Gå til innhold

Snaut 36 timer i London - Anbefalinger ønskes!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiser til London lørdag morgen og hjem igjen søndag kveld. Regner med å være inne i byen i 11-tiden lørdag og må reise til flyplassen i 19-tiden søndag. Skal bo i Covent Garden området.

Det er 10 år siden sist jeg var der og da fikk jeg med meg de fleste tingene man "må" se der (Buckingham Palace, London Eye, Big Ben, London Bridge, St. Pauls Cathedral, Westminister Abbey etc.), så denne gangen gidder jeg ikke bruke tid på det. Tenker heller ikke å shoppe noe særlig, men har lyst til å ta en tur på Liberty bare for å kikke. 

Så, er det noen områder dere anbefaler meg å oppsøke? Jeg har ikke vært i Notting Hill - er det verdt å bruke litt tid der? Andre tips? 

Tips til restauranter for lunsj og middag anbefales også - helst steder der det er greit å være kvinne og alene. 

Anonymkode: 66522...aff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

British museum eller Tate modern? 

Begge fantastiske museer, på svært ulike måter. Begge er egentlig best når man er alene og kan bruke all verdens tid på ting ingen andre bryr seg om. 

I området rundt Tate, på sørsiden av Themsen er det en flott promenade, puber og restauranter. I tillegg var det mange som solgte brukte bøker, mye spennende og rart. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips @stan :)  Tate modern havner nok på agendaen, ligger et område jeg ikke har vært i før. Kan jo kombineres med Shakespeare's Globe og Millenium bridge også. British museum har jeg vært på før, men så på hjemmesiden at de har en Rodin utstilling så kanskje jeg tar en tur innom der også om tiden strekker til. Fikk akkurat melding fra ei venninne som bor i Reading om at hun har lyst til å møte meg til lunsj en av dagene, så får se om hun får det til.

Anonymkode: 66522...aff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Stan! Om du skal på Tate Modern, og ikke har vært i området før, vil jeg anbefale en rusletur langs South Bank, f.eks. fra London Bridge (gjerne starte med lunsj på Borough Market om du gjør det på lørdag) og til Westminster/London Eye/parlamentet, eller i motsatt retning om det er mer praktisk. I tillegg til Tate, Globe osv. er der diverse små gallerier, butikker og en haug med spisesteder, puber og barer. Southwark Cathedral er også verdt et besøk. 

South Bank/Southwark er mitt absolutte favorittområde i London, så jeg ville definitivt dratt dit heller enn til Notting Hill. :) 

Anonymkode: e7785...ef6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle akkurat til å anbefale det samme som Stan! Jeg ville også anbefalt V&A museum :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikal! Det er så mye bra som går for tiden 😄

Min personlige favoritt er å kjøpe dagspass på buss som dekker flere soner, og bare kjøre rundt og se. Gå av der jeg føler for, henge i parker, vandre rundt, oppleve helt andre ting enn standard bykjerne. Det er så ufattelig mange fine områder i London, og så mange bortgjemte steder, bare man kommer seg ut av sone 1 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker Notting Hill 😍 du bør dra dit. Hvis du vil shoppe vil jeg anbefale Oxford strevet og et stort kjøpesenter som heter Westfield. Sist jeg var i London var jeg innom historisk museum, utrolig stort og spennende! Du kan også gå innom den søte gaten Carnaby Street, som var kjent på 60-tallet om jeg ikke tar feil.

Første gang jeg var i London var jeg innom en mexicansk restaurant som hadde utrolig god mat, den heter Loco Mexicano.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du dra til Camden-området.

Camden har flere markeder med alle mulig slags ting og masse matboder.

En kort spasertur unna finner du Primrose hill, en park som har flott utsikt.

Ta også turen til Hampstead/Hampstead Heath.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sky Garden - like høyt som The Shard og fantastisk utsikt over byen☺️ Inngang er gratis, men du må booke plass på forhånd. Sjekk ut hjemmesida deres; https://skygarden.london. De har også en bra restaurant der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...