Gå til innhold

Telttur med baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på telttur med baby? Har en liten en på 4 mnd som jeg skulle gjerne dratt på tur med i sommer, tenker på telttur men hva må jeg tenke på da? Ut i naturen eller camping plass? :) 

Anonymkode: 70fbd...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Teltet i fjor sommer, da gutten min var et halvt år. Teltet "i naturen" på fjellet, men et sted der vi kunne kjøre helt frem. Vi har en stor lavvo da, så han sov i reisesenga si, men hadde helt sikkert gått like fint å ha han mellom oss på liggeunderlag, eller i vognbag.

Ikke så mye å tenke på... Vær obs på mygg?

I sommer satser vi på mer ordentlig fjelltur, med bæremeis og fjelltelt. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lurer jeg å også. Ser for meg at det blir veldig lyst i et telt og at hun kommer til å våkne med solen, vi har det helt mørkt på rommet hennes nå....

Anonymkode: 89388...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ammer så er det mye lettere enn å styre med mme hvert fall. Kjekt å dra på tur før de blir mobile med krabbing osv, da er det mye mer å passe på til enhver tid 😊 Pass på mygg, de er kanskje for små til myggspray? Tenk også på at det ikke skal bli altfor varmt og klamt i teltet. 

Anonymkode: 97b77...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det lurer jeg å også. Ser for meg at det blir veldig lyst i et telt og at hun kommer til å våkne med solen, vi har det helt mørkt på rommet hennes nå....

Anonymkode: 89388...92d

Godt poeng. Min har det også helt mørkt på soverommet. Men babyer som man vurderer å dra på telttur med er vel såpass rolige og enkle at det går fint 🤗 Min første var kjekk å ha med på tur mens nr 2 ble et "monster" straks rutinene ble brutt.

Anonymkode: 97b77...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vår med på litt over halvåret, h*n sov i vognpose med liggeunderlag under, like godt som hjemme. Vi tok ikke med noe spesielt, kort tur på 30-45 min i meis før teltplass på fjellet, ikke høyfjell da. Det er lettere før de krabber mtp å passe på alt de vil putte i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok dratt ut i naturen. På campingplass kan det jo hende du holder alle andre våkne hvis babyen skriker hele natta. Jeg ville tatt en testtur først for å se hvordan babyen reagerer på campinglivet

Anonymkode: 2b188...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sov i telt på fjelltur da det ene barnet mitt var ca fire mnd. Og det gjør jeg ikke igjen... For min del var det nattammingen og generell soving for meg som ble problemet. Han ville ammes en del ganger om natta da, og liggende nattamming var ikke komfortabelt på liggeunderlag. Når jeg endelig sovna ble jeg hyppig vekket av sauer med bjeller... Men, begge barna sov veldig godt på fjellet og det har de gjort på senere turer også.

Og så er det upraktisk med mygg og baby.

Men å gå i fjellet med baby har vi gjort mye, først i bæresjal på magen, deretter bæresele på rygg og så på beina. Men har da overnattet i hytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleide å ha noe sitrondråper (tror jeg?) fra helsekost som vi blandet med hudkrem og smurte på babyene. Myggen liker vist ikke lukta. Funket bra det :-)

Anonymkode: 6057c...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...