Gå til innhold

Yoga mot angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med yoga mot angst? Vil gjerne høre din historie <3 Jeg sliter veldig med uro, angst og usikkerhet!

Anonymkode: 0a68d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har! Synes det roer meg ned når jeg føler meg ekstra urolig og har mye tankespinn i hodet. På youtube har jeg funnet en dame som heter Sarah Beth (søk på navnet) som har lagt ut filmer med yin yoga, en yogaform med fokus på pust og å holde posisjonene lenge. Lite fysisk krevende yoga, men perfekt for meg når hodet kverner rundt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hjelper det veldig. Jeg tror man merker effekt ført hvis man gjør det regelmessig. Litt nesten hver dag. Holder med ca 15 min har dag, mens noen ganger mer. Finn noen gode øvelser du liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med yoga mot angst? Vil gjerne høre din historie <3 Jeg sliter veldig med uro, angst og usikkerhet!

Anonymkode: 0a68d...86a

All form for fysisk aktivitet eller trening er effektiv og viktig ved psykiske  utfordringer. 

Anonymkode: 69eda...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med yoga mot angst? Vil gjerne høre din historie <3 Jeg sliter veldig med uro, angst og usikkerhet!

Anonymkode: 0a68d...86a

Har du prøvd meditasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest qwer80
6 timer siden, Virpi skrev:

Jeg har! Synes det roer meg ned når jeg føler meg ekstra urolig og har mye tankespinn i hodet. På youtube har jeg funnet en dame som heter Sarah Beth (søk på navnet) som har lagt ut filmer med yin yoga, en yogaform med fokus på pust og å holde posisjonene lenge. Lite fysisk krevende yoga, men perfekt for meg når hodet kverner rundt! 

Tusen takk for tips❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Rumle skrev:

Har du prøvd meditasjon?

Nei det har jeg ikke men er åpen for alt :D

Anonymkode: 0a68d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, exictence skrev:

For meg hjelper det veldig. Jeg tror man merker effekt ført hvis man gjør det regelmessig. Litt nesten hver dag. Holder med ca 15 min har dag, mens noen ganger mer. Finn noen gode øvelser du liker.

Skal prøve å få gjort litt hver dag så får vi se åssen det går <3

Anonymkode: 0a68d...86a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det har jeg ikke men er åpen for alt 😄

Anonymkode: 0a68d...86a

Jeg kan anbefale en app jeg har prøvd selv; Headspace. Der følger man en guidet meditasjon og lærer alt det grunnleggende. Han som snakker har en behagelig stemme og det fungerer veldig bra. Mener de har en gratis testperioden på 10 økter a/10 min. slik at man kan prøve det :jepp:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Rumle skrev:

Jeg kan anbefale en app jeg har prøvd selv; Headspace. Der følger man en guidet meditasjon og lærer alt det grunnleggende. Han som snakker har en behagelig stemme og det fungerer veldig bra. Mener de har en gratis testperioden på 10 økter a/10 min. slik at man kan prøve det :jepp:

 

 

Å så gøy!! Den er lastet ned nå!! 😄

Anonymkode: 0a68d...86a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å så gøy!! Den er lastet ned nå!! 😄

Anonymkode: 0a68d...86a

Håper du liker den! :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...