukket, og fremdeles vandrer han pipende rundt.  Det hender han roer seg litt, men så kommer hun igjen, og da starter det hele på nytt.

Vi har så vondt av ham, og håper noen har noen tips.

 

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste so  fungerte på min var kastrerig. Han tisset oppover vegger, betni stykker bøker mm når han være tisper med løpetid. Han var 2 år når vi (dyrlegen og jeg) fant ut at det ble for stressende for han å bo i en by med tisper over alt når han ble så frustrert. Nå er han 11, ca 6 mnd etter kastrering hadde jeg en "normal" hund og kunne kjøpe bøker igjen

Anonymkode: 2e58e...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste so  fungerte på min var kastrerig. Han tisset oppover vegger, betni stykker bøker mm når han være tisper med løpetid. Han var 2 år når vi (dyrlegen og jeg) fant ut at det ble for stressende for han å bo i en by med tisper over alt når han ble så frustrert. Nå er han 11, ca 6 mnd etter kastrering hadde jeg en "normal" hund og kunne kjøpe bøker igjen

Anonymkode: 2e58e...c97

Det er nøyaktig slik vi opplever han også.  Han er litt bedre nå enn før, men det er fremdeles ikke.

Vi tenker også at kirurgisk kastrering virker å være den beste løsningen hvis han ikke blir bedre snart, men hva gjør vi i mellomtiden, før vi får snakket med vetrinær?

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men naboen må jo holde sin tispe fra å komme på visitt! 

Anonymkode: ab2bd...955

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men naboen må jo holde sin tispe fra å komme på visitt! 

Anonymkode: ab2bd...955

Det hadde vært fint, men hun har alltid gått fritt, og nå har hun funnet ut hvordan hun kommer seg på innsiden av gjerdet vårt også, slik at hun kommer inn til oss hvis døren står åpen.  Jeg har ikke klart å finne hullet i gjerdet ennå, men det skal lukkes med en gang jeg finner det.

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nøyaktig slik vi opplever han også.  Han er litt bedre nå enn før, men det er fremdeles ikke.

Vi tenker også at kirurgisk kastrering virker å være den beste løsningen hvis han ikke blir bedre snart, men hva gjør vi i mellomtiden, før vi får snakket med vetrinær?

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Tenker dere bør ringe vetrinær allerede til mandag. Er umulig å overstyre de instinktene. Kan i verste fall medføre hunden biter. Vetrinæren sa til meg at de fleste roer seg ned når de nærmer seg to år, derfor ventet vi såpass lenge. Har desverre ingen tips da jeg prøvde alt og ingenting hjalp.

Anonymkode: 2e58e...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere bør ringe vetrinær allerede til mandag. Er umulig å overstyre de instinktene. Kan i verste fall medføre hunden biter. Vetrinæren sa til meg at de fleste roer seg ned når de nærmer seg to år, derfor ventet vi såpass lenge. Har desverre ingen tips da jeg prøvde alt og ingenting hjalp.

Anonymkode: 2e58e...c97

Takk for at du deler din erfaring :)

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vår unghund sliter litt for tiden.

Han ble kjemisk kastrert for 8 uker siden, men enten har den ikke full effekt ennå, eller så er det ikke tilstrekkelig med kjemisk kastrering.

Uansett, nå har nabofrøkna tydeligvis løpetid,  har sett seg ut vår hannhund som en partner, og kommer støtt og stadig på visitt.  Og han blir helt  stresset og tullerusk.  Hun flørter, legger halen til side, og inviterer åpenlyst til samkvem.

Han har også begynt å bli sinna på andre (hann?)hunder som går forbi, og det er helt nytt nå.

De siste dagene har han måttet sitte inne med dørene lukket, og fremdeles vandrer han pipende rundt.  Det hender han roer seg litt, men så kommer hun igjen, og da starter det hele på nytt.

Vi har så vondt av ham, og håper noen har noen tips.

 

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Hunden lukter lukta like godt  i huset! Ikke steng den inne! Den er like stressa uansett. Be naboen holde sin hund unna deres tomt ved løpetid. Gå lange turer for å få andre inntrykk. 

Anonymkode: 48eaf...9b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere bør ringe vetrinær allerede til mandag. Er umulig å overstyre de instinktene. Kan i verste fall medføre hunden biter. Vetrinæren sa til meg at de fleste roer seg ned når de nærmer seg to år, derfor ventet vi såpass lenge. Har desverre ingen tips da jeg prøvde alt og ingenting hjalp.

