Gå til innhold

Er naboen søkkrik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tør ikke spørre, men slik er det:

De har kjøpt et stort hus med hage i et dyrt område, regner med de må ha betalt 12-15 mill for huset. Så har de pusset opp alt innvendig fra kjeller til loft. I tillegg eier de et feriehus i Frankrike. Det er bare mannen i huset som jobber. Konen i huset og barna går bare i dyre merkeklær, de har dyre mobiler og reiser på ferieturer til dyre steder. 

Jeg vil ikke si hva mannen jobber med i tilfelle noen skulle gjenkjenne de, men han er ikke direktør, han er bare ansatt, tjener sikkert greit nok, gjetter 1 mill eller så, men hvordan en årslønn på 1 mill kan finansiere et så dyrt hus , feriehus, forbruk, det er mer enn jeg kan forstå.

Glemte å si at de selvsagt har en dyr stor bil. 

Da er de mangemillionærer, ikke sant? F eks gjennom arv eller lotto.....?

Anonymkode: 186cb...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller bare gjeldsslaver som resten av oss. 

Anonymkode: c697f...97d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eller bare gjeldsslaver som resten av oss. 

Anonymkode: c697f...97d

Gjeldsslaver ville vel nøyd seg med en billigere bil, solgt feriehus, ikke kjøpt dyre merkeklær, og sist men ikke minst : sørge for å ha 2 inntekter for å betjene gjeld. Kona er jo ikke syk. Hun slapper av, tar livet med ro

TS

Anonymkode: 186cb...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tør ikke spørre, men slik er det:

De har kjøpt et stort hus med hage i et dyrt område, regner med de må ha betalt 12-15 mill for huset. Så har de pusset opp alt innvendig fra kjeller til loft. I tillegg eier de et feriehus i Frankrike. Det er bare mannen i huset som jobber. Konen i huset og barna går bare i dyre merkeklær, de har dyre mobiler og reiser på ferieturer til dyre steder. 

Jeg vil ikke si hva mannen jobber med i tilfelle noen skulle gjenkjenne de, men han er ikke direktør, han er bare ansatt, tjener sikkert greit nok, gjetter 1 mill eller så, men hvordan en årslønn på 1 mill kan finansiere et så dyrt hus , feriehus, forbruk, det er mer enn jeg kan forstå.

Glemte å si at de selvsagt har en dyr stor bil. 

Da er de mangemillionærer, ikke sant? F eks gjennom arv eller lotto.....?

Anonymkode: 186cb...ae8

Ja, alle er drittrike på kreditt når de kan kjøpe hus, ha feriehus og gå i merkeklær. Du bor jo selv i nabolaget og holder vel selv på på akkurat samme måten? 

Eller er du barnepiken? 

Anonymkode: 9f44b...6ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjeldsslaver ville vel nøyd seg med en billigere bil, solgt feriehus, ikke kjøpt dyre merkeklær, og sist men ikke minst : sørge for å ha 2 inntekter for å betjene gjeld. Kona er jo ikke syk. Hun slapper av, tar livet med ro

TS

Anonymkode: 186cb...ae8

Her har vi en ts som er lege med røntgenblikk? 

Naboene kan ha arvet rike foreldre eller andre.

Anonymkode: 9f44b...6ae

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første leilighet fikk jeg fullfinansiert av banken. Når jeg solgte tjente jeg en halv mill og kjøpte større. Neste tjente jeg nesten en mill og kjøpte større. Osv. Jeg har, over mange år, opparbeidet en svært flott ek. Det er sånn man til sist har det man evt ønsker seg. 

Anonymkode: 72a96...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min første leilighet fikk jeg fullfinansiert av banken. Når jeg solgte tjente jeg en halv mill og kjøpte større. Neste tjente jeg nesten en mill og kjøpte større. Osv. Jeg har, over mange år, opparbeidet en svært flott ek. Det er sånn man til sist har det man evt ønsker seg. 

Anonymkode: 72a96...d7f

Kanskje naboen har gjort det samme?

Anonymkode: 7cbdf...059

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje naboen har gjort det samme?

Anonymkode: 7cbdf...059

Ja, det var derfor jeg svarte på tråden. 

Anonymkode: 72a96...d7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ikke spørre de! Du har jo ingen verdens ting med deres økonomi å gjøre!:scorpis:

Hvorfor i all verden er du opptatt av dette? 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er nysgjerrig nok har man Google. Deretter skatteliste. Ofte publiserer lokalavisen en liste over topp 25 i kommunen på inntekt, formue og skatt. Om du ikke finner noe om noen av dem på det åpne nettet kan du logge inn på skatteetaten og sjekke dem der...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kriminell. Kriminelle tjener overraskende godt, særlig hvitsnipp-forbytere.

Anonymkode: 779dc...702

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har nok ikke vunnet i lotto. Rikdom er noe man fødes inn i. Avvik er unntak av de sjeldne. 

Anonymkode: b9002...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med en hobby kanskje?

Anonymkode: f4d7c...c85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Bondenisse skrev:

Dersom du er nysgjerrig nok har man Google. Deretter skatteliste. Ofte publiserer lokalavisen en liste over topp 25 i kommunen på inntekt, formue og skatt. Om du ikke finner noe om noen av dem på det åpne nettet kan du logge inn på skatteetaten og sjekke dem der...

Da får vedkommende vite at Ts. «Naboen» har snuket.

Anonymkode: 15ac4...71f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje lever de over evne, med alt av lån osv. Kanskje rakner det etterhvert.

Kanskje de har arvet masse penger. 

Kanskje har de lukrative investeringer. 

Men hva har du med det å gjøre? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Perle skrev:

Selvsagt skal du ikke spørre de! Du har jo ingen verdens ting med deres økonomi å gjøre!:scorpis:

Hvorfor i all verden er du opptatt av dette? 

 

Enig. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å vite hva naboen tjener og om de er søkkrike. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forventer du noe annet svar enn ja? At de har et pengetre i hagen eller noe?

Anonymkode: 15c67...9f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor noen er så opptatt av hva andre tjener, kjøper og eier. Om det er hus, bil, klær eller ræl, jeg bryr meg overhodet ikke om det. Så lenge jeg har det jeg trenger, og økonomien går rundt hver måned så er jeg fornøyd. Så får andre tjene, låne, kjøpe og spare akkurat som de vil. 

Anonymkode: 121e7...daf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, smalls said:

Enig. Skjønner ikke hvorfor det er så viktig å vite hva naboen tjener og om de er søkkrike. 

Enig. Det er jo ganske åpenbart. Ingen som tjener gjennomsnittlig har råd til alt det der med mindre de er søkkrike. Så hva er spørsmålet til TS egentlig?

Anonymkode: 15c67...9f4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste . eiendomspriser. no .   Da kan du finne ut hva de betalte for huset og hvem som eier det ;) 

Anonymkode: 8c1b0...518

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...