Gå til innhold

SAS boarding pass I wallet-appen på iPhone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg bestilte flybillett med SAS for en reise i juni.

Jeg har en ny Iphone og er ikke vant med dette med Wallet appen.Har lest at man skal få en mail man kan legge billetten eller boardingkort i Wallet appen.Har fått kvittering og elektronisk billett på mail,men ingen link eller "add to Wallet" i mailene.

Hvordan funker dette? Er det først når boardingkortet kommer at man kan legge til i Wallet,altså tidligst 24 timer før avreise?

Anonymkode: 853ab...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier bare å bruke SAS-appen. Du får jo uansett ikke boarding kort før du sjekker inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får boardingkortet 22 timer før avgang, og kan da legge den i Walleten. Har du SAS appen, får du den derfra, ellers har du den på mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg bestilte flybillett med SAS for en reise i juni.

Jeg har en ny Iphone og er ikke vant med dette med Wallet appen.Har lest at man skal få en mail man kan legge billetten eller boardingkort i Wallet appen.Har fått kvittering og elektronisk billett på mail,men ingen link eller "add to Wallet" i mailene.

Hvordan funker dette? Er det først når boardingkortet kommer at man kan legge til i Wallet,altså tidligst 24 timer før avreise?

Anonymkode: 853ab...ae4

Uansett app og mobil så er det anbefalt å ha billetten i papirformat med seg. 

Anonymkode: 6869a...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uansett app og mobil så er det anbefalt å ha billetten i papirformat med seg. 

Anonymkode: 6869a...cf1

Overhodet ikke enig! Vi trenger ikke sløse mer papir enn nødvendig, og det er mange år siden jeg sluttet å skrive ut billetter på papir. Du trenger det ikke!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett app og mobil så er det anbefalt å ha billetten i papirformat med seg. 

Anonymkode: 6869a...cf1

Jeg har alltid papirkopier av flybilletter og hotellreservasjoner med meg. Lærte det "the hard way" en gang jeg reiste papirløst. Mobilen kræsja og hotellet mente jeg ikke hadde reservert rom. Ordnet seg etterhvert, men hadde garantert vært enklere om jeg hadde hatt papirkopier med meg. 

Joda, @reiseglad, stort sett trenger man det ikke, men de gangene man faktisk trenger det er det gull verdt. Vi snakker ikke akkurat om uendelige mengder papir for å printe en hotellbekreftelse og en flybillett.

Anonymkode: 2eb4e...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, reiseglad skrev:

Overhodet ikke enig! Vi trenger ikke sløse mer papir enn nødvendig, og det er mange år siden jeg sluttet å skrive ut billetter på papir. Du trenger det ikke!

Dumt å stå og ikke slippe gjennom sikkerhetskontrollen fordi du ikke finner boardingkortet på mobilen, den er tom for strøm eller noe galt har skjedd.

Ta alltid med utskrift av enten boardingkort eller i det minste reisebekreftelsen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg flyr langt, kanskje 15+ timer med mellomlandinger skriver jeg ut billetten på flyplassen. Utover det er det ikke noe behov. Etter å ha droppet bagasjen min på Gardermoen går ikke telefonen min plutselig tom for strøm. Jeg pleier heller ikke ta med reservasjoner til hotell og slikt. De registeres uansett alltid på navn og jeg har reservasjonene på mail hvis det blir noe problem. Det kan være greit å skrive ned adressen et sted.

Jeg har uansett med meg lader og eventuelt powerbank. Uansett er jo all informasjon lagret på nettet, ikke direkte på telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...