Gå til innhold

Hjelpes synet forsvant

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Plutselig ble synet borte på venstre øye. Var som sidesynet forsvant i 7 sekund. Så kom det tilbake igjen. Ingen smerter, men ble nervøs. Hva skjedde? Googler som bare det her og får opp mye skremmende. Har time til mr snart pga økt migrene. Kan det bare ha vært litt migrene?? 

Anonymkode: b6ff7...5ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Plutselig ble synet borte på venstre øye. Var som sidesynet forsvant i 7 sekund. Så kom det tilbake igjen. Ingen smerter, men ble nervøs. Hva skjedde? Googler som bare det her og får opp mye skremmende. Har time til mr snart pga økt migrene. Kan det bare ha vært litt migrene?? 

Ring legevakta og fortell det som du forteller her, slik at de får vurdere situasjonen og bestemme om dette er noe som haster med å få utredet eller ikke.

Anonymkode: 87616...7fc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Huff. Det er helt i orden nå. Varte kun ca 7 sek. Har auramigrene fra før så mulig det var det. Skjer det igjen så ringer jeg fort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan være blodpropp! Ring legevakta og snakk med dem!

Anonymkode: 91e85...838

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ojsann. Jeg har veldig lett for bare føye slike ting under teppet og tenke at det sikkert bare var migrenen, men det er sikkert lurt at du tar det seriøst

Anonymkode: fab53...c88

AnonymBruker
Skrevet

Ta en telefon, selv om det har gått over nå. Fortell hva som skjedde så får de vurdere om du skal bare la det være eller komme for en sjekk. 

Anonymkode: d464d...898

• Liker 4
Skrevet

Det kan godt hende at det var migrenen som forårsaket dette, men ta kontakt med legevakten. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Migrene har gitt meg tåkesyn, hvite streker i synsfeltet, "hvitt syn", tatt synet helt og gjort meg så stram i nakkemuskulaturen at jeg har mistet følelsen i bena i noen sekunder. Dette har sendt meg på legevakten mange ganger, og det er veldig betryggende selv om det bare var migrene. Så jeg håper du ringer dit. 

Anonymkode: 42f2f...160

AnonymBruker
Skrevet

Føre var, ring legevakta! Jeg hadde aldri tatt sjangsen på at det er «ingenting» 

Anonymkode: 5f288...007

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring du, har en kompis som for 10 år siden mistet synet på ene øyet i noen minutter. Det var MS.

Anonymkode: 5f2d4...a97

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det kan være pga migrene. Har en venninne som mistet synet på det ene øyet i flere minutter, det viste seg å være et migreneanfall. Hun hadde aldri hatt det før (og heller ikke siden).

Anonymkode: 2158c...f28

AnonymBruker
Skrevet

Har et familiemedlem som mister synet helt eller delvis på det ene øyet før migreneanfall. 

Anonymkode: 468e4...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner og en med MS for hun var dette en av de første symptomene... Ta kontakt med lege.

Anonymkode: 27d5a...2ca

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aura, gjerne uten hodepine eller noe annet, men da forsvinner synet gradvis og er borte i 30-50 minutter, ikke sekunder. Ring legevakt 

Anonymkode: 4c29f...441

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ring du, har en kompis som for 10 år siden mistet synet på ene øyet i noen minutter. Det var MS.

Anonymkode: 5f2d4...a97

🙄

Anonymkode: b60da...858

Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.

Vennlig hilsen
Perelandra, mod

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...