Gå til innhold

Hvordan er Tromsø?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å flytte så jeg lurer på hvordan det er å bo i Tromsø? Er folk åpne for nye mennesker eller er det vanskelig å komme inn på folk selv om man har jobb og har bodd i byen en stund. Skjer det litt eller er det en stille by?

Anonymkode: bfed7...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det har vært lett å bli kjent med folk her, men jeg er student da. 

Om det skjer mye kommer helt an på hva du er vant med. Jeg som kommer fra bygda med nærhet til en relativt liten by syns det skjer mye her, men hvis du kommer fra Oslo så skjer det nok svært lite her. For øvrig er det en ganske liten og kompakt by. 

Anonymkode: 1657b...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrytt. (Det er minnmening og behøver selvsagt ikke gjenspeile andres mening). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Missfitness skrev:

Oppskrytt. (Det er minnmening og behøver selvsagt ikke gjenspeile andres mening). 

Du burde kanskje spesifisere hva du mener er oppskrytt? 

Anonymkode: 1657b...b3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det spørs hva du sammenligner med :) Stor sett er det lett å komme i kontakt med mennesker i Tromsø, men det krever selvsagt litt av deg også. Ellers er det en studentby som har en del liv i ukene når studenter er ute (på de stedene de vanker). I helgene kan det variere litt (er min erfaring ihvertfall). Ellers kan du jo gjøre mye forskjellig der også som alle andre steder i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva du gjør det til. Tror ikke Tromsøfolk er lettere eller verre å bli kjent med enn andre mennesker i landet.

Er du glad i natur, friluftsliv og slikt er mulighetene endeløse. Du finner også alltid en plass ute på byen hvor det er folk, uavhengig om det er tirsdag eller lørdag. Forholdvis mange konserter og arrangementer, men du må selv følge med på hva som skjer og hvor. Skal du studere i Tromsø, så meld deg som frivillig på Driv, studenthuset, da får du garantert venner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle. Er ikke student og det blir å jobbe. Er ikke så opptatt av uteliv lenger, men det blir mer å drive med hobby og melde seg på noen friluftsaktiviteter med turer ol. Er nok mest  naturen og været som drar og gjøre noe helt annet.

Anonymkode: bfed7...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...