Gå til innhold

Sigarettgodteri og sigaretter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg synes det var utrolig kult med sjokoladerøyk når jeg var liten, elsket det!

Har aldri prøvd ekte røyk eller snus. 

Sønnen min mener det går an å kjøpe tyggisrøyk i Sverige, men jeg har ikke sett det. Jeg føler ihvertfall ikke at det er skummelt å gi det til han, om jeg finner det. 

Anonymkode: 880cf...6a6

Annonse

AnonymBruker

Tanken er vel at alle monner drar og at all påvirkning påvirker en noe vil jeg tro... Det at det ikke er en ting som får folk til å begynne å røyke men mange ting ? Kun en tanke. Vil videre håpe og tro de støtter seg på andre lands erfaringer ev forskning når det gjelder f.eks ting som å ikke ha sigarettpakkene fremme i butikken og slik. Det kan vel iallefall sies at det ikke skader  barn å ikke få sigarettformet godteri ( syns den der er en tåpelig regel egentlig men men) eller å ikke se sigarettpakker i butikkhyllene.

Selv lagde jeg liksomrøyk av papir og bomull da jeg var liten. Det vel pga av en eller annen påvirkning om at det var kult med røyking. De tøffe ungdommene som bestemte selv når de skulle legge seg røyka jo.. Mest ett pussig minne mulig. Har også røyka, er født i 75 og ting var litt annerledes med regler og slik.(Så aldri en godterirøyk forresten. hadde bare hørt rykter om at de fantes) Også holdninger. Glad det er på vei ut å røyke. Lei meg for om de som sliter med å slutte føler seg mobba.

Anonymkode: de2d1...6fc

AnonymBruker

Ombestemt meg visst kjapt her : syns det er best med regel mot lekerøyk. Unger trenger ikke det blir lagt til rette for at de leke de røyker.  Ja i samme ånd som: alle monner drar, Mener alt det andre.

Anonymkode: de2d1...6fc

AnonymBruker

Altså jeg spiste tyggis-røyk og sjokolade-røyk som liten, fordi det var god tyggis, men ble alltid skuffet hvis jeg fikk den med sjokolade, den var så sterk! Jeg er helt sikker på at disse godterirøykene ikke hadde påvirkning til at jeg i voksen alder røyker. Tror det er fordi hele familien min røyker, og jeg hatet å bli ekskludert av de. Ofte måtte vi sitte å vente fordi de skulle ha røyk og kaffe etter maten, på juleaften gikk de i peis-stua, mens barna og det fåtallet som ikke røkte, var i stua og lekte. Jeg syns det virket så koselig. Sitte å snakke rolig å røyke. 

Anonymkode: 4e729...532

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiste de og begynte å røyke!

Anonymkode: 56af8...e5d

Jeg også, spiste også lakrispiper, de er nok årsaken til at jeg testet cannabis også da jeg var yngre 😱

Anonymkode: 8ecfe...aa1

Annonse

AnonymBruker

Synes det er så latterlig å tro at om man spiser godteri formet som sigaretter eller piper så kommer man til å røyke når man blir stor. 

Tenk på de som leker med vannpistoler! Kommende terrorister! 😮

Anonymkode: 42bed...eec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...