Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg fikk altså ikke sove i natt. Var helt forferdelig. Var så varm og hadde eksamensnerver. Fikk bare to timer søvn ca, og nå har jeg så sinnsykt vondt i hodet. Føles som om det skal eksplodere😰 Er det vanlig å få så vondt i hodet på grunn av lite søvn? Lenge siden jeg har sovet så lite. 

Anonymkode: 355b1...e7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja.

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. 

Anonymkode: daf66...84e

AnonymBruker
Skrevet

Nå om dagen, som det er så varmt, så er det veldig viktig at du drikker mye også. Hvis du har drukket lite vann og i tillegg har sovet lite så kan du få veldig vondt i hodet. 

Anonymkode: d370e...21e

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, men jeg fikk altså ikke sove i natt. Var helt forferdelig. Var så varm og hadde eksamensnerver. Fikk bare to timer søvn ca, og nå har jeg så sinnsykt vondt i hodet. Føles som om det skal eksplodere😰 Er det vanlig å få så vondt i hodet på grunn av lite søvn? Lenge siden jeg har sovet så lite. 

Eksamensnerver og lite søvn rammer oss alle. Hodepine etterpå er heller ikke uvanlig, særlig ikke i det varme været vi nå har. 

Legg deg prøv å sove litt, og drikk rikelig vann. Eventuelt ta en smertestillende tablett. 

Anonymkode: 82489...dc5

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå om dagen, som det er så varmt, så er det veldig viktig at du drikker mye også. Hvis du har drukket lite vann og i tillegg har sovet lite så kan du få veldig vondt i hodet. 

Anonymkode: d370e...21e

Ja fy flate, det er 26 grader ute. Holdte på å kovne på vei hjem. Min egen feil da, siden jeg ikke visste bedre enn å gå med full bekledning😅 Har ikke drukket så mye faktisk. Glemte det helt, hadde ikke tid, for var så stressa. Har drukket vel en halv flaske vann så får vel hive i meg litt mer.

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eksamensnerver og lite søvn rammer oss alle. Hodepine etterpå er heller ikke uvanlig, særlig ikke i det varme været vi nå har. 

Legg deg prøv å sove litt, og drikk rikelig vann. Eventuelt ta en smertestillende tablett. 

Ja, det er jo den tiden nå så😅 Ja tenkte jeg skulle prøve å sove litt, men får ikke sove om hodepinen ikke gir seg når den er så intens som nå. Får prøve to ibux og krysse fingrene, pleier vanligvis ikke å hjelpe så mye da🙃

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja fy flate, det er 26 grader ute. Holdte på å kovne på vei hjem. Min egen feil da, siden jeg ikke visste bedre enn å gå med full bekledning

Hva betyr å kovne? Besvime? Er det dialektord? Fra hvor?

Anonymkode: bd1dc...cf7

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke hvordan jeg skulle forklare det ordentlig så fant en forklaring på nett til deg😂 Vet egentlig ikke selv dirkete hva det betyr heller, men har bare alltid brukt det ordet.

Å kovne er eit godt gammalt ord. Det betyr å kvelast, å ikkje få puste eller å ha store problemer med å puste. Nokre brukar det for kjensla av å ha så mykje klær på seg i høve temperaturen at ein føler ein ikkje får nok luft.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Visste ikke hvordan jeg skulle forklare det ordentlig så fant en forklaring på nett til deg😂 Vet egentlig ikke selv dirkete hva det betyr heller, men har bare alltid brukt det ordet.

Å kovne er eit godt gammalt ord. Det betyr å kvelast, å ikkje få puste eller å ha store problemer med å puste. Nokre brukar det for kjensla av å ha så mykje klær på seg i høve temperaturen at ein føler ein ikkje får nok luft.

Oi vet ikke hvorfor teksten ble gjennomsiktig😅 vet heller ikke om det er et dialektord

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du kovner så er du mer enn kokvarm.

AnonymBruker
Skrevet

Disse forklaringene var kanskje litt enklere, kan visst bety flere ting😅

D7996ED5-9A2F-4144-9BEF-DF3960244CAE.png

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er du fra da siden du ikke har hørt det/vet hva det betyr?😊

Skrevet

Kanskje brukes det ordet rundt om, men for en nordlending er det lett og forstå 😁

AnonymBruker
Skrevet

Hodepinen ga seg aldri etter Ibux... Har også prøvd å sove men får det ikke til på grunn av hodepinen, og på grunn øresus som jeg fikk for noen timer siden🙄 Blir seriøst sprø om jeg ikke får sove snart altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...