Gå til innhold

Beste hundefor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket hundefor syntes dere er best? Noe som ikke er alt for dyrt, men bra! Vi har en chihuahua/jack russel/pomeranian blanding, vi har nå byttet til voksenfor men ser ikke ut til at hun liker det :/ 

Hva liker deres hunder best?

Anonymkode: edcea...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her får du nok like mange svar som det finnes hundeeiere. 

Jeg veksler mellom Purina Proplan, Hills, Profine og Provit (sistnevnte er råfor). Fornøyd med alle. Har en som blir fort matlei og da er det greit å variere litt. Vom og hundemat har vi også prøvd, men det ble ikke spist.

Her er en grei og informativ (og objektiv, ikke minst) artikkel om hundefor https://forskning.no/2017/07/torrfor-til-hund-blir-hundeeier-lurtbloffet/produsert-og-finansiert-av/nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Julie skrev:

Her får du nok like mange svar som det finnes hundeeiere. 

Jeg veksler mellom Purina Proplan, Hills, Profine og Provit (sistnevnte er råfor). Fornøyd med alle. Har en som blir fort matlei og da er det greit å variere litt. Vom og hundemat har vi også prøvd, men det ble ikke spist.

Her er en grei og informativ (og objektiv, ikke minst) artikkel om hundefor https://forskning.no/2017/07/torrfor-til-hund-blir-hundeeier-lurtbloffet/produsert-og-finansiert-av/nmbu-norges-miljo-og-biovitenskapelige-universitet

Takk! :)

Anonymkode: edcea...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil helst at hunden skal spise vom&hundemat, men han nekter å spise annet enn Labb .. så da får han Labb :)

Anonymkode: ee893...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i vom og hundemat (kjøttbollene, varierer mellom kalkun, kylling og storfe) og hills tørrfor som godbiter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår hund elsker foret fra Natural Greatness. Proteinrikt og bra. Og pelsen hans er blitt helt fantastisk fin! Og vi har en Jack Russell

Endret av Vampyrina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eukanuba får hunden min, pluss fiskeolje.

Anonymkode: 8ac07...721

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er vanskelig å si hva som er best. Du må velge det som passer til hunden din.

Et eks. Jeg har tre hunder. Den eldste har alltid spist RoyalCanine. Hund nr 2 endte til slutt på orijen. Så kom hund nr 3. Fra oppdretter stod hun på acana. Vi byttet henne til orijen av praktiske årsaker. Etterhvert begynte jeg å lure på hvorfor hun drakk sååå mye, og alltid var ute om natten. Noen valper bare er sånn, sa vet. Så byttet vi eldstemann og til orijen, siden det skulle være så bra. Og gjett hva, han og begynte å supdrikke, og måtte ut om natten.

Nå spiser eldste og yngste RC, og mellomste orijen.

Mange fortyper er veldig proteinrike, og ofte veldig komprimert. Da trengs det mye vann for å løse de opp, samtidig som mye protein kan være hardt for magen.

Husk at hunden din er unik, du ser fort om foret du velger er bra for den. Prøv deg frem, og ha gjerne to typer å bytte med.

Anonymkode: 964be...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får 50% Vom & Hundemat og 50% Orijen, og fungerer helt utmerket på det. 

Anonymkode: e01e7...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provit (rått, frosset i terninger), vom og hundemat eller Acana.

Når det gjelder mat har pris og kvalitet en sammenheng, for både mennesker og dyr. En stor sekk til 6-700kr vil jo vare lenge for en så liten hund.

Anonymkode: 48033...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...