Gå til innhold

Krever jeg for mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gifte meg i høst, og gleder meg så klart veldig til dette. Bryllupet skal ikke være på mitt hjemsted, men et annet sted i Norge. 

For noen uker siden fikk jeg beskjed fra min forlover (som bor der bryllupet skal være), om at hun skal på festival dagen før bryllupet mitt. Dermed blir hun altså helt utilgjengelig den dagen. Jeg sa til henne at jeg synes det var dumt, fordi jeg mest sannsynlig kommer til å trenge mye hjelp med å få lokalet klart, samt alt annet som skal ordnes. 

Hun ble sur på meg da jeg sa dette, og mente at jeg ikke unnet henne å gå på festival, og at det ikke bare er jeg som synes det er dumt, for hun får jo tross alt ikke gå på hele festivalen siden hun skal i bryllupet mitt den ene dagen. Det føltes nesten som om hun heller ville på festival enn i bryllupet mitt, og det såret meg. 

Videre mente hun at jeg har klare forventninger til henne, i steden for å spørre henne om hun kan. Og hun sier at hun tross alt har planlagt utdrikningslaget mitt og brukt penger på det, og føler jeg ikke setter pris på det, enda jeg har takket og sagt at jeg storkoste meg. Jeg tilbydde meg også å være med å betale for dette, men det ble ikke noe av.

Jeg har ikke pålagt henne noen oppgaver i det hele tatt når det gjelder bryllupet, men har spurt henne om hun kunne hjelpe til med å lage noe av maten, noe hun har sagt ja til. Ut over det har jeg ikke gitt henne noen oppgaver, eller forventet noe særlig ut over at hun dukker opp i bryllupet. Men merket at jeg ble skuffet over at hun ikke er tilgjengelig for å hjelpe til dagen før, så har antagelig forventet at hun var det uten å tenke over det. 

Hva mener dere? Krever jeg for mye av henne?

Anonymkode: 749d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festival er viktigere enn bryllupet ditt virker det som. Men så kan jo ikke vi vite om du ikke er en skikkelig bridezilla heller så det blir vanskelig å vite om hun har rett i at du bare setter krav eller om hun rett og slett bare er umoden.

Anonymkode: c8f6c...781

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Festival er viktigere enn bryllupet ditt virker det som. Men så kan jo ikke vi vite om du ikke er en skikkelig bridezilla heller så det blir vanskelig å vite om hun har rett i at du bare setter krav eller om hun rett og slett bare er umoden.

Anonymkode: c8f6c...781

Som sagt har jeg ikke bedt henne gjøre noe som helst når det gjelder bryllupet. Jeg har kun spurt om hun kan lage noe av maten. Hadde hun ikke hatt lyst/mulighet til dette, kunne jeg uten problem spurt noen andre. 

For meg er det veldig viktig at gjestene mine skal ha det fint i bryllupet mitt, og jeg har ikke pålagt noen å gjøre noe. Det meste har jeg og min kommende mann ordnet selv, eller så har andre tilbydd seg å hjelpe, og vi har takket ja. Jeg er veldig obs på å ikke bli en veldig sjefete brud, og vil ikke at noen skal føle seg tvunget til noe de ikke vil. 

Men har tydeligvis forventet at hun stilte opp uten å tenke over det, mest sannsynlig fordi jeg ville gjort det selv. Jeg har ikke giftet meg før, og har heller ikke vært forlover før, men vet at om min beste venninne skulle giftet seg, så hadde jeg gjort meg selv veldig tilgjengelig og spurt om jeg kunne hjelpe med noe. Har ikke fått noe slikt spørsmål fra min forlover, og det virker litt som om hun mener hun har gjort nok, og at de andre gjestene kan hjelpe med lokalet. 

Anonymkode: 749d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar jeg som en selvfølge er en del av oppgaven med å være forlover vel?

