Gå til innhold

Kleskode i Singapore


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal til Singapore i sommer, og lurte på hvordan jeg bør kle meg. Har lest at det er ganske «stiv» oppkledning i visse områder i byen - skjorte, slips og fine sko for mennene. Men hva med oss kvinner? Dekke knær og skuldre? Hvilken type sko er innafor? 

Vi skal også noen dager til øyen Tioman, hvordan er det der da? Mer avslappet? Bør vi fortsatt dekke oss til? 

Setter pris på alle råd! 

Hilsen k22

Anonymkode: f464c...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Singapore er en forretningsby, så tenk litt Aker Brygge. Gå alminnelig pent sommerkledd, så er det greit (unngå hullete jeans og slitne joggesko). Husk at det er varmt og klamt ute, men kaldt inne i shoppingsentre og lignende.

Anonymkode: 7222b...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Singapore er en forretningsby, så tenk litt Aker Brygge. Gå alminnelig pent sommerkledd, så er det greit (unngå hullete jeans og slitne joggesko). Husk at det er varmt og klamt ute, men kaldt inne i shoppingsentre og lignende.

Anonymkode: 7222b...7f2

Takk for tips! 

Men må vi dekke til knær og skuldre? 

Anonymkode: f464c...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! 

Men må vi dekke til knær og skuldre? 

Anonymkode: f464c...955

Ikke nødvendigvis, men dersom jeg skulle gått med en kjole som ikke dekket skuldrene helt ville jeg i alle fall at den skulle gått til ca knærne eller lengre og motsatt. Kompensere litt for ting som kan oppfattes "vulgært" 

Anonymkode: 460e0...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i pent knelangt skjørt og singlet. 

Anonymkode: 4c7c6...605

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du på ferie kan du gå med hva som helst. I Japan, Korea, Taiwan, sikkert også i Singapore er det mer vanlig med korte skjørt og shorts, men ingen utringning. Nå er det jo forskjellige deler av landet/byen, med kinesiske områder, muslimske, indiske osv. så klærne varierer nok mellom disse. Det er og massevis av turister. Gå med de klærne du vil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk fint i singlet og shorts, tenkte faktisk ikke på å dekke meg til. Sier som de andre her. Det er forresten superfuktig og klamt der, og omkring 30 grader året rundt 😅

Anonymkode: 90d35...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Singapore har stort sett ikke slike strenge regler som du opplever i endel land ellers, du kan stort sett gå som du vil som turist. Det er heller ikke slik at du blir plaget av uønsket oppmerksomhet, lange blikk e.l hvis du har på shorts, singlet osv. MEN, hvis du skal ut på nattklubb når du er der, så er asiatiske kvinner stilige og flotte å se på. Kle deg pent og anstendig (ikke «slutty»), uten å bekymre deg for alskens regler av ulike slag.

Ikke har Singapore haugevis av templer med strenge regler du skal forholde deg til heller, slik som f eks Thailand :) Likevel, skal du oppsøke slike steder er det normalt «høflig» å droppe den korteste shortsen kombinert med en tubetopp. 

Og, det er svært høy luftfuktighet der som ab over her sier, så luftige klær er smart. God tur - Singapore er en steinkul by/øy/land :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Høna79 skrev:

 

Og, det er svært høy luftfuktighet der som ab over her sier, så luftige klær er smart. God tur - Singapore er en steinkul by/øy/land :) 

 

Forutsatt at du overholder landets lover og regler, som nok av mange kan oppfattes som både rigide og strenge. Synes forøvrig overhode ikke synd på han nordmannen som nå er dømt til 3 stokkeslag i tillegg til fengsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Som kvinne tror jeg du kommer unna med det meste, men menn kan få problemer på kveldstid om de vil inn på restaurant eller nattklubb i shorts og sandaler. 

Enig med den over her som sier at du neppe får dømmende blikk fra andre, folk bryr seg lite. 

Forrsten har jeg ofte sett asiatiske kvinner i Singapore i pen kjole, designerveske og flipflops 😄

Anonymkode: b3bb8...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 27.5.2018 den 0.05, Kjetil E skrev:

Synes forøvrig overhode ikke synd på han nordmannen som nå er dømt til 3 stokkeslag i tillegg til fengsel.

Ikke lenge til han skal få straffen. Mange vil nok si at det er fortjent etter det han har gjort. De skal i allefall ikke anklages for å ikke gi skikkelige straffer til seksualforbrytere i Singapore.

https://www.dagbladet.no/nyheter/mannen-fra-ostlandet-er-fengslet-i-singapore-na-venter-han-pa-a-bli-torturert/69908974

Anonymkode: 8e76f...b15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to mennene fra Singapore jeg ble kjent med i USA gikk med shorts, t-skjorte og badesandaler. Uansett vær. Uansett anledning. Uansett tidspunkt på dagen. Det var helt vilt. På fine restauranter. På stranda. Ute på byen. De var vant med det hjemmefra. Så, ja :hoho: 

Anonymkode: 17af0...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/9/2018 at 5:55 AM, AnonymBruker said:

Som kvinne tror jeg du kommer unna med det meste, men menn kan få problemer på kveldstid om de vil inn på restaurant eller nattklubb i shorts og sandaler. 

Enig med den over her som sier at du neppe får dømmende blikk fra andre, folk bryr seg lite. 

Forrsten har jeg ofte sett asiatiske kvinner i Singapore i pen kjole, designerveske og flipflops 😄

Anonymkode: b3bb8...085

Haha, samme her! Helt vanlig med fin kjole, designerveske og flipflops. Jeg digger det!

Anonymkode: 0ab50...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...