Gå til innhold

Hjelp! Skal bli kvitt strietapeten


Lady Grey

Anbefalte innlegg

Hei!

Helt siden jeg flyttet inn for 5 år siden har jeg gått med tanken om å fjerne den eggehvite/beige strietapeten som dekker veggene både i entrèen, stuen og kjøkkenet. Jeg vil så gjerne ha glatte vegger, i en annen farge. 
Det er gipsvegg bak tapeten. 

Er det noen som har revet vekk strietapet hvor det har vært gipsvegg bak? Den er jo ikke helt glatt, men ru. Sparklet dere denne? Andre løsninger? Vil gjerne ha minst mulig jobb, men har innsett at det blir ikke et lite prosjekt uansett. 

Takker så mye for svar!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjerne strien, så sparkle og pusse. Evt legge ny glatt tapet. Går også an å prøve noe som heter veggfornyer, men er ikke sikker på om den finnes i helt glatt type.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernet strietapet i eldgammelt hus i fjor og da sprutet vi på vann og skrapet av med malingskrape. Vi hadde noe slags plater under. Belag deg på at det tar en stund 😰🙈

Anonymkode: fccf3...eb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde strie på soverommet, sparket jævlig mange lag. Lurer på om det ikke hadde vært like greit å ta ned gipsplatene strien var på og bare sette på nye!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor godt strietapeten sitter. Jeg har både helsparklet, sparklet og så lagt recoverytapet, og revet stria ned. Ved sistnevnte så må alt ned, for du får ikke veggen helt jevn med strierester på den. Med vanlig tapet kan man droppe de siste små restene. Alle tar lang tid, men sparkling+recoverytapet gikk kjappest her. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg revet av alle platene og satt opp nye. 

Anonymkode: 441d0...83e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rive alle platene og sette opp nye virker jo som er gjengangeren som tar kortest tid, den har jeg ikke en gang tenkt på! Tusen takk for svar folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...