Jeg skal være forlover i sommer, og jeg gjør i hvertfall det uten at hun trenger å spørre om alt sammen på forhånd. Selvfølgelig har jeg satt av dagen før bryllupet til å være med å stelle i stand alt til dagen, hva annet hadde forloveren din sett for seg? Det er en del av pakka med å takke ja til å være forlover - ellers hadde du jo kunnet valgt noen andre som du har tillitt til, og som ser fram til dagen like mye som deg. 

Anonymkode: b5ba4...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som festivalen er viktigere enn bryllupet ditt. Jeg syns ikke det er for mye å kreve at forloveren skal være tilgjengelig dagen før bryllupet, og i alle fall ikke booke en avtale og bli sur fordi det egentlig ikke passet så godt. Hun kunne i det minste spurt deg om det passet at hun dro på den festivalen. Jeg tenker at når du sier ja til å være forlover er det naturlig at noen enkle oppgaver følger med. Hvis du skal være sur fordi du ikke får dra på festival får en heller si nei til å være forlover. Du har ikke noen andre å spørre da? Om både pyntingen og selve forloveroppgaven..

Anonymkode: 027d2...7ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes ikke du gjør det, høres ikke ut som om du krever noe i det hele tatt, men har forventninger. Forventninger som er helt normale å ha til en forlover! 

Hadde det vært min bestevenninne som skulle gifte seg hadde jeg ikke tenkt tanken på å dra på festival en gang. Bryllupet til min bestevennine er noe som skjer (forhåpentligvis) én gang, og en av de største dagene i livet hennes! Jeg hadde gledet meg så mye og ville brukt all tid som trengtes, og hjulpet til så mye som mulig uten tvil! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Naturligvis er festival viktigere for henne enn bryllupet ditt. Og jeg syns du er rimrlig frekk som forventer at hun skal bruke dagen før bryllupet på sjauing av lokale etc.

Anonymkode: e82f7...d6d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent for meg at det forventes at forlover skal være med å rigge lokalet. Så ja. Syns du krever for mye. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg i høst, og gleder meg så klart veldig til dette. Bryllupet skal ikke være på mitt hjemsted, men et annet sted i Norge. 

For noen uker siden fikk jeg beskjed fra min forlover (som bor der bryllupet skal være), om at hun skal på festival dagen før bryllupet mitt. Dermed blir hun altså helt utilgjengelig den dagen. Jeg sa til henne at jeg synes det var dumt, fordi jeg mest sannsynlig kommer til å trenge mye hjelp med å få lokalet klart, samt alt annet som skal ordnes. 

Hun ble sur på meg da jeg sa dette, og mente at jeg ikke unnet henne å gå på festival, og at det ikke bare er jeg som synes det er dumt, for hun får jo tross alt ikke gå på hele festivalen siden hun skal i bryllupet mitt den ene dagen. Det føltes nesten som om hun heller ville på festival enn i bryllupet mitt, og det såret meg. 

Videre mente hun at jeg har klare forventninger til henne, i steden for å spørre henne om hun kan. Og hun sier at hun tross alt har planlagt utdrikningslaget mitt og brukt penger på det, og føler jeg ikke setter pris på det, enda jeg har takket og sagt at jeg storkoste meg. Jeg tilbydde meg også å være med å betale for dette, men det ble ikke noe av.

Jeg har ikke pålagt henne noen oppgaver i det hele tatt når det gjelder bryllupet, men har spurt henne om hun kunne hjelpe til med å lage noe av maten, noe hun har sagt ja til. Ut over det har jeg ikke gitt henne noen oppgaver, eller forventet noe særlig ut over at hun dukker opp i bryllupet. Men merket at jeg ble skuffet over at hun ikke er tilgjengelig for å hjelpe til dagen før, så har antagelig forventet at hun var det uten å tenke over det. 

Hva mener dere? Krever jeg for mye av henne?

Anonymkode: 749d5...680

Hadde betalt henne for utdrikningslaget og valgt ei annen til å være forlover. 

Anonymkode: f8ce8...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt aldri giftet meg før, og heller aldri vært forlover for noen, så jeg vet jo ikke hva som er greit å forvente. Men slik jeg ser på det, er forloveren litt som min høyre hånd også. Med unntak av min mann, vet hun jo kanskje best hva jeg liker, og hvordan jeg vil ha ting. Så jeg hadde følt meg mye bedre om hun hadde vært der for å hjelpe til. Men er jo tydeligvis min feil som ikke spurte henne om å være med først. 

