Chanchan Skrevet 25. mai 2018 #1 Skrevet 25. mai 2018 jeg får 25mg for å sove, men HVORFOR ER JEG SÅ SULTEN?! 😤 alt smaker så sinnssykt godt?!
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #2 Skrevet 25. mai 2018 Vanlig bivirkning. Anonymkode: 1bea9...66e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #3 Skrevet 25. mai 2018 Det er en bivirkning. Anonymkode: cddf9...352
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #4 Skrevet 25. mai 2018 Jeg ble også kjempesulten og spiste masse etter å ha tatt seroquel på kvelden i begynnelsen, men nå går jeg på 900 mg. og det har roet seg. Hvis du også bare blir sulten rett etter å ha tatt medisinen, anbefaler jeg å ha noe sunt snacks tilgjengelig. Frukt eller hva som helst som du kan dempe sulten uten mye kalorier. Anonymkode: accf3...128
Chanchan Skrevet 25. mai 2018 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2018 27 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ble også kjempesulten og spiste masse etter å ha tatt seroquel på kvelden i begynnelsen, men nå går jeg på 900 mg. og det har roet seg. Hvis du også bare blir sulten rett etter å ha tatt medisinen, anbefaler jeg å ha noe sunt snacks tilgjengelig. Frukt eller hva som helst som du kan dempe sulten uten mye kalorier. Anonymkode: accf3...128 jeg går på 25mg og har vært helt latterlig sulten i hele dag 😨
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #6 Skrevet 25. mai 2018 14 minutter siden, Chanchan skrev: jeg går på 25mg og har vært helt latterlig sulten i hele dag 😨 Er veldig vanlig bivirkning, dessverre.. Jeg pleide å stå opp etter jeg hadde lagt meg bare for å spise fordi jeg var sulten og kunne spist hva som helst! 🙈💊 Hvis du skal fortsette med seroquel anbefaler jeg deg å prøve å få det under kontroll så fort som mulig, for jeg la på med 20 kilo på kort tid, og det var ikke lett å gå ned igjen 🙄 Anonymkode: accf3...128
Gjest making.a.mess Skrevet 25. mai 2018 #7 Skrevet 25. mai 2018 Ikke for meg. Spiser lite om dagen. Men det var endel sjokolade når jeg begynte med kventapin i februar. Kanskje det går over for,deg også?
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #8 Skrevet 25. mai 2018 Spiste på meg nesten 25 kg på under seks mnd, men gikk på høyere dose enn deg. Endte opp med at jeg ble gal og måtte bruke to år på å finne meg selv igjen etter å ha sluttet på medisinen etter 7 mnd. Vil aldri bruke noe slikt igjen. Det var grusomt. Anonymkode: e2ce7...f77
Gjest making.a.mess Skrevet 25. mai 2018 #9 Skrevet 25. mai 2018 Jeg tenkte ikke bruke den så lenge ettersom det er negative bivirkninger med langtidsbruk.trenger den noen måneder til så skal jeg slutte. Men hva annet kan man sove på? Imovane er ikke aktuelt.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #10 Skrevet 25. mai 2018 Husker jeg lå og tenkte skal, skal ikke, hver kveld når jeg gikk på den. Spiste jo opp hele kjøleskapet om nettene og selv den kjedeligste og tørreste brødskiva smakte himmelsk😅 Jeg fikk så lavt blodtrykk og gikk rett i gulvet en natt jeg sto på kjøkkenet, det var siste gangen for min del. Kan du rekke å sovne før du blir sulten? Anonymkode: 0a0e0...068
Anna Maria Skrevet 25. mai 2018 #11 Skrevet 25. mai 2018 5 timer siden, Chanchan skrev: jeg får 25mg for å sove, men HVORFOR ER JEG SÅ SULTEN?! 😤 alt smaker så sinnssykt godt?! Om det bare er for å sove du trenger quetiapin så finnes der alternativer som du ikke får så mye matlyst av. Sliter selv med søvnen og la på meg en del kilo på seroquel, men byttet derfor til truxal i stedet og har siden gått på det i mange år, uten bivirkninger, sover veldig godt.(25-50 mg) Ville snakket med legen min om et bytte, for denne bivirkningen går sannsynligvis ikke bort, så kjedelig og måtte kjempe mot den i tiden fremover når der finnes alternativer. Der er også antihistaminer du kan prøve, men der får en del hangover. Jeg har ikke det på truxal. Om du bruker quetiapin for mer enn søvn stiller saken seg noe annerledes.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2018 #12 Skrevet 25. mai 2018 Jeg har gått ned 10kg etter jeg startet på den... Har en del søtsug på kveldene, men absolutt ikke noe matlyst ellers... Anonymkode: 05488...132
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2018 #13 Skrevet 26. mai 2018 Jeg la på meg i starten, men så gikk den ekstreme sulten over. Har gått på det i snart ett år. Anonymkode: 0eca3...dc5
Perelandra Skrevet 29. mai 2018 #14 Skrevet 29. mai 2018 Tråden er ryddet for diskusjon og tips rundt dosering av medisiner Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2018 #15 Skrevet 29. mai 2018 Har gått på 1 g i litt over et år nå, den ekstreme sultfølelsen har dessverre fortsatt ikke gått over. De 30 kiloene jeg gikk opp i starten sliter jeg fortsatt med, ikke så lett å slanke seg når kroppen konstant skriker etter mat. Dessverre er medisinen ideell for min komplekse tilstand, så vil jo ikke slutte heller.. æsj nei. Om det bare er for søvn du bruker dem for finnes det definitivt bedre alternativer! Anonymkode: 0c3d3...f3d
Rights Skrevet 29. mai 2018 #16 Skrevet 29. mai 2018 Om man på forhånd er klar over at en av bivirkningene til seroquel er at den kan gi økt matlyst, så er det jo ikke verre enn å være obs på nettopp dette, slik at man unngår å småspise usunne ting. Ikke verre enn som så. Det er jo ikke selve medisinen man legger på seg av! Får man i seg mere kalorier enn vanlig, uten å være mere aktiv, så legger man på seg. Enkelt og greit. Så kutt ut små spisingen, eller bli mere aktiv ! Og seroquel er en antipsykotisk medisin i store doser. I små doser (25-50mg) kan den fungere som sove medisin. Har selv tatt det for søvn en liten periode, og jeg fikk også kjenne på økt matlyst. Samt jeg fikk andre hyggelige bivirkninger som en ekkel dagen-derpå-bakrus som kunne vare frem til 12-1300. I tillegg merket jeg at det var lett å bli psykisk avhengig av å måtte ta noe for å gi meg søvn. Den gjorde dog sin nytte, med tanke på å få søvn mønsteret mitt på plass igjen. Når valget står mellom lite til ingen søvn, og en "magic pill" som i det minste gir deg 6-7t søvn, så er jo valget enkelt. Glad jeg ble fort ferdig med det, og har naturlig søvn igjen ! Men måtte gå mange runder med meg selv for å komme meg 'ovenpå' igjen, men det hører til en annen historie... ☺
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå