Gå til innhold

Hvilke vaksiner er nødvendige ifht kennel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører så mye forskjellig om vaksiner. Overtok hunden min for 1,5 år siden. Hunden fikk da nødvendige vaksiner like før jeg overtok den. Jeg har ikle vaksinert siden da jeg har hørt det ikke alltid er nødvendig. Men senere i sommer må den kanskje noen dager på kennel og da må den jo ha vaksiner. Så tenkte å ta nå til uken. 

Men hvilke er nødvendige å ta? Skal kun være i Norge. 

Anonymkode: da6e7...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunden må få kennelhoste vaksine hvert år. Da får hunden også en helsesjekk. Det koster 750,- èn gang i året. Det hat du råd til, ellers bør du ikke ha hund. 

Kennelhoste i hvert fall. Ring å hør. Jeg setter ikke hunden min på kennel. 

Anonymkode: 4845b...a58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden må få kennelhoste vaksine hvert år. Da får hunden også en helsesjekk. Det koster 750,- èn gang i året. Det hat du råd til, ellers bør du ikke ha hund. 

Kennelhoste i hvert fall. Ring å hør. Jeg setter ikke hunden min på kennel. 

Anonymkode: 4845b...a58

Hva er det med enkelte på KG!? Jeg stilte et spørsmål og trengte kun svar på det. Jeg har aldri skrevet noe om at jeg ikke har råd til vaksine. Og det er heller ikke gale å sette hunden på kennel i ny og ne dersom en vet at det er en bra kennel. 

Anonymkode: da6e7...7fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med enkelte på KG!? Jeg stilte et spørsmål og trengte kun svar på det. Jeg har aldri skrevet noe om at jeg ikke har råd til vaksine. Og det er heller ikke gale å sette hunden på kennel i ny og ne dersom en vet at det er en bra kennel. 

Anonymkode: da6e7...7fa

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Det er snakk om en helg. Ellers får jeg pass av familie som kjenner hunden. Reiser selvsagt ikke på lange og hyppige ferier. 

Blir jo det samme som å ha barn. Skal ikke de voksne en gang i ny og ne få reise på en liten tur uten barnet? Også blir barnet passet av annen familie. 

Man trenger ikke være helt låst selv om en har hund, så lenge hunden ar det bra der den er. 

Skjønner ikke hva som feiler deg. Stått opp med feil fot kanskje?

Anonymkode: da6e7...7fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Sånne holdninger blir for dumt. Det er ikke noe galt i å sette hunden på kennel i noen dager hvis man skal noe hunden ikke kan være med på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger bare å følge vanlig vaksinasjonsprogram. Be om å få en årlig innkalling pr SMS fra veterinærkontoret, så har du alt i orden i tilfelle du får plutselig behov for kennel senere.

Anonymkode: f9617...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den årlige helsekontrollen blir det satt én vaksine som beskytter mot en rekke ting. Jeg vet ikke om alle tingene den beskytter mot er påkrevd for å være på kennel, men det er veldig greit å bare ta den hvert år. Hvis du ikke har fulgt vaksinasjonsprogrammet før, så begynn med det nå. Du kan få innkallelse på SMS en gang i året så du husker å vaksinere. Det koster omtrent 700 kr og inkluderer en enkel helsesjekk. Veldig enkelt og greit

Anonymkode: af371...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Herregud rull in du da.

Anonymkode: 37c14...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør kennelen hva de krever. Årlig vaksine er bortkastet da vaksinene varer mye lenger enn det, og gir også fare for overvaksinering. Kennelhostevaksinen er også bortkastet da hundene får kennelhoste uansett (snakker av erfaring). Med mindre man skal ha dem på kennel da, vet at de krever den.

Anonymkode: ee306...23c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2018 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Regner med at du ALDRI tar deg en liten tur uten barn heller i løpet av tiden de bor hjemme? Hvorfor har du barn hvis du bare skal dra fra de liksom. 

For en teit kommentar 😂😂😂

Anonymkode: 37c14...345

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 25.5.2018 den 9.43, AnonymBruker skrev:

Hunden må få kennelhoste vaksine hvert år. Da får hunden også en helsesjekk. Det koster 750,- èn gang i året. Det hat du råd til, ellers bør du ikke ha hund. 

Kennelhoste i hvert fall. Ring å hør. Jeg setter ikke hunden min på kennel. 

Anonymkode: 4845b...a58

Du burde heller ikke få unger hvis du ikke har råd til å kjøpe ordentlige klær og leker, eller barnefar er helt dust.

På 25.5.2018 den 9.52, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte. Hvorfor har du hund, hvis du skal reise bort og sette hunden på kennel? Stakkars hund. 

Anonymkode: 4845b...a58

Ja er jo vanskelig når man ikke har et hundevennlig samfunn og ikke kan ha den med store stedene. Hvorfor få unger når besteforeldrene må passe de for at du og barnefar får dra på Date eller fest ? Da er det greit å klage på hvor sliten og lei man er av ungene sine. Man velger kjæledyr akkurat som man VELGER å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...