Dere som er enig med forloveren min, kan dere svare på hva som er greit å forvente av en forlover i det hele tatt? De er jo ikke en hvilken som helst gjest heller?

Anonymkode: 749d5...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventes det at forlover har masse arbeidsoppgaver? 

Anonymkode: 6737c...da0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forlover driver vel med utdrikkningslaget og holder blomstene i kirken. Faktisk aldri hørt de gjør stort er kun en tittel man gir til en bestevenn

Anonymkode: b68d5...022

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg i høst, og gleder meg så klart veldig til dette. Bryllupet skal ikke være på mitt hjemsted, men et annet sted i Norge. 

For noen uker siden fikk jeg beskjed fra min forlover (som bor der bryllupet skal være), om at hun skal på festival dagen før bryllupet mitt. Dermed blir hun altså helt utilgjengelig den dagen. Jeg sa til henne at jeg synes det var dumt, fordi jeg mest sannsynlig kommer til å trenge mye hjelp med å få lokalet klart, samt alt annet som skal ordnes. 

Hun ble sur på meg da jeg sa dette, og mente at jeg ikke unnet henne å gå på festival, og at det ikke bare er jeg som synes det er dumt, for hun får jo tross alt ikke gå på hele festivalen siden hun skal i bryllupet mitt den ene dagen. Det føltes nesten som om hun heller ville på festival enn i bryllupet mitt, og det såret meg. 

Videre mente hun at jeg har klare forventninger til henne, i steden for å spørre henne om hun kan. Og hun sier at hun tross alt har planlagt utdrikningslaget mitt og brukt penger på det, og føler jeg ikke setter pris på det, enda jeg har takket og sagt at jeg storkoste meg. Jeg tilbydde meg også å være med å betale for dette, men det ble ikke noe av.

Jeg har ikke pålagt henne noen oppgaver i det hele tatt når det gjelder bryllupet, men har spurt henne om hun kunne hjelpe til med å lage noe av maten, noe hun har sagt ja til. Ut over det har jeg ikke gitt henne noen oppgaver, eller forventet noe særlig ut over at hun dukker opp i bryllupet. Men merket at jeg ble skuffet over at hun ikke er tilgjengelig for å hjelpe til dagen før, så har antagelig forventet at hun var det uten å tenke over det. 

Hva mener dere? Krever jeg for mye av henne?

Anonymkode: 749d5...680

Du sier du ikke pålegger henne oppgaver. Men du skriver jo selv at du trenger henne til å fikse lokalet ol. 

Hva med å spørre familie istedet og faktisk be pent om hjelp? Synes du høres kravstor ut, venninnen din har en annen avtale dagen før ditt bryllup enkelt og greit. Da kan du ikke kreve noe av henne eller bli skuffet fordi hun ikke kan hjelpe deg. 

Anonymkode: 08fb2...94e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt ærlig: bryllup er det minst interessante jeg kan tenke meg, og jeg har kun følt det som en plikt å gå i bryllup. Det er kun moro for de som gifter seg, for alle andre betyr det nada.

Nå hadde ikke jeg takket ja til å være forlover for noen heller da, men du kan IKKE forvente at hele helgen settes av til deg, nei.

Det er ditt bryllup, ikke alle gjestenes, inkl forlover.

Anonymkode: 4d1f8...11c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke min forlover om noe som helst, annet enn å signere dokumenter og utdrikningslag (jeg spurte ikke direkte om det, hun spurte meg om jeg kunne tenke det, og jeg sa ja). 

Om jeg skulle vært forlover for noen hadde jeg hjulpet til det jeg ble spurt til, men i utgangspunktet tenker jeg en forlover signerer dokumenter og eventuelt ordner utdrikningslag, og er ikke en slags hjelper. Brudeparet gjør det meste selv, syns det er mer naturlig å spørre foreldre og søsken om hjelp.