Anonymkode: 2e58e...c97

Prøvde du ordentlig kastrering? Altså ikke kjemisk. 

Anonymkode: 48eaf...9b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye rart om kjemisk kastrering, blant annet at hundene blir aggressive. Leste poster om det på hundesonen for en tid siden. Naboen kastrerte også sin hund kjemisk, men den endret ikke adferd i forhold til løpne tisper i det hele tatt.

Kastrèr hunden på ordentlig, finn noen som gjør det. Det må da være mye bedre.

Anonymkode: b7e7f...2a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøvde du ordentlig kastrering? Altså ikke kjemisk. 

Anonymkode: 48eaf...9b1

kjemisk først og så kirurgisk kastrering. Kjemisk fungerte ikke.

Anonymkode: 2e58e...c97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en ræva hundeeier. Naboen din altså, ikke du. Makan til uansvarlige idotier som lar den usteriliserte tispa si gå rundt løs og gjøre som hun vil. Nekter å tro at de aldri har hatt valper ved "uhell" når de driver på sånn.

Angående hannhunden din så er det vel vanlig at atferden kan bli verre etter kastering, spesielt i starten, men så skal det liksom jevne seg ut. Man burde ha sett den endelige endringen innen 8 uker spør du meg, men jeg er ikke veterinær.

Anonymkode: 136c2...692

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen for en ræva hundeeier. Naboen din altså, ikke du. Makan til uansvarlige idotier som lar den usteriliserte tispa si gå rundt løs og gjøre som hun vil. Nekter å tro at de aldri har hatt valper ved "uhell" når de driver på sånn.

Angående hannhunden din så er det vel vanlig at atferden kan bli verre etter kastering, spesielt i starten, men så skal det liksom jevne seg ut. Man burde ha sett den endelige endringen innen 8 uker spør du meg, men jeg er ikke veterinær.

Anonymkode: 136c2...692

Om hun er sterilisert vet jeg ikke, men så vidt jeg vet har de aldri hatt valper, og hun går aldri langt unna eierne sine.
På alle årene naboen har hatt henne, er dette første gangen hun har vært her, så instinktet tok sikkert overhånd denne gangen.

Og helt ærlig bryr jeg meg ikke så mye om dem, det er hunden(e) jeg tenker på, og da spesielt han som er så stresset som bare fy når tispa kommer til ham hele tiden!
Vi bar henne hjem 4 ganger, og alle gangene var hun tilbake inne i hagen innen vi hadde rukket å komme hjem igjen.  (Jeg fant hullet i gjerdet i går kveld, og det er lukket nå).

Angående den kjemiske kastereringen fikk vi beskjed om at det kunne bli verre først, men etter 4-6 uker skulle det roe seg.

Da jeg startet tråden i går, visste jeg ikke at datteren hadde fått snakket med vetrinæren hans om dette.
Vetrinæren sa at slik adferd ikke er normalt etter kjemisk kastering, han burde ikke hatt lyst til å bestige tispen nå.
Vetrinæren skulle sjekke litt hos produsenten av implantatet, men hun mente den seksuelle frustrasjonen kunne være mental, ikke fysisk, og hvis det er slik vil ikke kirurgisk kastrasjon hjelpe heller.

Jeg håper nesten det er implantatet som ikke fungerer optimalt, for det er lettere å håndtere hvis frustrasjonen er fysisk, men samtidig ser jeg at han ble roligere ut over kvelden når det var en stund siden han så henne sist, så jeg kan tro på at det kan være mentalt.

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

K.A.S.T.R.E.R!

Anonymkode: 55027...139

Det er det som kommer til å skje hvis vetrinæren finner ut at kjemisk kastrering ikke er tilstrekkelig for ham, og at problemet er fysisk, ikke mentalt.

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

kjemisk først og så kirurgisk kastrering. Kjemisk fungerte ikke.

Anonymkode: 2e58e...c97

Du skriver at kjemisk ikke fungerte, men kirurgisk fungerte bra?
Så flott, da er det håp for vår lille hormonball også.  :)

Anonymkode: 7ddf0...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er masse info om kastrering og hvordan den kan påvirke atferden. Det TS beskriver er heller ikke uvanlig etter kjemisk kastrering. Ikke uvanlig i det hele tatt. Og veterinæren bør ha såpass grunnleggende kunnskap til å vite at det å ri ikke nødvendigvis har noe med seksuell atferd å gjøre. En kjent sak er også at kastrering (inngrep og kjemisk) ikke nødvendigvis gjør noe positivt for atferden men heller tvert om.
http://manimal.no/tag/kastrering/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...