Gå til innhold

hva skjer med katten vår? :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Pusen vår på 1 år er ALDRI inne lenger.. hun kom inn i nøyaktig 2 min nå i ste, men det var rett ut igjen, da hadde hun vært ute siden 23.00 i går kveld.. hun var alltid inne før, men nå er det sjelden! Jeg lurer på om hun kan ha funnet et nytt hjem? hun er alltid så fin i pelsen når hun kommer inn, og hun spiser heller ikke.. dette startet for ca 2 uker siden. Vi har en annen katt også, som er inne betraktelig mer enn minien vår. begge er kastrert.. blir så fortvilt, men aner jo ikke om dette er normalt eller ikke?? :) 

Anonymkode: 7332d...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en jentepus som oppfører seg som om hun har løpetid selvom hun er kastrert. :link:(er klar over at det er en hund altså, er bare sånn hun oppfører seg når hUn har liksom løpetid:P)

To uker var litt lenge, kanskje du skal henge på et halsbånd eller gps sånn at man skjønner at den har et hjem. Eventuelt kan du jo holde den inne noen dager neste gang den kommer inn. Selvom du kommer til å bli lei av masing om å ut, kan det være løsningen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt unormalt. Vi hadde en langhåret katt som elsket å være ute når det ble varmt ute. Hun trivdes bestandig ute, men når det var vår/sommer hadde hun nesten ikke tid til å være inne, å tok seg kun knapt tid til kos. Men vi måtte stelle pelsen hennes, for selv om pelsen var glansfull så fikk floker. Og hun spise litt inne, selv om hun jaktet mesteparten. 

 

Anonymkode: 24b1f...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pusen vår på 1 år er ALDRI inne lenger.. hun kom inn i nøyaktig 2 min nå i ste, men det var rett ut igjen, da hadde hun vært ute siden 23.00 i går kveld.. hun var alltid inne før, men nå er det sjelden! Jeg lurer på om hun kan ha funnet et nytt hjem? hun er alltid så fin i pelsen når hun kommer inn, og hun spiser heller ikke.. dette startet for ca 2 uker siden. Vi har en annen katt også, som er inne betraktelig mer enn minien vår. begge er kastrert.. blir så fortvilt, men aner jo ikke om dette er normalt eller ikke?? :) 

Anonymkode: 7332d...31e

Er det bra vær der du bor? Tipper sommeren er det som har skjedd. Ene katten min blir overvektig hver vinter, men går mye ned i vekt om sommeren. Får så vidt lurt henne inn til å spise innimellom, gir henne av og til litt mat ute. Pus elsker å sove ute, jakte litt, så sove litt mer. Er ganske vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Har  knapt sett katta mi siden varmen slo inn. Han elsker å være ute. Han hadde 2 3 kilo for mye . Men nå er de borte. Kommer tilbake nå det blir kaldt.  Han spiser mindre men trenger nok ikke så mye mat. Om vinteren spiser han pga han kjeder seg litt og vil absulutt ikke gå ut.  Han sover ute og jakter og er en lykkelig pus. Han er kosete når han ser oss men inn vil han ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, så kanskje det ikke er så unormalt likevel da 🙈 vi bare syns det er så rart, hun kom inn i går kveld med MYE skog i pelsen, både selje fra blomstene og andre ting, vi rakk ikke ta henne før hun sprang ut igjen. Når hun kom inn igjen i dag tidlig hadde hun ingenting og pelsen var glatt og myk igjen. Satser på at det bare er god været som gjør det 😊 for hun storkoser seg ute, det ser vi jo❤️

Ts

Anonymkode: 7332d...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråletårer

Pus steller jo seg selv. Han er ikke lang håra.  Han er renslig og pen katt. Men prøver å gripe tak i han for å skjekke sår og før flått når jeg klarer.  Han setter ikke pris på det  . Men finnet seg til en viss grad i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja hun kom løpende inn igjen nå, når torsk står på middagsmenyen er vi mer enn god nok😂😂😂🙏🏼🙈

Anonymkode: 7332d...31e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja hun kom løpende inn igjen nå, når torsk står på middagsmenyen er vi mer enn god nok😂😂😂🙏🏼🙈

Anonymkode: 7332d...31e

Herlig! Tenke seg å gå glipp av fisk? Det må absolutt ikke skje:link::a034:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jaja hun kom løpende inn igjen nå, når torsk står på middagsmenyen er vi mer enn god nok😂😂😂🙏🏼🙈

Anonymkode: 7332d...31e

Da vet dere i det minste hvordan dere skal bestikke henne. :ler: 

Anonymkode: e6339...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere katter vi har hatt har vært helt ville etter posemat, trengte bare å riste litt på posen utendørs så kom de løpende. Tror ikke de pleier å dra så langt hjemmefra. Det skjer nok veldig mye spennende utendørs nå, varmt og tørt, masse nye lukter og ting å oppdage. Så lenge hun kommer innom hver dag tenker jeg at det ikke er noen andre som tar henne inn. 

Anonymkode: 7cc7c...63d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråletårer

Mat bruker å hjelpe her å. Han er virkelig lubben om vinteren  men om sommer ser han ut som en gate katt fra Hellas. Tynn veldig tynn. Han glemmer å spise . Og han er litt stressa pga andre hankatter .   Så noen ganger lurer jeg han inn låser døra.  Så får han masse mat  og god biter. Og en rolig søvn. Før han føler at han  mååååå ut igjen. He he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:

Pusen vår på 1 år er ALDRI inne lenger.. hun kom inn i nøyaktig 2 min nå i ste, men det var rett ut igjen, da hadde hun vært ute siden 23.00 i går kveld.. hun var alltid inne før, men nå er det sjelden! Jeg lurer på om hun kan ha funnet et nytt hjem? hun er alltid så fin i pelsen når hun kommer inn, og hun spiser heller ikke.. dette startet for ca 2 uker siden. Vi har en annen katt også, som er inne betraktelig mer enn minien vår. begge er kastrert.. blir så fortvilt, men aner jo ikke om dette er normalt eller ikke?? :) 

Anonymkode: 7332d...31e

Hun er sikkert mye ute på grunn av sommeren og andre katter?Ja, kan hende hun kan ha vært hos noen også. Hadde det vært meg hadde jeg holdt henne inne og sett litt ann. Det kan jo hende pusen plutselig blir borte og aldri kommer hjem igjen. Om de hun kommer til plutselig finner på å adoptere henne. Følg etter henne litt å se hvor hun går, la henne ikke se deg.

Endret av Nera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...