Gå til innhold

Liveusikk / underholdning under vielse og cocktail/fingermat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å bestemme meg i forhold til hvor mye livemusikk jeg skal ha i mitt bryllup... Tenker råd og hjelp.

Før seremonien, under og rett etter seremonien: Noen som bare hadde en type instrument som feks piano eller fiolin, eller en duo eller en trio feks? Noen som kun hadde feks en liste med sanger som ble spilt av, altså ingen live musikk?

Under cocktail/fingermaten(1.5t varighet) etter vielsen: Noen som fortsatt bare hadde en liste med sanger som ble spilt av? Noen som hadde noe livemusikk? 

Under middagen: Hva hadde dere da? 

Festen etter middagen: Her er alt avklart; DJ og Sax.

Tenger såååå sårt tips og erfaringer! Takk :D 

 

 

Anonymkode: a3014...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de bryllupene jeg har vært i har det bare vært musikk til festen etter middagen og under inngang/utgang fra kirken. Altså de sangene brudeparet går ut og inn av kirken til. Jeg tenker det bare er irriterende med musikk under vielse og middag, men under fingermaten er det kanskje ok. Jeg ville ikke gjort det vanskeligere enn å lage en liste med sanger som blir spilt av. Min erfaring er at folk vil prate sammen, ikke høre på/bli forstyrret av musikk, men det er sikkert andre som mener noe annet

Anonymkode: b07c8...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har utendørsvielse. Et par venner synger på inn- og utmarsj i tillegg til en soloopptreden. Til aperitif/cocktail har vi en liste - spiller lavt. Ingenting under middag - tenker det bare blir mas. Et band vi liker til festen. Vi vurderte levende musikk til aperitifen, men kom frem til at liste er helt OK til lav bakgrunnsmusikk. Med levende musikk risikerer en at gjestene føler de må lytte aktivt og det dreper minglingen...

Anonymkode: fa485...26f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha live musikk under hele vielsen (inngangslåt + 2 musikkinnslag + 2 salmer) Det blir en trio (fiolin, cello, piano) og sanger, og utgangslåten skal bli spilt av et jazzband, som også skal spille en halvtime under mottakelsen/mingling.

Etter middag blir det spotify-liste. Har generelt dårlig erfaring med bryllup som har leid inn band eller dj til festen etter middag. Ofte er det av middels kvalitet, eller så spiller de ikke låtene som brudepar eller gjester ønsker.
De gangene det har blitt spilt av spotify-liste i bryllup har det blitt ordentlig liv på dansegulve, og det er nok fordi man får mye mer variert musikk som passer til flere forskjellige aldersgrupper om man lager en musikkliste selv.

Anonymkode: b8842...ae6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer veldig an på preferansene til dere som skal gifte dere og resten av gjestene. Er dette musikalske folk som vet å sette pris på levende musikk framfor bare å spille av en spilleliste? I så fall kan det være verdt å koste på seg musikere.

Du vet jo hva slags stilart(er) du liker, og sannsynligvis litt om musikksmaken til gjestene.

Jeg er musiker, jeg tør kalle meg semiproff, og har spilt både i vielser og bryllupsfester. Noen ganger har det vært svært vellykket, andre ganger mindre vellykket. De gangene det ikke ble så vellykket da vi spilte på festen var det hovedsakelig fordi gjestenes smak var helt annerledes (en gang var brudgommen fra Sør-Amerika, alle blant hans familie og venner ville helst danse salsa). Jeg og mine medmusikanter er dyktige og spiller bra uansett, men vi spiller selvsagt best når vi får respons blant publikum.

Hvis du skal ha musikk i vielsen vil jeg gi deg et tips: Ikke vær gjerrig, lei heller inn to eller tre enn bare en. Selv en svært dyktig musiker kan bare gjøre så mye på egenhånd. Jeg pleier å si at det musikalske potensialet øker med antallet musikere i andre potens. Hvis en enslig musiker kan klare kvaliteten 1, kan to dyktige musikere klare 4. En dyktig gruppe musikere kan prestere bedre enn summen av enkeltdelene.

Ellers vet jeg av erfaring at det er stort sett veldig mislykket å spille under middagen. Da spiser folk og skravler med familie de sjelden treffer. Hvis dere skal ha en sang eller to under middagen kan dere la musikerne akkompagnere sangen hvis dere skal ha musikere seinere, ellers så er det litt råflott å leie inn musikere bare til å akkompagnere noen allsanger.

Anonymkode: aa5e8...501

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde ingen musikk på bryllupsdagen og det var faktisk veldig godt

Anonymkode: c0769...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...