Gå til innhold

Vil ikke være sosial


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som ikke har stort behov for å være sosial? 

Har alltid følt meg kjedelig og annerledes i sosiale sammenhenger. Det var mye værre før, men har bedret seg mye med årene. 

Jeg blir ikke komfortabel med noen andre enn samboeren min. Jeg er 20 år, å går på skole, å bare en skoledag sliter meg helt ut. Mens venninne mine vil finne på ting hele tiden, å føler meg slem om og redd for å virke usosial om jeg sier nei.. 

Noen som har det samme problem? 

Anonymkode: 7eacf...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yupp. Oppdaget for noen dager siden at jeg er høysensitiv.

kjenner meg igjen i alt du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Andre som ikke har stort behov for å være sosial? 

Har alltid følt meg kjedelig og annerledes i sosiale sammenhenger. Det var mye værre før, men har bedret seg mye med årene. 

Jeg blir ikke komfortabel med noen andre enn samboeren min. Jeg er 20 år, å går på skole, å bare en skoledag sliter meg helt ut. Mens venninne mine vil finne på ting hele tiden, å føler meg slem om og redd for å virke usosial om jeg sier nei.. 

Noen som har det samme problem? 

Anonymkode: 7eacf...667

Har du noen psykiske problemer du har fått dokumentert? :)

Anonymkode: 6ceb9...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen psykiske problemer du har fått dokumentert? :)

Anonymkode: 6ceb9...218

Har fått diagnosen sosial angst tidligere, men føler selv at den har gått over, har kanskje en svak grad? 

Anonymkode: 7eacf...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som ikke er så glad i å være sosiale, men hvis du tidligere har fått diagnosen sosial angst bør du kanskje ta tak i det. Det er annerledes å trives best i eget selskap enn å kvie seg for å være sammen med andre fordi det er utfordrende

Anonymkode: 8c962...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å være sosial jeg heller. Er kun mer kjæresten min

Anonymkode: 37f16...92c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må vi ikke sykeliggjøre et ønske om å ikke være så sosial av seg! Vi er da alle forskjellige, også når det gjelder i vilken grad vi trives og ønsker å omgås andre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå i godt voksen alder. Før kviet jeg meg til sosiale settinger og jobb. I dag har jeg lært meg å kose meg i sosiale settinger og med kollegaer på jobb. Men jeg blir sliten og vil hvis det er en mulighet for det helt være alene. Så tror nok det bare er slik noen av oss er og at det er helt greit. Jeg sier i fra at jeg er asosial. Har ingen venner fordi jeg rett og slett ikke har ork til mer enn egne voksne barn og jobb. Og det er godt å endelig være ferdig med skolebarn g aktiviteter man MÅ være med på. Det å innrømme for en selv hva som er viktigest i livet er nok viktig, også fortelle omgivelsene om at man er asosial og blir veldig sliten av å være sosial. 

Anonymkode: 4e3f9...897

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen psykiske problemer du har fått dokumentert? :)

Anonymkode: 6ceb9...218

På hvilken måte er det relevant? Man trenger ikke være psykisk syk bare fordi man trives best alene. 

Anonymkode: de0a8...371

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er ikke så dum at jeg baserer hele mitt sosiale liv på én person av den grunn. 

Anonymkode: 80884...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg er ikke så dum at jeg baserer hele mitt sosiale liv på én person av den grunn. 

Anonymkode: 80884...4f8

Så du syns folk er dumme som er kun med en person?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Andre som ikke har stort behov for å være sosial? 

Har alltid følt meg kjedelig og annerledes i sosiale sammenhenger. Det var mye værre før, men har bedret seg mye med årene. 

Jeg blir ikke komfortabel med noen andre enn samboeren min. Jeg er 20 år, å går på skole, å bare en skoledag sliter meg helt ut. Mens venninne mine vil finne på ting hele tiden, å føler meg slem om og redd for å virke usosial om jeg sier nei.. 

Noen som har det samme problem? 

Anonymkode: 7eacf...667

Har det som deg, men jeg føler ikke på at jeg ikke vil være sosial. Har akseptert meg som jeg er, og har heller forklart til de rundt meg at det er ikke noe galt med noen, jeg har bare ikke lyst til å være sammen med mange folk. Har en krevende jobb og stortrives hjemme, hvorfor skal jeg gjøre ting jeg ikke liker hvis jeg ikke må, tiden min er såpass viktig for meg at jeg ikke ønsker å kaste den bort på tull. Husker det var det jeg gledet meg til mest da jeg var barn, at ingen skulle tvinge meg til å gjøre noe jeg ikke hadde lyst til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er nok bare introvert. Vi som er det henter energi ved å være litt alene. Ekstroverte henter energi ved å være sammen med folk. Helt vanlig og normalt. :)

Anonymkode: 6b6cc...7d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, TwistBanan skrev:

Yupp. Oppdaget for noen dager siden at jeg er høysensitiv.

kjenner meg igjen i alt du skriver.

Du oppdaget det sånn plutselig?

Anonymkode: 771e1...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia
8 timer siden, Tockit skrev:

Så du syns folk er dumme som er kun med en person?

Hva om den personen blir borte, et forhold kan ta slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du oppdaget det sånn plutselig?

Anonymkode: 771e1...dd6

😆

Anonymkode: 2d936...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Faerunpedia skrev:

Hva om den personen blir borte, et forhold kan ta slutt.

Hvem som helst kan bli borte, ikke bare forhold men også vennskap, det gjør dem ikke dum av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia
4 timer siden, Tockit skrev:

Hvem som helst kan bli borte, ikke bare forhold men også vennskap, det gjør dem ikke dum av den grunn.

Nei, men derfor bør man ha litt flere enn en person rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...