 

Anonymkode: d3456...67a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har som sagt aldri giftet meg før, og heller aldri vært forlover for noen, så jeg vet jo ikke hva som er greit å forvente. Men slik jeg ser på det, er forloveren litt som min høyre hånd også. Med unntak av min mann, vet hun jo kanskje best hva jeg liker, og hvordan jeg vil ha ting. Så jeg hadde følt meg mye bedre om hun hadde vært der for å hjelpe til. Men er jo tydeligvis min feil som ikke spurte henne om å være med først. 

Dere som er enig med forloveren min, kan dere svare på hva som er greit å forvente av en forlover i det hele tatt? De er jo ikke en hvilken som helst gjest heller?

Anonymkode: 749d5...680

En forlover skal vel stort sett bare holde tale. Min forlover passet også på at håret og kjolen lå fint under fotograferingen og selve vielsen. Ellers ingen oppgaver. 

Anonymkode: 08fb2...94e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns hun allerede har gjort mye om hun har organisert og betalt for utdrikningslaget ditt og hjelper deg med mat. La nå henne få kose seg på festival. Du kan ikke forvente å være hovedperson hele veien bare fordi du skal stå brud én dag. 

Anonymkode: f6486...f32

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gifte meg i høst, og gleder meg så klart veldig til dette. Bryllupet skal ikke være på mitt hjemsted, men et annet sted i Norge. 

For noen uker siden fikk jeg beskjed fra min forlover (som bor der bryllupet skal være), om at hun skal på festival dagen før bryllupet mitt. Dermed blir hun altså helt utilgjengelig den dagen. Jeg sa til henne at jeg synes det var dumt, fordi jeg mest sannsynlig kommer til å trenge mye hjelp med å få lokalet klart, samt alt annet som skal ordnes. 

Hun ble sur på meg da jeg sa dette, og mente at jeg ikke unnet henne å gå på festival, og at det ikke bare er jeg som synes det er dumt, for hun får jo tross alt ikke gå på hele festivalen siden hun skal i bryllupet mitt den ene dagen. Det føltes nesten som om hun heller ville på festival enn i bryllupet mitt, og det såret meg. 

Videre mente hun at jeg har klare forventninger til henne, i steden for å spørre henne om hun kan. Og hun sier at hun tross alt har planlagt utdrikningslaget mitt og brukt penger på det, og føler jeg ikke setter pris på det, enda jeg har takket og sagt at jeg storkoste meg. Jeg tilbydde meg også å være med å betale for dette, men det ble ikke noe av.

Jeg har ikke pålagt henne noen oppgaver i det hele tatt når det gjelder bryllupet, men har spurt henne om hun kunne hjelpe til med å lage noe av maten, noe hun har sagt ja til. Ut over det har jeg ikke gitt henne noen oppgaver, eller forventet noe særlig ut over at hun dukker opp i bryllupet. Men merket at jeg ble skuffet over at hun ikke er tilgjengelig for å hjelpe til dagen før, så har antagelig forventet at hun var det uten å tenke over det. 

Hva mener dere? Krever jeg for mye av henne?

Anonymkode: 749d5...680

Selv hadde jeg ikke forventet at min forlover skulle være tilgjengelig dagen før bryllupet. Litt kjedelig om hun dukket opp dårlig og fyllesjuk, vel og merke. Ellers hadde jeg ikke tenkt en tanke på at hun dro på festival dagen før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På én side sier du at du ikke forventer noe av henne, på den andre siden sier du at du forventer at hun skal være tilgjengelig for å hjelpe deg dagen før. Altså forventer du mer av henne enn du kanskje vedgår. Å være med å rigge til lokalene osv er ikke noe du bare kan forvente av forloveren din. Du må i så fall spørre henne, og kan hun ikke, så har du ikke rett til å bli sur. Du forventer for mye.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Naturligvis er festival viktigere for henne enn bryllupet ditt. Og jeg syns du er rimrlig frekk som forventer at hun skal bruke dagen før bryllupet på sjauing av lokale etc.

Anonymkode: e82f7...d6d

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...